in

Norsk Ducatiforening Desmodromene

Lite kjennemerke?

Last post 11-07-2008 14:28 by pim. 14 replies.
Page 1 of 1 (15 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-14-2006 5:32

• VB.com
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 02-03-2006
    • Lillestrøm
    • Posts 4

Lite kjennemerke?

Hei,

Er det noen her inne som vet hvor man kan få tak i / kan bestille lite kjennemerke ? (slik som de som kjører tosylindret-tohjuling-av-amerikansk-type-med-lange-gafler-og-null-kjøreegenskaper gjerne setter på sine sykler)

Jada, jeg vet at det ikke er lovlig ... kjøre fort er heller ikke lovlig ... Stick out tongue [:P]

VB

Vebjørn
    NDfD #840
    996 SPS
  • 03-14-2006 7:53 In reply to

• rerell
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-06-2005
    • Kristiansand
    • Posts 298

Re: Lite kjennemerke?

• 03-14-2006 8:36 In reply to

VB.com wrote:

Jada, jeg vet at det ikke er lovlig ... kjøre fort er heller ikke lovlig ... Stick out tongue [:P]

Jeg hadde også lyst på et slikt, helt til jeg i fjor pratet med en kar som ble stoppet med et slikt skilt. Resultat:

• Sykkel avskiltet og fikk selvsagt ikke kjøre videre
    • Anmeldt for dokumentfalsk

Spesielt det siste er ganske alvorlig, med en frisk strafferamme. Så jeg tror sykkelen min får rulle rundt med det skiltet jeg fikk lov å kjøpe av staten....

Styremedlem Norsk Ducatiforening Desmodromene
  • 03-14-2006 9:17 In reply to

• rerell
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-06-2005
    • Kristiansand
    • Posts 298

Men fan. Jag har avstått från miniskylt just pga risken att bli åtalad för "dokumentförfalskning". Efter flera års tvekande har jag inte hört om någon som faktiskt blivit straffad för det (om inte skylten visat fel identitet) så nu hade jag i princip bestämt mig för att slå till på en miniskylt. Så kommer du med detta. Fan ta dig. ;)
    2004 998S FE
  • 03-14-2006 10:09 In reply to

Han ble anmeldt, men om han ble dømt vet jeg ikke. Skal jeg gjette fikk han et forelegg, jeg tror ikke de sender noen i fengsel i 6 år fordi skiltet har feil format....
    Styremedlem Norsk Ducatiforening Desmodromene
  • 03-14-2006 11:34 In reply to

• rerell
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-06-2005
    • Kristiansand
    • Posts 298

Nej fängelse blir det säkert inte, men en fällande dom på dokumentförfalskning kan inte vara positivt att ha på sig. Sånt kan ju kanske ligga till hinder om man ska säkerhetsklareras ifm arbete eller något annat.
    2004 998S FE
  • 03-14-2006 14:30 In reply to

rerell wrote:

http://www.tmolson.se/prodecal/product_info.php?products_id=81 (plast)

]...uten å ta hensyn til dette med lovlighet mv:

Bestiller du fra Prodecal, må du beregne god tid. Bestilte decals til min Ryds skjærgårdsjeep fra dem i september, fikk etter rel. laaaang tid faktura i posten for forhåndsbetaling. Ordnet det, og fikk etter enda lengre tid (i februar) endelig decalene i posten. Hadde diverse mailutveksling med dem i mellomtiden. de var hyggelige og decalene var fine når de endelig kom, men opplegget rundt virket litt amatørmessig i forhold til feks å handel på ebay fra USA.

Konklusjon: Prodecal egner seg trolig best for vinterprosjekter.

Men husker jeg rett ligger det i Åmål, så hva kan man vente? Fuckin' Åmål!Wink [;)]

HEY HO LET'S GO
  • 03-15-2006 13:55 In reply to

Hei.

Jeg har forstått det slik at strafferammene er mildere for å kjøre heilt uten enn for å kjøre med feil form og plassering.

• 03-17-2006 5:36 In reply to

Wink [;)] Re: Lite kjennemerke?

Jeg ble stoppet av lovens lange med ett mer eller mindre "hjemmelaget" miniskilt som er plassert rett bak demperen(under salen) på min 916...han lurte på om jeg skjønte hvorfor jeg ble stoppet, noe jeg selvfølgelig ikke skjønte bæra av:o) Fortalte videre at skiltet var sånn  når jeg kjøpte den...fikk kjøre videre jeg...med en kommentar om "fin sykkel da"! Nå har jeg bestillt fra ProDec str 13x10, så da får vi se om det går like bra neste gang jeg blir stoppet! Bank i bordet...

Eskil

• 03-17-2006 10:31 In reply to

"Skiltreglementet" virker noe utflytende/uklart for meg. Jeg må ha kvadratisk skilt bak med  "MC-fasong" på min "nye" 280ZX - noe jeg må passe på å få notert i rekvisisjonen fra Biltilsynet når jeg skal hente skilt. Jeg spurte i den anledning broder'n som er expert om det var slingringsmonn på størrelse. Han svarte da at det visstnok var lov å gå ned hvis det var nødvendig pga "plassmangel". Et eksempel er nye Alfa Romeo'er. Han hadde dette fra en venn i UP.

Og da begynner det å bli litt vilkårlig for meg: Er det lov pga plassmangel på en Alfa, må det da være lov pga "plassmangel" på hekken på en Ducati også???

Eller gjenspeiler det bare byråkrater og onkel Blås generelle motvilje mot tohjulinger?

HEY HO LET'S GO
  • 03-18-2006 18:58 In reply to

Big Smile [:D] Re: Lite kjennemerke?

Blei stoppa med ett skilt på 15,5*11(bra lite det) av en up patrulje.Sa ingen ting.Har vel mere mistanke om att de var mere interisert i hva slags vakker mc med enormt deilig lyd som kjørte her.He-he.
  • 11-04-2008 19:28 In reply to

• odd
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 03-04-2005
    • Drøbak
    • Posts 636

Mer om debatten om små skilt i nettavisen

Mon tro om vi kan sitere denne Fjeldberg om små skilt:

"De små skiltene har samme størrelse som skiltene på motorsykkel og traktor, og ble 1. oktober 2001 tillatt brukt på biler. Men bare dersom det ikke var plass til skilt med normal størrelse, og samtidig kun dersom den enkelte trafikkstasjon godkjente det, kan Fjeldberg fortelle."

Er det flere enn meg som leser dette i retning av at det er legalt å bruke lite skilt? Hvor mange har fått bøter? Er disse gitt urettmessig?  

--
    Odd - NDfD #648
  • 11-04-2008 20:08 In reply to

Kjøpte selv sykkel med lite kjennemerke. Oppdaget at det var mindre enn minste standard i henhold til Bestemmelser for kjøretøy. Det er to størrelser. Stor, som er 52cm x 11cm, og 34cm x 21cm, og liten som er 34cm x 8cm og 22cm x 15,5cm.

Bil skal ha store kjennemerker, høye eller smale. Det er så vidt jeg vet gjort tilleggsbestemmelser om at biler også nå kan ha små kjennemerker.

Motorsykkel skal ha lite, høyt. Men ikke mindre enn standard.

Så sånn er det...........

• 11-05-2008 12:46 In reply to

• HCB
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 07-06-2008
    • Oslo
    • Posts 8

Jeg har en kompis som har lite "spesial" skilt på bilen (Alfa Romeo 105-serien med "step-front"). Ved visning i Oslo for EU-kontroll hos biltilsynet ble det ikke godkjent da det ikke var beskrevet i vognkortet, og de ville heller ikke godkjenne det og notere det i vognkortet. 

Løsningen ble å vise det på Kongsberg, der det var helt OK, og vognkort ble oppdatert og nytt utstedt.. 

Så det er nok "øye som ser", men å få en notis i vognkortet om at det er lite skilt bør nok bidra til noe forståelse.. 

'98 748 SPS
    '73 Aermacchi 350 SS
  • 11-07-2008 14:28 In reply to

• pim
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 09-04-2006
    • Kragerø
    • Posts 102

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14022081&sid=xz6cabQ9baY342224&WT.svl=Bilde

Monsterbike i Drammen har dem (selvsagt BARE til utstilling:o)

pim
Page 1 of 1 (15 items)