in

Norsk Ducatiforening Desmodromene

Størelse på heldress

Last post 10-13-2008 10:33 by mrjones. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-01-2008 21:54

Størelse på heldress

Skal kjøpe heldress og er litt usikker på størelsen. Hadde bukse og jakke i Dainese str 54 tidligere. Jeg er 187 høy, litt lang i ryggen, og ca 87 kilo. Noen som har rundt regna samme mål, og derved tips til størelse? Tenkte å kjøpe BKS-dress, men får ikke prøvd den. Vet at Berik og Arlen Ness er små i str. Dvs at dainese str 54, ville tilsvart Berik str 56.

Straights are for fast bikes, curves are for fast riders.
  • 10-02-2008 9:32 In reply to

Re: Størelse på heldress

Eg har brukt 56 i 2 delt, kjøpte 58 i heildress, dårlig valg, burde hatt 60.

Den delte brukte eg når eg var 105/110 kg 180 høg og det gjekk greit, no er eg 95 og den i 58 er trang, veldig trang, og det er ikkje pga stor mage.

Man anbefaler å gå opp 1 størresle dra 2 delt til heil, men etter mine erfaringer ville eg ha sagt 2 størrelser. Burker Ducati dress så klart Cool

Siggy1
    Flytta til Sarpsborg/Yven
  • 10-02-2008 10:05 In reply to

• st2
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 08-02-2005
    • Kristiandsand
    • Posts 173

Ikke lett å finne skinndress som sitter som skreddersydd, for å få det er det vel bare en ting, skreddersydd,,,pris 15000 pluss.. Høres ut som du skal handle på nett, ikke lett. Publiserte tabeller varierer, og det er store variasjoner mellom merkene.

Jeg er 188, 88 kg, kjørt med spyke todelt, fin i "bredden", men kort i armer og bein, fører til vondt i kneane når jeg kjører på 996en.

Kjøpte Alpinestars heldress, størelse 56, fin i lengde på armer å ben, litt romslig ellers, ikke så bredskuldra som Siggy.

Det sies vel, er en i tvil gå en størelse ned, skinn utvider seg. Men jeg er kansje ikke enig, jeg endte opp med en litt romslig dress, (når jeg står oppe) men veldig komfortabelt når jeg sitter sammenkrøpet på 996en. Og hvis den blir for stor, så er det ikke så komplisert, send den til skredderen. På den måten ender du opp med en skreddersydd dress, til en pris langt under 15000.

Lykke til.

Representant for Desmodromene på sørlandet, med 996SPS
  • 10-02-2008 13:25 In reply to

det var det jeg tenkte. Blir vel til at jeg går opp fra 54 til 56. BKS dressene fåes ikke større en 56 (eller UK46). Jeg bestiller til en adresse i Sverige, og slipper derved norsk moms/toll. Takk for hjelpen og synspunkter. :-)

• 10-02-2008 19:13 In reply to

Adresse i Sverige (fra et annet EU land) "sparer" deg for norsk moms, men da blir ikke selgers lands "moms"/VAT trukket fra. Bestiller du til Norge skal den trekkes fra, for så å legge til norsk moms.

Et rimelig alternativ for målsøm kan være DragtDesigneren i Danmark. De har en del Ducati-designs som ser bra ut. 

• 10-13-2008 10:33 In reply to

Da er dressen i hus. Ble Ducati dress! En e-post til våre venner i Holmestrand, og jeg fikk en kjempedeal på corse dressen. Sitter som et skudd. Gikk opp fra 54 til 56. Takk for alle innspill.

Page 1 of 1 (6 items)