Gå til innhold

Velkommen til Strada


Anbefalte innlegg

Strada er en undergruppe av Norsk Ducatiforening Desmodromene. Målet for Strada er å organisere vei-relaterte turer for medlemmene. Gruppen startet opp i 2010.
 
En Ducati kan brukes til så mangt, og selv om noen modeller trives best på bane, så er det mye annen kjøring som også er morsom og spennende. Vi bor i et fantastisk land når det kommer til svingete veier og flott natur og det skal vi forsøke å utnytte. I tillegg legger vi opp til sosiale deler underveis med stopp, bespisning, nyte utsikt, prate Ducati etc.
 
Turene er for medlemmer kjørende på sin Ducati.
"Kona sitter bakpå, men er ikke medlem" ... helt i orden. Hyggelig hvis passasjeren ønsker eget medlemskap, men ikke nødvendig.
"Kameraten vil være med" ... Kjøring i gruppe er potensielt farligere enn solokjøring - derfor har vi et reglement for Stradakjøring, som skal redusere risiko. Vi jobber kontinuerlig med å drille inn reglementet slik at kjøringen blir forutsigbar og konsekvent. Av hensyn til sikkerheten er det altså nei til gjester på våre turer. Likevel går det an å spørre om unntak i enkelttilfeller.
"Smykket er ødelagt, kan jeg komme med reservesykkelen?" Selvfølgelig. Av og til må Desmodromer skru og mekke litt - det er en del av det å kjøre Ducati.
 
Når vi er mange på tur deler vi inn i grupper og prøver å ta hensyn til at "passe tempo" er en subjektiv opplevelse. Målet er at alle skal ha helse og sykkel i behold og dessuten ha det hyggelig på tur.
 
Velkommen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer