Gå til innhold

Man skal vel modde Scrambler'n sin?


Anbefalte innlegg

Aftermarket og Ducati deler begynner å bli tilgjengelige til denne salgsuksessen. Mye er tilgjengelig fra forhandler, men også de kjente godteriprodusentene er på ballen.

F.eks. http://store.proitalia.com/motorcycle-parts/?find=2015-ducati-scrambler-icon-575948&utm_campaign=Scrambler+Aftermarket+Accessories&utm_content=Scrambler+Aftermarket+Accessories+CID_5f48b3a043cbb0efe18c2e5bea96ed20&utm_medium=email&utm_source=Email+marketing+software&utm_term=View+all+scrambler+accessories

Hva skal du gjøre med din Scrambler?

 

B)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det blir nok ikke noe modds her med det første, må bare nyte sykkelen som den er. 
Merker meg dog at det kunne vært fint med en vindskjerm og vurderer derfor denne for øyeblikket , men avventer litt fordi det stadig kommer nye orginalprodukter fra Ducati.

 

http://www.barracudamoto.com/moto/ducati/scrambler/

 

Ser gjerne på alternativer om noen har noen forslag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fjæring både foran og bak er det første som blir gjort på min men jeg venter til våren. Setekomfort er heller ikke noe å skryte av, jeg blir sittende midt oppå "kulen" eller ukomfortabelt langt fremme, men noe fullgodt alternativ for meg har ikke kommet. Eksosen er vel helt grei men noe lavmælt og lyddemperen er alt for stor. Styret (på Icon) er i overkant høyt, og skal jeg bytte styre blir det nok også ny sidespeil, håndtak og hendler.. så dette blir dyrt!

 

Tror jeg kommer til å lakkere eller få vinyltrekk på dekslene, de ser riktignok penere ut i virkeligheten enn på bilde men jeg skjønner ikke hvorfor de har fått matt aluminium til å se ut som billig plast. 

 

Dart har en bra vindskjerm som ikke koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Heisann

 

Ble ikke de helt store modifiseringene i år heller men var innom Løvås og fikk på ny vinskjerm og varmehåndtak.
Det kan absolutt anbefales, pendling på kalde dager ble langt mer overkommelig og det som før føltes som ubehagelig fart pga luftmotstand ble økt med ca 20km/t.

 

Jeg er fremdeles på veien nå 25 oktober så det ble en lang og finfin sesong i år (ca 10 000 km), sliter litt med vaffelabstinenser etter at Tyrigrava la opp for i år.
 

Håper vi ses i 2017, god vinter.

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjæring både foran og bak er det første som blir gjort på min men jeg venter til våren. Setekomfort er heller ikke noe å skryte av, jeg blir sittende midt oppå "kulen" eller ukomfortabelt langt fremme, men noe fullgodt alternativ for meg har ikke kommet. Eksosen er vel helt grei men noe lavmælt og lyddemperen er alt for stor. Styret (på Icon) er i overkant høyt, og skal jeg bytte styre blir det nok også ny sidespeil, håndtak og hendler.. så dette blir dyrt!

 

Tror jeg kommer til å lakkere eller få vinyltrekk på dekslene, de ser riktignok penere ut i virkeligheten enn på bilde men jeg skjønner ikke hvorfor de har fått matt aluminium til å se ut som billig plast. 

 

Dart har en bra vindskjerm som ikke koster skjorta.

Fikk du gjennomfør noen av punktene du ramset opp?

 

Jeg tenker også på å bytte styre og eksospotte neste år,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du gjennomfør noen av punktene du ramset opp?

 

Jeg tenker også på å bytte styre og eksospotte neste år,

 

Det skal jeg love deg, hehe. Det sto lenge mellom å kjøpe en annen sykkel eller oppgradere, men jeg tror jeg valgte riktig. Byttet til styre fra Full Throttle, Ohlins demper og Andreani innmat i gaflene i vinter. Kolliderte i vår slik at gaffelbena ble skjeve og da oppgraderte jeg til Ohlins gafler. Gaflene var totalt overkill, fine å se på men i retrospekt: bortkastede penger.. Andreani holder lenge. Byttet til Sargent sete og monterte Dart vindskjerm litt senere.

 

Lavere styre gjør sykkelen bedre på motorvei, følte meg ikke lenger som et seil, etter byttet.

 

Det blir nye potte til våren og jeg jobber fortsatt med å bestemme meg - men det finnes mange andre alternativer enn Termignioni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
    • Hei  Har ett sett liggende , kjøpt av Plassen Racing, som er helt strøkne. De passer Monster 1200 17> og Diavel 2018>, og mulig flere modeller. Se bilder. Har Evotech eksos brakett og blendedeksel for motsatt side ubrukt, passer Monster 1200 17> Se bilde  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer