Gå til innhold

Om Norsk Ducatiforening Desmodromene og våre arrangementer


Anbefalte innlegg

Velkommen til hyggelig fellesskap basert på interessen for Ducati og til vår forenings mange muligheter på bane, vei og cafebord  🏍️👍 Foreningen ble etablert i 1989 - lang erfaring og rike tradisjoner.

Norsk Ducatiforening Desmodromene er en landsdekkende forening for deg med interesse for motorsykler med motor av merket Ducati. Foreningen er registert som frivillig organisasjon i Brønnøysundregisteret med organisasjonsnummer 892310742.

Alt vi gjør og arrangerer er basert på dugnad fra frivillige ildsjeler, medlemmenes innsats og kontingenten.

Bli Medlem? Så bra! Klikk på "Bli Medlem" og betal med kort. De som er Medlem kan også bli med i vår lukkete facebookgruppe  https://www.facebook.com/groups/250640375282778/?fref=ts

Vi arrangerer et titalls turer i året og de kaller vi Strada-turer. Korte, lange og/eller stilfulle.... kjørt etter et sikkerhetsreglement og delt inn i grupper etter erfaring. Noen ganger utenlands også. Man skal jo helst ha seg en "Pilgrimsreise" til fabrikken i Bologna. Samler fra en håndfull til 50-60 deltagere.

Årlig har vi også mekaniske (Meccanica) seminarer og work shops. Hjelp og råd med f.eks. fjæring, vedlikehold, prepping av syklene til banekjøring og andre nyttige temaer.

Det tilbys konkrete tilbud for Medlemmene - f.eks. 10% rabatt på Ducati Performance tilbehør og klær (også Dainese) hos Løvaas Motor, rabatt på deler hos Plassen Racing Parts, et knallgodt dekktilbud hos Dekk1. Vi samarbeider aktivt med forhandlerne Løvaas Motor og Eker Performance som begge bidrar med arrangementer og spontane tilbud.

 

Velkommen 🙂

 

Kontaktpunkter:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

 

 

 

 

post-75-0-78477800-1463236521_thumb.jpg

 

post-75-0-07604800-1463236626_thumb.jpg

 

post-75-0-15152600-1463236701_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
    • Hei  Har ett sett liggende , kjøpt av Plassen Racing, som er helt strøkne. De passer Monster 1200 17> og Diavel 2018>, og mulig flere modeller. Se bilder. Har Evotech eksos brakett og blendedeksel for motsatt side ubrukt, passer Monster 1200 17> Se bilde  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer