Gå til innhold

Bytte av reimer på 999s


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle bytte reimer på 999en selv i vinter. Ser ganske rett fram ut... Ser at det er vanlig å stramme reimene til de gir deg en frekvens på ca 110Hz, når man "spiller" på den.

Tenkte at en app til iPhone skulle hjelpe meg å telle til ca 110, men det fungerer dårlig... Får ikke noen god avlesning av frekvensen. Er det noen som har et godt råd eller to om hvordan og gjerne med hva, man kan gjøre dette? Laptop? Mobil? App/program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

California Cycleworks har på sin TV side tre filmer om 999 belter - inklusive en kort beskrivelse av mikrofon og software. (hvis jeg har skjønt dette riktig, så endrer beltene/strammingen seg noe over tid - ny sjekk etter en stund i så fall...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det er de videoene jeg har kikket på fra før, men han bruker Linux og et eget program for frekvensmåling. Jeg har ikke hverken PC eller Linux, men Mac og iPhone, så hadde håpet noen andre hadde støtt på den samme utfordringen. Men takk for innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg tenkte jeg skulle bytte reimer på 999en selv i vinter. Ser ganske rett fram ut... Ser at det er vanlig å stramme reimene til de gir deg en frekvens på ca 110Hz, når man "spiller" på den.

Tenkte at en app til iPhone skulle hjelpe meg å telle til ca 110, men det fungerer dårlig... Får ikke noen god avlesning av frekvensen. Er det noen som har et godt råd eller to om hvordan og gjerne med hva, man kan gjøre dette? Laptop? Mobil? App/program?

vi strammer reimene til 114 hz greit å skifte selv uten spesial verktøy men har an tedens til å komme utav litt i timingen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer