Gå til innhold

Formstøpte ørepropper.


Anbefalte innlegg

Hei alle Ducatisti :-) Sesongen 2018 nærmer seg.
 
 
Mange av oss synes det er utfordrende å finne rett ørepropp. Ørepropper som ikke tar vekk musikken, og samtidig fjerner vindstøyen. Noen sliter også med trange øre kanaler, eller stoooore, ;-)
 
Vanlige ørepropper er også tette, så ved høydeforskjeller, kan det gjøre vondt.(trykk forskjell).
Jeg har tatt kontakt med noen som jobber med hørselvern. De kunne overaskende på meg, fortelle at for tette propper også holder igjen lyd, inni i ørene! Sikkert tenkte jeg, sææærlig! Men dette stemmer visst, og derfor er det at mange får vondt i hodet etter mange timer i salen. 
 
Hantek er et firma som lager formstøpte ørepropper. Vi har tidligere (2017) kjørt en kampanje med de, for våre medlemmer.

Det er en glede å presentere et nytt tilbud med 15% rabatt for våre medlemmer. Kampanjen varer ut februar 2018. 
 
Rabattkode: HTMC15
Vilkår: Rabattkoden gjelder kun kategorien for ørepropper/hørselsvern for motorsykkel og gjelder både universale og formstøpte ørepropper. Rabattene gjelder kun kjøp på nett og må gjøres innenfor tidsfristen. Avtrykk er ikke inkludert i prisen og må bli tatt utenfor.
Avtrykk hos HANTEK koster 250 inkl.mva. Tar man avtrykk andre steder varierer prisen. For informasjon om avtrykk, kart over steder i Norge + online booking hos oss finner du på:
https://www.hantek.no/pages/oreavtrykk 

 

Probiker formstøpte ørepropper:

https://www.hantek.no/collections/mc-propper/products/pro-biker 

 

https://www.hantek.no/collections/mc-propper/products/pro-biker


 
vanlige skumpropper demper 32 DB ish" Hantek leverer 20DB og 26DB, er du vant til vanlige, kanskje lurt å tenke 26DB kontra 20DB.

mvh Bjørnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Tar det lang tid fra en bestiller til man mottar første forsendelse? Regner med at man først mottar avstøpningen som man skal returnere før man får de ordentlige øreproppene

 

Avstøp gjøres av og hos Hantek, eller hos andre som driver med slikt.

Om du får avstøp gjort annet sted må det sendes til Hantek for produksjon. Produksjonstid er ca tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvis det er noen i eller rundt Hønefoss som trenger å ta avstøpning og ikke ønsker å kjøre til Oslo eller lege for dette, så gjør vi det på Røgeberg Maskin i Ankersgate 16.

Vi kan også håndtere ordren hele ordren, men for å få den avtalte rabatten tror jeg man må ta det direkte med Hantek.

 

Min egen erfaring er at for mye dempning ikke er noe særlig i trafikken. Sannsynligvis kan det være fordelaktig å bruke 20/26 på bane, men i trafikken synes jeg det er litt mye dempning.

Bruker selv 15dB i en Schubert C3 hjelm på min Scrambler med orginale Termignoni og er stålende fornøyd. Da hører jeg også PackTalken min godt med originale høyttalere   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
    • Hei  Har ett sett liggende , kjøpt av Plassen Racing, som er helt strøkne. De passer Monster 1200 17> og Diavel 2018>, og mulig flere modeller. Se bilder. Har Evotech eksos brakett og blendedeksel for motsatt side ubrukt, passer Monster 1200 17> Se bilde  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer