Gå til innhold

Holdbarhet på Ducati 748, fersking trenger litt gode råd


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er temmelig blank på Ducati, men har forelsket meg i 748'n.

Men de begynner jo å bli endel år, så jeg er litt usikker på hvor langt de faktisk kan kjøres før de begynner å bli veldig dyre å vedlikeholde/er ferdige.

 

Ser enkelte sykler ligger rundt 50-60' km. Er det helt greit å kjøpe en slik sykkel eller har de da begynt å gå for langt?

 

-Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scroller du nedover i Meccanica-delen av forumet så finner du en god håndfull poster om 916/748/996 serien. Vedlikehold (gjerne dokumentert) og type bruk betyr mer enn kjørelengde.

 

DesmoQuatro-motoren i denne serien hadde noen problemer med flassende belegg på vippearmene - slett ikke alle, men mange nok til at det er viktig å ha kontroll på. De fleste er nok fikset ved å bytte dem ut. Sånn sett kan det være en fordel med en sykkel som har gått langt, siden den sannsynligvis har måttet få nye underveis - selvfølgelig forutsatt at eier har vært nøye med vedlikehold - ref dokumentert vedlikehold.

 

Hvis du har mulighet til å bli med på turer, banedager og andre aktiviteter kommer du til å møte medlemmer med samme sykkel og kan spørre dem om erfaringer hvis ingen i mellomtiden svarer her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for info stoppitide.

Bytte av vippearmer vil da være et viktig punkt å sjekke.

Skal ta en nærmere titt i Meccanica delen også. Ble medlem i går så jeg har ikke blitt kjent med sidene her enda.

 

Håper å få tatt noen turer på bane e.l. i løpet av sommeren, men først må jeg vel få meg en ducati :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer