Gå til innhold

*GIS BORT* Monster 796 Originaldeler+++


UlrikOnHands

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Gir bort en pappeske med deler komplett mot henting i Oslo:

 

- originalt eksosanlegg (ubrukt)

- originale speil (ubrukt)

- ny forskjerm

- blinklys

- original bruker

- og eiers manual

 

Gies bort til første som tar kontakt og kan hente fordi noen stjal sykkelen og jeg vil ha god Ducatikarma.

 

/Fred

post-757-0-07699800-1507793038_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Det fineste jeg har sett er naturlig metall som er forseglet med en spesiell type epoxy/to-komponent lakk. Da stiller du fritt til å velge om metallet skal være et par prosent rustent, børstet, litt/helt blankt osv.  Du kan legge inn noen spesielle effekter på nøye utvalgte seksjoner/punkter, lakkere noen spesielle bokstaver, ord, tall som betyr noe for deg - de vil se "hemmelige" ut der de ligger dypt i det klare. Google silver Ducati gir mye hygge. Forøvrig ville jeg holdt meg unna flere farger. Nå er det nyanser av "sølv", visuelt ganske mye bronse og sort. Kanske du kan ha rød trykkplate, men bare den, i rødt.... Det finnes Radical (Pepo) spesialbygg her i landet, som har beholdt sin opprinnelige ST (f.eks.) identitet - også bare med motor og litt ramme igjen. Vet ikke om det kanskje kan være en fordel (ferdig typegodkjent, enklere forsikring og den slags?). En åpenbar forskjell vil være at du får godkjent original eksos som beholder 90dB (ikke 82). Da kan det hende du ikke behøver dobbel tuning og mapping. Du gjør det behagelig enkelt for deg selv hvis du opererer med to eksoser som ligger nær hverandre i lengde, diameter og "back pressure" og bare har en enkel skrujobb ved bytte. Bare slip on byttes? Mange systemer leveres med valgfri katalysator-stykke, innvendig dB-killere og vanlige endestykke-killere. Kanskje du får til å bare ha en eksos? One size fits all....  To rør med hver sine to serie-koblete potter? Noen ganger fire potter, men vanligvis bare to? https://pipeburn.com/ducati-monster-1100-cafe-racer/  
    • Takk for det.  Tror vel ikke den fortsatt er en Multistrada med typegodkjenning. Er jo bare motor, og noen metallbiter igjen…  Tanken har hele tiden vært å lage to versjoner av eksos, men nå øyner jeg muligheten for å klare meg med en, med to varianter på enden, på en eller annen måte. Mer om det senere.  Fargevalg… Kom gjerne med ideer. Foreløpige tanker er sølv (som tank og felger), rød (som trykkplate til clutch), gull (som «magnesium-gull» på motor) - eller …. en dyp grønn som da må gå igjen flere steder…  Rammenummer forblir originalt. Styrehodet er fra den originale ramma, og jeg beholder det nummeret som er preget inn der. Så da må bare lakkering (pulverlakk?!) gjøres på en måte som ikke skjuler det.
    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer