Gå til innhold

Valg av sykkel - gammel nybegynner


stegegjerdet

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

endelig har husfruen åpnet opp for sykkel innkjøp. 

 

Har nesten ikke kjørt sykkel siden jeg tok lappen i 2001, 

så erfaringen er ikke høy. Men har prøvd litt forskjellig opp igjennom. 

 

Har alltid vært Ducati fan, og nå er livet slik at det er mulig. 

 

Ønsker å beholde både førerkort og helsa, så skal ha en naken litt morsom sykkel. 

 

Har alltid syns Monster er fin, men aldri prøvd den. 

Men pt så er det Monster som jeg ser ut til å havne på. 

 

Jeg er 187cm høy, og 110kg. 

Turene blir mest i nærmiljøet, men kan bli noen lengre turer. Blir neppe noen turer til mellom Europa. 

 

Har sett på 821(1200s blir for dyr å kjøpe/forsikre, og 797 tror jeg blir for liten), 

men må få prøvd den før jeg bestemmer meg. 

 

Er jeg på riktig vei? 

 

Budsjettet er ok, får legge i det som jeg må. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monster er uansett riktig valg :P

 

Både 821 og 797 funker bra til 'småkjøring' og ganske mye mer. Hvis/når du finner 'gode' grunner til oppgradering, så har vel Ducati et og annet alternativ...

 

Velkommen til oss - våre turer og instruerte banedager gir masse læring og trygg moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Som Lars skriver så er monster et kjempe valg. Jeg har selv hatt 821, de er komfortabel og lett å kjøre. Og kan faktisk kjøre langt med de uten å bli sliten.

Ellers kan hyper være en mulighet, om du liker de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg tok opp igjen mc kjøring i 2012, etter mange år uten. Drømmen hadde i mange år vært en Monster 900. Allikevel ble det en ny Monster 797. I ettertid har jeg hatt både Superbike, Hypermotard og flere Monstre. Frua har også hatt Monster.

Monster er like kult på fjelltur i Alpene, som på cafeen for å handle VG en lørdag morgen. Monster kan du bruke til alt. Min favoritt er Monster 1100 Evo luftkjølt.Jeg hadde en 2014 Mod. Storebroren til 796.(som er den sweeteste (796)luftkjølte motoren av de nye) vi har også hatt Monster 821, som er sweeet. Og jeg har hatt 2 stk Monster 1200s. 2015 modell, og nå har jeg en 2017 modell.  

 

Monster er vel sykkelen som du også om du vil beholder over lang tid og modifiserer slik du vil. Noe Presidenten Lars (stoppitide) kan skrive under på. 

Nok hester er det i alle sammen, Gode bremser og fjøring er et kjennemerke for Ducati. Dog kan de mindre modellene bli litt myke i fronten om du kjører hardt eller har voksen vekt,(over 75kg). Derfor anbefaler jeg Monster 821 Stripe som kommer originalt med justerbare gafler.

lykke til :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6 (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
    • To tombola-gevinster tas med. Det er hofte-/lårtasker vi har til overs etter den perioden vi brukte kjørende marshals med radio på hofta, i stedet for flaggvakter.
    • Det var i 2017 omtrent. Nesten alle hadde andre sykler, Eker hadde knapt nok adkomst og en skjegget viking løp rundt på Karl Johan, løftet på japanske turister og tok veldig fine bilder (hint hint).
    • Dette må være noen år siden.    Da Anne ennå hadde sin nydelige perle, S4RS ❤️
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer