Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ducati 749S , Tips og råd ?


Kenny

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Jeg har fått meg lappen på sykkel i sommer og er ute etter drømme motorsyklen en Ducati 749S. :-)

 

Jeg har sett litt på finn.no men der ser jeg at det ikke er noe ute til salg akkurat nå. Har tenkt litt på tanken og importere sykkel fra Sverige eller fra Tyskland. Jeg har aldri gjort dette før så vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram og om det lønner seg å gjøre det siden euroen er høy og kr er lav. kanskje dette bare blir et tap prosjekt ?

 

Har vært inne på mobile24.no og blokket.se og sett litt, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter på sykkelen som kan være positivt eller negativt med dem. Jeg har lyst på den 749S med rød ramme og at det skal ha terminologi anlegg :-) men det er kanskje ikke noe som er standard på dem ?

Kanskje noen her inne kan hjelpe meg med og finn en på mobile24 eller i Sverige og legge ut linker ?

Hva burde man og gi for en sånn type 749S  i dag  ?

Hvis noen har en til salg  her inne så si ifra eller vet om noen som skal selge en  :-D

 

Takker for svar

 

Mvh

Kenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for linken. skal sjekke det ut :D

Jeg har funnet en sykkel jeg har lyst på. Denne står i England. Jeg prøvde og gå inn på linken jeg fikk , men siden fungerer ikke lenger. Noen her som vet om et firma som kan hente denne i England  og kanskje ikke er alt for dyre i pris  , eventuelt ta kontakt med selger og høre at alt er ok med den   ? 

 

 

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201507295607789?search-target=usedbikes&make=ducati&model=749&channel=bikes&channel=bikes&quicksearch=true&radius=1500&page=2&sort=default&postcode=sw1a2aa&logcode=p

 

Ganske strøken  synes jeg :-D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle hjemmesiden åpnes når jeg klikker på linken - evt gjør samme søket der som jeg gjorde.

 

Fikk åpnet den igjen. pcen her som lever i sin egen verden noen ganger.  Jeg leste meg igjennom her, men var ikke så mye ang import fra England. Jeg har sendt e-mail til det ene firma som eventuelt kunne gjøre dette som sto på siden.

 

Har også sendt mail til noen speditør firmaer jeg søkte opp, om dem kan hjelpe meg eller vet om noen . Har fått en del svar, men blir bare videresendt til andre som dem tror gjør det, men ser ikke ut som det er så lett.  :huh:  :huh:

 

Noen andre her inne  som vet om noen  firmaer som kan hjelpe til med kjøpet og frakt ?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer