Gå til innhold

Om Norsk Ducatiforening Desmodromene og våre arrangementer


Anbefalte innlegg

Velkommen til hyggelig fellesskap basert på interessen for Ducati og til vår forenings mange muligheter på bane, vei og cafebord  🏍️👍 Foreningen ble etablert i 1989 - lang erfaring og rike tradisjoner.

Norsk Ducatiforening Desmodromene er en landsdekkende forening for deg med interesse for motorsykler med motor av merket Ducati. Foreningen er registert som frivillig organisasjon i Brønnøysundregisteret med organisasjonsnummer 892310742.

Alt vi gjør og arrangerer er basert på dugnad fra frivillige ildsjeler, medlemmenes innsats og kontingenten.

Bli Medlem? Så bra! Klikk på "Bli Medlem" og betal med kort. De som er Medlem kan også bli med i vår lukkete facebookgruppe  https://www.facebook.com/groups/250640375282778/?fref=ts

Vi arrangerer et titalls turer i året og de kaller vi Strada-turer. Korte, lange og/eller stilfulle.... kjørt etter et sikkerhetsreglement og delt inn i grupper etter erfaring. Noen ganger utenlands også. Man skal jo helst ha seg en "Pilgrimsreise" til fabrikken i Bologna. Samler fra en håndfull til 50-60 deltagere.

Årlig har vi også mekaniske (Meccanica) seminarer og work shops. Hjelp og råd med f.eks. fjæring, vedlikehold, prepping av syklene til banekjøring og andre nyttige temaer.

Det tilbys konkrete tilbud for Medlemmene - f.eks. 10% rabatt på Ducati Performance tilbehør og klær (også Dainese) hos Løvaas Motor, rabatt på deler hos Plassen Racing Parts, et knallgodt dekktilbud hos Dekk1. Vi samarbeider aktivt med forhandlerne Løvaas Motor og Eker Performance som begge bidrar med arrangementer og spontane tilbud.

 

Velkommen 🙂

 

Kontaktpunkter:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

 

 

 

 

post-75-0-78477800-1463236521_thumb.jpg

 

post-75-0-07604800-1463236626_thumb.jpg

 

post-75-0-15152600-1463236701_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer