Gå til innhold

Ny eier av 848 SF


Lars_SS1000DS

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle si hei her på forumet etter å ha vært borte en god stund. Hentet en 2014 848 SF for noen dager siden og har fått kjørt akkurat nok til å si at det er deilig å være tilbake igjen! Var nedover på MotoGP på Sachsenring i juli på en sykkel noen her inne vil klassifisere som" gubbete", men den havnet på Finn noen dager etter hjemkomsten. Dette er min 6. Ducati og jeg har med jevne mellomrom siklet på 1098 SFS og S4Rs, men når salget av den andre sykkelen var i boks, endte jeg opp med å være "fornuftig" og gikk for en litt mer avslappet Streetfighter. Så langt er jeg så sinnsykt happy at jeg allerede lurer på om jeg hadde digget storebroren, men får vel la den ballen ligge inntil videre :-)

 

Sykkelen jeg kjøpte var 100% original, med unntak av en liten vindskjerm (som gjør en overraskende god jobb). Med øreplugger er det minimalt med vindsus, så denne kan jeg glatt dra på langtur med.

 

Jeg kommer til å følge den andre tråden angående Mivv GP Titan anlegg på sykkelen. Usikker på om jeg er klar for å brenne av 15-20 laken på Termignoni, så mulig jeg også kikker på brukte slip ons. Sykkelen er rimelig smooth også i bykjøring, så nye potter måtte kun bli for godlyden da effekten er mer enn nok for mitt bruk allerede. Mulig vi ses!

post-440-0-72947400-1471377245_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
    • Hei  Har ett sett liggende , kjøpt av Plassen Racing, som er helt strøkne. De passer Monster 1200 17> og Diavel 2018>, og mulig flere modeller. Se bilder. Har Evotech eksos brakett og blendedeksel for motsatt side ubrukt, passer Monster 1200 17> Se bilde  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer