Gå til innhold

litt ujevn gange 748 desmoquattro


Anbefalte innlegg

hei.  har en 1997  748 desmoquatro.   den går litt ujevnt på tomgang.  og stopper litt innimellom.

 

naboen som har vært motorsykkelkar i mange år syntes det hørtes ut som den gikk bedre på den ene enn den andre sylinderen.  

 

er det forgasser på disse?   har googlet litt men ble ikke helt klok på det egentlig. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektronisk innsprøytning.

 

Man kan lete etter mangler på tenning: coiler, regulator osv, men feil her vil muligens også slå ut på flere turtall... Tennplugger skal selvfølgelig sjekkes tidlig i prosessen.

 

Det er mere normalt å mistenke de vanlige tingene som ventiljustering, spjeldenes posisjon (datatilkobling som undersøker og eventuelt retter opp), balansering av de to spjeldhusene ("forgasserne") og trim/CO2 justering ved bruk av sniffer-instrument stukket inn i eksosen.

 

Balansering av spjeldhusene og ventiler er manuelt arbeid. De andre tingene og mere til, er slikt man finner ut ved tilkobling av elektronisk analyseredskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

 

da bør jeg kanskje se på tennplugger i første omgang.   kanskje bør få tatt en ventiljustering til våren også da.  det er vell 2 år siden registeret ble byttet nå så det er vell på tide og ta den også.

 

 

får se om dette er noe jeg prøver meg på selv til våren eller hva det er.  resten av feilsøkingen du nevnte der hørtes ut som verkstedmat   hehe :D   mulig jeg kan betale naboen litt for å hjelpe meg med register/ventiler.  han kjører ducati selv (1098 '08) og har byttet register/just ventiler på den selv.

 

 

 

bare så synd at merkeversted er en 3-timers tur unna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det normat at disse syklene rister noe mye under kjøring også?    jeg synes den er ubehagelig under 3-4.000rpm.

 

kjører man sakte under 3000 så rykker og napper det. ekkelt.  når man kjører på veien så rister den endel. spesielt under pådrag under 4.000rpm

 

har forstått det slik at de ikke er noe gode og kjøre sakte med -med lavt turtall. men litt usikker på om det skal riste og nappe i høyere fart også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt for Ducati, men hvor mye det rister avhenger av hvor bra alt er vedlikeholdt og justert.

Hvor fornøyd du kan bli kommer an på forventninger og hvor nær 'optimal' ytelse du kommer ved vedlikehold og justeringer. Det viser seg at for 'folk flest' krever Ducati i hvert fall tilvenning før man trives. Mange Ducatier, særlig eldre modeller, er konstruert slik at de gir mest kjøreglede når de piskes - på bekostning av komfort, bensinforbruk, bykjøring og den slags uvesentligheter B)

 

Jeg vil tro at en nabo med peiling kan være gull verdt - ta med god hjemmebrent/hjemmebakst og plei relasjonen til vedkommende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer