Gå til innhold

Ønsker div. deler til luftkjølt Ducati...


pertj

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg jakter på litt smådeler til 900SSie type sykkel, en del av dette er nok også felles med Monster..

Clutchslave, har noen byttet til en annen slave og har en orginal liggende (?)

Her passer nok stort sett alle slaver.

Gasshåndtak m/wire.  Så vidt jeg kan se, så skal denne ha enkelwire.

Bryterpanelene på begge styrehåndtakene.

Orginal, tidlig Monster 600,750 eller 900 frontlykt.

Orginale fotpinne sett til sjåføren, her er det kun SS type fotpinner som kan brukes, dette pga innfestingen i ramma.

 

Er også på jakt etter en eksosmanifold uten pottene.

Her kan muligens også Monster manifold benyttes, må da være til en injection type motor.

 

innsugsmanifold/gummi begge sylindrene.

 

Er også ute etter 10 mm motorbolter, de lange som går tvers igjennom motorn og holder motorn på plass i ramma.

Og de må være 10 mm.

 

Et par coiler og en ecu hadde også vært kjekt.

 

Alternativet til alt dette er om noen har en delesykkel stående, trenger ikke motor, gaffel, svingarm, ramme, tank.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger egentlig å maskinere nye fester i aluminium, men det er alltid kjekt å se andre muligheter også. Sier takk til tilbudet, det haster ikke, er lenge til jeg er der at jeg skal montere lykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har fra bl.a. 900 SS:

 

- Innsugningsmanifold 900 SSie (bak). Den fremre er nok lik.

- Original slave, et eller annet sted fra 1995

- 10 mm bolter, den fremre med mutter og den bakre til gjenget feste på hs. i ramma Jeg har borra opp ramma og motor for 12 mm bolter.

- coilsett med pluggledninger til 1000 motorene, dvs, dobbelttenning for ie motor

 

Hobby_duc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobby_DUC,

det er interessant, har du tenkt noen pris (?).  Send gjerne en PM.

 

De motorboltene, hvor lange er de (?)  motorn er ca. 205 mm bred, så kommer omlag 6+6 mm til rammefestene og så skal det være litt til mutteren og ei skive, la oss si 10 mm pr.side.  Så de bør være omlag 235-240 mm lange for å kunne brukes...

Har tenkt på å borre opp motorfestene til 12 mm, men i det fremre hullet sitter det en sentreringshylse i blokkskjøten.  Og er litt usikker på hvordan det blir å borre opp den.  Er redd det ikke blir noe igjen av den hylsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer