Gå til innhold

Hendler, 'shorty' av skikkelig kvalitet, CRG


stoppitide

Anbefalte innlegg

En av få produsenter som faktisk lager passende Ducatihendler. CRG ConstructorsRacingGroup.

Se og nyt oversikten over deilige kvalitetsprodukter http://www.constructorsrg.com/

Her er listen over modeller som de passer til (sykler med såkalt 'big pivot' festebolt og innebygget 'coffin' reservoir). Hvis du ikke gidder lese... kort fortalt... M620, 695, 696, 750, 796, 800, S2R800, 821 og SS750/900
http://shop.constructorsrg.com/rc2_apps.html

Når/hvis du kommer så langt at du skal skifte hendler, gjør det riktig på første forsøk - man leker ikke mekaniker med bremsekomponenter. http://www.ducatisuite.com/leverchange.html

Så til saken: jeg har to ubrukte (en er prøvemontert) som jeg fikk med på lasset av Jeff hos Monster-hoff-deleleverandør MonsterParts. AB511 og AB611. Clutch-hendelen er dypere gull (nesten litt oransje) enn bremsehendelen. Kanskje ikke så lett å se når de plasseres i hver sin ende av styret, men på en dårlig dag nok til å ødelegge nattesøvnen til sarte modde-sjeler.

Disse koster en tusenlapp ++ pr stk, men jeg er i det gavmilde hjørnet og selger dem for 400,- pr stk ELLER du spanderer lunsjen på Rudskogen 21. august, 'Veien'turen, Espresso Tour eller kommer innom meg i Oslo. (sendes ikke pr post)

post-75-0-85586300-1503068130_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Takk for det.  Tror vel ikke den fortsatt er en Multistrada med typegodkjenning. Er jo bare motor, og noen metallbiter igjen…  Tanken har hele tiden vært å lage to versjoner av eksos, men nå øyner jeg muligheten for å klare meg med en, med to varianter på enden, på en eller annen måte. Mer om det senere.  Fargevalg… Kom gjerne med ideer. Foreløpige tanker er sølv (som tank og felger), rød (som trykkplate til clutch), gull (som «magnesium-gull» på motor) - eller …. en dyp grønn som da må gå igjen flere steder…  Rammenummer forblir originalt. Styrehodet er fra den originale ramma, og jeg beholder det nummeret som er preget inn der. Så da må bare lakkering (pulverlakk?!) gjøres på en måte som ikke skjuler det.
    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
    • Hei  Har ett sett liggende , kjøpt av Plassen Racing, som er helt strøkne. De passer Monster 1200 17> og Diavel 2018>, og mulig flere modeller. Se bilder. Har Evotech eksos brakett og blendedeksel for motsatt side ubrukt, passer Monster 1200 17> Se bilde  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer