Gå til innhold

Meccanica/sosial dag hos Løvaas Motor


Anbefalte innlegg

Hold av lørdag 10 mars, kl. 1130-ca kl. 1500

Det blir et Desmodromene arrangement hos løvaas Motor i Holmestrand.

Det blir både lærerikt og hyggelig for all som kjører Ducati.

 

Mer info kommer etterhvert.

post-43-0-42885400-1519214632_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold av lørdag 10 mars, kl. 1130-ca kl. 1500

Det blir et Desmodromene arrangement hos løvaas Motor i Holmestrand.

Det blir både lærerikt og hyggelig for all som kjører Ducati.

 

Mer info kommer etterhvert.

Vi er heldige å ha Norges raskeste superbiketeam i våre rekker. Plassen Racing er også med oss denne dagen.post-43-0-68151000-1519763064_thumb.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.
Nå nærmer sesongen seg igjen (heldigvis). Noen har kjøpt ny sykkel og gleder seg vanvittig og andre kjører med sykkelen de hadde sist sesong.
En stor del av Desmodromene er veldig glad i å kjøre på bane både med og uten skilt. Andre liker å kjøre på veien og mange er glade i begge deler.
Uansett så er jeg sikker på at dere er spent på hva årets sesong bringer.

Vi starter kl 1130 og avslutter ca kl 1500. Vi gjør som tidligere og spleiser på Pizza. Dere som vil være med å spise kan vippse kr 100 til meg når vi starter.

 

Dagens plan er:
Per og Per forteller om hva som kreves for å kjøre på bane både med og uten skilt. Dette blir kortere enn tidligere til de av dere som har vært med på dette før.
Er vi heldige så har Per TJ med seg sitt SS prosjekt. Dette ser veldig spennende ut og det er jeg sikker på at dere vil syns også.

 

Som tidligere blir det også en Quiz med premiering, så det er lurt å lese seg opp på Ducati historie.

Pizza på verkstedet før vi tar en runde inn i butikken og ser på nye Ducati modeller. Løvaas har gode tilbud på div utstyr til oss denne dagen.

Plassen racing er tilstede og Ole Bjørn/Thor Erik/Jesper vil fortelle om hva de driver med og planer for årets sesong.
Ole Bjørn prater om det å kjøre racing og kommer med tips til de som er interesserte.

Jeg håper at så mange som mulig har anledning til å komme, dette blir en morsom og hyggelig dag for alle som digger DUCATI.
 

post-43-0-27970000-1519831743.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
    • To tombola-gevinster tas med. Det er hofte-/lårtasker vi har til overs etter den perioden vi brukte kjørende marshals med radio på hofta, i stedet for flaggvakter.
    • Det var i 2017 omtrent. Nesten alle hadde andre sykler, Eker hadde knapt nok adkomst og en skjegget viking løp rundt på Karl Johan, løftet på japanske turister og tok veldig fine bilder (hint hint).
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer