Gå til innhold

Ny på bane, gode råd og tips ønskes


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp kjøpt min første racer etter å kjørt noe mindre aggressivt frem til nå.

 

Har lyst og planer om å delta på banekjøring 25 mai.

 

Etter å lest bane abc tror jeg at jeg er i henhold foruten DD lås på hjelm , har Schubert , er ikke disse tillat ?

 

Har 996 m termingoni, må jeg ha med innsatser for å dempe den?

 

Noen som kjører ducati sport 2 støvler å kan anbefale noe her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være!

 

DD-lås er et av mange krav som Norges Motorsportforbund stiller til personlig sikkerhetsutstyr for idretten roadracing. Våre 'skiltløse' racingdeltagere må oppfylle disse kravene. Har du lisens og skal kjøre i 'skiltløs' gruppe? Hvis du kjører i skiltgruppe, så gjelder ikke de samme kravene.

 

996 går av og til/som regel greit gjennom på våre dager, men sett inn db-killere hvis du har. Våre dager er 'racing-dager' og har grense 102 db.

 

Støvlene du nevner er vel bra vare det. Du betaler litt for logoen, men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har også planer om å delta på banedag 25 mai, men har ikke vært på Rudskogen/bane på 25 år.

Er det noen steder man kan finne litt info om hva som er praktisk å ha med seg på en slik banedag?

Tenker da på mat, bensin osv. Eller er det mulig kjøpe seg noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt... les ABC'n nøye. Gunstig å studere banekartet - gjerne i kombinasjon med youtube-filmer.

 

Hvis man er sprek og ikke altfor anspent klarer man kanskje 4-5 pass før det blir fristende å pakke sammen. Det blir flere enn det på alle sammen. Bedre da å ta seg en litt lengre pause midt på dagen(?)

 

5 pass blir cirka cirka 12,5 liter bensin. +/- 20 % etter sykkel og kjøring. Da går du antagelig tom før siste pass og/eller rekker ikke til nærmeste bensinstasjon (Rakkestad ~9 km) Altså: kjør til Rakkestad i en pause og fyll opp. Har du sykkelen på henger og ekstra plass i den, så holder det massevis med en 20 liters i tillegg til full tank på sykkelen.

 

Foreningen og banedagene er et spleiselag og det innebærer bl.a. at noe av deltageravgiften brukes til kaffe/te, frukt, kjeks til alles beste. Kafeteriaen er også åpen. Det er MYE mer slitsomt og svett å kjøre på bane enn man tror. 'Fun fact': merforbrenningen sammenlignet med sofasitting tilsvarer 5-6 Fjordlandmiddager. Væskebehovet kan antagelig ganges med 2-3 og ender på 5-6 liter. Da skal vi ikke gå rundt og knaske på en gulerot, men sørge for gode blodsukkerlagere og kurrant væskenivå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer