Gå til innhold

Plassen Racing. Takk for stor underholdning. Avsluttet karriere 2022


Anbefalte innlegg

Første av flere løp søndag 17. april B) Kl 13 såvidt jeg kan se...
 
Info fra arrangør http://www.fimcevrepsol.com/en

Plassen Roadracing Team https://www.facebook.com/groups/plassenracing/?fref=ts

LIVE streaming (opptak også, tror jeg) på Youtube https://www.youtube.com/user/CEVMotorcycleChamp


Gutta er på plass i Spania, de har skiftet olje på sykkelen, pumpet luft i dekkene og sikkert noe annet småtteri.


Heia/forza Plassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

GRATULERER og takk for strålende underholdning  :)

 

Beste privatfører og sjette totalt i årets siste løp.

 

13. plass totalt og åttende plass blant privatførerne - sesongen summert.

 

Denne serien kjøres ikke neste år, så det blir spennende å se hva Plassen ønsker og klarer å få til i 2017. England, Tyskland, USA ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hilsen fra Plassen Racing Team etter første NM-runde

 

2 seire og ny rekord på Vålerbanen.

 

Ole Bjørn viste gryende storform på årets første 2 nm løp på vålerbanen i helgen. Teamet har hatt en hektisk periode etter kanon kjøringen i det spanske mesterskapet på Valencia i slutten og april, derfor manglet Ole Bjørn litt kjøre trening. Men all rust ble banket av på fredags treningen og på lørdags første kvalifiserings pass så satte han ny rekord på Vålerbanen, han kjøre 57,048 noe som er 0,2 raskere enn hans egen banerekord.

På lørdagens løp var kom det noen regn drypp rett før start og førerne tok det litt rolig på de første rundene. Etter ca 5 runder satte Ole Bjørn opp tempoet, han kjørte seg opp fra 5.plass til tet og rykket ifra resten av feltet. Seier i Superbike NM, samker alltid godt og fører, fans og team smilte fra øre til øre.

Lettskyet og gode forhold var på søndagens løp, Ole bjørn tok da kommandoen

fra start og rykket ifra feltet før han roet tempoet noe de siste 6 rundene, han

gikk i mål hele 16 sekunder foran nr 2.

Nå lader teamet foran runde 2 i NM på Rudskogen 10-11 juni.

Teamet ønsker å takke alle støttespillere, sponsorer, fans, tilskuere for hjelpen

så langt i 2017.

 

Mvh Plassen Racingteam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Årets siste to løp i Spania. Ole Bjørn kvalet superbra med tredje beste tid på formiddagen, litt mer beskjeden på ettermiddagen, men står i tredje startspor i lørdagens race 1 kl 18. Søndagens race går kl 11 (pass på vintertid).

Jeg kikker og etterspør linker til streaming og/eller live-timing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Fra teamet - etter noen overraskende gode testdager (som kom i stand etter gode 2017)

Dette resulterte at Ducati Corse / Aruba Ducati inviterte teamet til å delta på deres pre-season test på Portimao banen i Portugal sammen med alle fabrikk teamene fra World Superbike. Vi følte oss litt små da vi rygget vår crafter med campingvogn inn blandt alle de store trailerne, men det er som kjent ikke størrelsen det alltid kommer ann på.
Portimao er en bane vi ikke har kjørt så mye på. Den er utfordrende å lære, med mange blinde svinger og store høydeforskjeller.

Vår Ducati Panigale R er bygget etter FIM sitt Superstock 1000 reglement som er veldig standard i forhold til Superbike. Så ikke nok med at Ole Bjørn skulle bryne seg på de raskeste førerne men også på sykler av en annen standard.
Selve kjøringen gikk ganske bra. Ettersom Ole Bjørn ikke har kjørt på over 3 måneder, brukte han første dagen til å riste av litt rust. Allikevel kjørte han ny personbeste med over sekundet fra sist han var på banen.
På dag 2 klarte han å forbedre tiden sin mer og beste runden ble på 1.45,3 som var 2,7 sekunder raskere enn sin gamle rekord. Disse tidene kjørte han med vanlig Pirelli Superbike slicks.

Raskeste runde fra Superbike førerne med tilsvarende dekk var 1.42,8.(De fleste lå på høye 43 og 44) Selv om Ole Bjørn ikke var helt fornøyd med sin egen kjøring og mente kanskje han kunne kjørt ennå fortere, er teamet veldig fornøyd med avstanden fram til de beste.
Ole Bjørn var også raskere enn flere faste VM-førere, selv med en mye mer standard sykkel .
Med spesielle kvalifiseringsdekk kjørte de raskeste Superbike førerne godt ned på 1.41 tallet, men med tanke på økonomi valgte vi å droppe det og heller fokusere på race-tempo.
Med tanke på utstyret vi sitter på i forhold til konkurrentene og apparatet rundt, gjør Ole Bjørn en kjempejobb. Avstanden opp til de raskeste i verden er ikke større enn at teamet og Ole Bjørn tror at med riktig utstyr og team er det fullt mulig å hevde seg i dette selskapet.

Nå jobber teamet med å skaffe midler for en optimal satsning i 2018, slik at vi kanskje i 2019 kan ta ennå ett steg opp(VM)

Teamets plan er å kjøre det Spanske Mesterskapet i Superstock 1000. Dette er er den klassen som går fortest og er mest prestige å vinne i det Spanske Mesterskapet.
I Spania er roadracing en stor sport og konkurransen der består av profesjonelle team og førere.

post-75-0-80844400-1517610541_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Plassen inviterer til teamets Kick Off i morgen torsdag 10. januar kl 18.00.

V A F L E R 👍

Sørvangen 14, 3031 Drammen

 

Teamet med Ole Bjørn og Jesper i spissen vil fortelle om planene i 2019 og litt om hva som skjedde i 2018.
Vi håper samarbeidspartnere, venner, fans og familie har mulighet til å komme.

https://www.facebook.com/events/2095216970599441/

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops - endringer i det spanske reglementet stopper Ole Bjørn og Jespers kjøring der i år.

Det var sikkert kjipt for det offensive teamet, men også ganske kult for oss som gjerne ser dem på norske baner. Kongepokal i SBK NM frister sikkert...

Teamet skriver på FB:

Uforutsatt endring i reglementet hindrer Ducati og Plassen Roadracing team å kjøre i Spania 2019

Plassen Roadracing team med førerne Ole Bjørn Plassen og Jesper Jeppesen mottok tidligere denne uka en trist beskjed fra det spanske forbundet. Til tross for tidligere å ha gitt oss skriftelig bekreftelse på at sykkel var ok, kom de tidligere i uken med en kontramelding om at homologiseringreglene for ESBK 2019(Spansk Superbike mesterskap) vil forandres.
Tidligere har sykler med ...enten Superstock eller Superbike homologisering vært godkjent brukt i mesterskapet, men for 2019 kun superstock homologiserte sykler.
Dette betyr at teamets sykler ikke får stille til start i Spania, ettersom Ducati V4R som kjent kun vil bli homologisert for Superbike. En beskjed som teamet tar veldig tungt etter å ha lagt opp hele sesongen med tanke på deltakelse i nettopp ESBK.

2019-sesongen nærmer seg med stormskritt – og teamet har benyttet de siste dager på å legge nye planer siden ingen av teammedlemmene har for vane å henge med hodet særlig lenge. Det har vært mange telefoner til teamets sponsorer som har hatt forståelse for situasjonen som har oppstått, men som alle har valgt å støtte teamets endelige valg.

Det er derfor med glede at vi kan annonsere at Ole Bjørn og Jesper vil satse i Norgesmesterskapet (NM) i Superbike i 2019. Mesterskapet har som bonus at det i år også deles ut kongepokal til sammenlagtvinneren. Hovedmålet for 2019 blir derfor å forsøke å få Kongepokalen hjem til Sande i Vestfold. I tillegg har teamet også satt seg noen andre hårete mål. Det legges også opp til deltakelse på enkeltløp i andre internasjonale serier i 2019 for å kunne fortsette teamets utvikling internasjonalt.

Teamets forberedelser fortsetter nå frem til første løpshelg i Norge den 1 juni. Det planlegges treningsopphold og testing i Spania med så mye banetid som mulig for å samle data og samarbeide med demper- og dataloggisspesialister for å optimalisere oppsett av teamets motorsykler denne sesongen. De nye Ducati Panigale V4R syklene er Ducatis råeste motorsykkel noensinne, med mange løsninger hentet fra Ducatis suksessrike MotoGP satsing. Det må derfor forventes noen tilvenning for både Ole Bjørn, Jesper og for mekanikerne i teamet. Det må derfor legges ned atskillig med timer både på og utenfor banen for å bli kjent med syklene og deres potensial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Det ble jo en stygg skjærings for 2019 der teamet ble rammet av hele spekteret av amatørtull og småligheter. Vi håper selvfølglig på bedre nyheter for 2020.

Hva betyr disse ordene fra Plassen tror du?

"Vi håper på noen fete nyheter angående 2020 i løpet av neste uke, nå er det bare å nyte gp-finalen fra Valencia så lenge."

https://www.facebook.com/Plassenracing/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Uttalelsen er ikke så gal. Den stemmer ok overens med det som står i vedlagte artikkel fra FEMAtoppene   https://www.femamotorcycling.eu/sound/  Jeg har lest om et krav om å teste i BÅDE andre og tredje gir. Full gass!!! Full gass skal gjøre eksosspjeld-triksene meningsløse.  Artige kommentar om hvordan enkelte land/produsenter synes å finne smutthull like store som VAG-skandalen. 
    • Jeg driver å skrur samme kåpe tank, sete og slikt, samt bytter bremse og kløtsj væsker. Og motoren starter latt og går veldig fint. Bestillte skilt i dag. jeg har ikke kjørt dn en meter enda (det blir kanskje i morgen) Men nå vurdrer jeg å feire "gjennombruddet" ved å melde meg på til banedag 16 mai😀 Co'n bør være ca 3.5% fikk jeg opplydt av løvaas i dag, så da kan jeg øke yttligere litt. Bare ikke tombangen blir for høy. Får jo ikke noen mulighet til å justere den, nå som jeg ikke borra det hullet☹️ Men etter jeg monterte litt (for) tette db killere i går går den vel allerde feitere, en det jeg innstillte (2.5%) ?
    • Anng. mapping av ECU, om til åpnere eksos: Er ikke det bare snakk om litt feitere blanding da? Det gjøres jo i såfall lett med et diagnoseprogram, og noen overgangskabler....
    • Det er mulig jeg tar feil med tanke på når katalysator kom. Min hadde ikke når jeg kjøpte. Foreløpig har ikke biltilsynet reagert når jeg har sagt det, så sitter stille i den båten enn så lenge.  Drømmen nå er å klare seg med en eksos, med mulighet for å ta ut noe på en eller annen måte. ECU har mulighet for flere mappinger. Skal være mulig å bytte mapping enkelt ved hjelp av knapper på styret, har bare ikke satt meg helt inn i det enda.  Firmaet som måler støy heter Oslofjorden HD senter AS, og holder til i Lommedalen. Jeg tok en telefon for å høre hvordan de foretar målingene. Ble møtt av en person som ikke akkurat gnistret av energi, som fortalte at: «vi kjører den i tredje gir, i 50-60 km/h, og måler.»  «Jaha» - sa jeg og lurte på om ikke de hadde et bestemt turtall, og omtrent hvor de sto og målte i forhold til sykkelen. »Nja - sånn ca ………………………. Hmm………………… tja ………………. 7-8 meter unna kanskje……..?!» Ikke noe spesielt turtall. Jeg kommenterte at å ligge på tredjegir i 50 er jo ganske snilt i forhold til støy. Joda - han var enig i det… Så nå har jeg tro på at det skal la seg gjøre. Men det er en lang vei før jeg kommer dit. Fikk hjelp av Kramek i Horten til å sveise litt på ramma. Hyggelig service og passe stort familiedrevet verksted. Har fortsatt noe som må lages til på ramma, så ikke helt ferdig enda. Må lage festeanordning til tanken, og festemulighet på innsiden av noen rammerør, til å feste ledninger til. Vil ikke ha ledningene festet med noe som går rundt rørene. Og takker for bidrag til min interne debatt om farger 🙂 
    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer