Gå til innhold

SPOILERS! MotoGP og WSBK uten å ødelegge spenningen for andre


Anbefalte innlegg

Resultater, meninger, feiringer, bilder, linker til artikler og videoer. Fritt frem. Poenget er først og fremst å ha et sted å prate om motorsykkelrace som publisert på FB ville ødelegge kvelden for endel entusiaster med godsaker i opptak.

http://www.motogp.com/

(på Misano i dag vant Dovi og det kan jeg skrive fordi hele tråden er merket SPOILERS)(apropos Misano.... jeg har kjørt rundt der på drøyt 2:10 - halvparten av differansen til 1:32 tilskrives dårlig utstyr og halvparten manglende evner/talent?) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Videoabonnement for Aragon og de 5 resterende av løpene i år ligger nå på €25 😎 

Enkelt å kjøpe, enkelt å se på pc'en - hvis du skal se i opptak... pass på å lagre en link/Favoritt til "No Spoilers"avdelingen slik at du ved pålogging ikke får resultatet rett i fleisen. VIDEOS -> NO SPOILERS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MotoGP Aragon Q2

1 99 Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati 335.4 1'46.881  
2 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 339.6 1'46.895 0.014 / 0.014
3 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 338.4 1'46.960 0.079 / 0.065
4 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 336.0 1'47.146 0.265 / 0.186
5 29 Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 336.9 1'47.169 0.288 / 0.023
6 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 344.1 1'47.224 0.343 / 0.055
7 9 Danilo PETRUCCI ITA Alma Pramac Racing Ducati 334.0 1'47.351 0.470 / 0.127
8 19 Alvaro BAUTISTA SPA Angel Nieto Team Ducati 337.7 1'47.678 0.797 / 0.327
9 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 330.3 1'47.737 0.856 / 0.059
10 43 Jack MILLER AUS Alma Pramac Racing Ducati 331.6 1'47.792 0.911 / 0.055
11 25 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 336.2 1'47.810 0.929 / 0.018
12 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 327.0 1'48.284 1.403 / 0.474
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Første gang i Thailand, Q2 med Yellow Puta midt i førsterekka - ikke verst prestert. Hadde ikke gjort meg noe om han tok en seier....

 

1 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 326.2 1'30.088  
2 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 325.8 1'30.099 0.011 / 0.011
3 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 328.4 1'30.227 0.139 / 0.128
4 25 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 326.4 1'30.328 0.240 / 0.101
5 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 328.4 1'30.356 0.268 / 0.028
6 29 Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 325.0 1'30.419 0.331 / 0.063
7 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 329.3 1'30.458 0.370 / 0.039
8 5 Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 325.8 1'30.471 0.383 / 0.013
9 9 Danilo PETRUCCI ITA Alma Pramac Racing Ducati 330.0 1'30.599 0.511 / 0.128
10 43 Jack MILLER AUS Alma Pramac Racing Ducati 323.0 1'30.660 0.572 / 0.061
11 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 323.1 1'30.738 0.650 / 0.078
12 19 Alvaro BAUTISTA SPA Angel Nieto Team Ducati 326.3 1'30.976 0.888 / 0.238
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Testdag 1 etter siste løp.

Testdag 2

Dag 2 resultater

Pos   Rider Team Fastest lap Lead. Gap Prev. Gap Laps Last lap
1   VIÑALES, Maverick Yamaha Factory Racing 1:30.757     50 / 57  
2   DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 1:30.890 0.133 0.133 39 / 57  
3   MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:30.911 0.154 0.021 39 / 53  
4   MILLER, Jack Alma Pramac Racing 1:30.939 0.182 0.028 63 / 66  
5   PETRUCCI, Danilo Ducati Team 1:30.959 0.202 0.020 57 / 60  
6   MORBIDELLI, Franco Petronas Yamaha SRT 1:30.974 0.217 0.015 44 / 58  
7   RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 1:31.254 0.497 0.280 65 / 69  
8   NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda IDEMITSU 1:31.304 0.547 0.050 68 / 70  
9   ROSSI, Valentino Yamaha Factory Racing 1:31.371 0.614 0.067 38 / 63  
10   ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:31.400 0.643 0.029 37 / 55  
11   BAGNAIA, Francesco Alma Pramac Racing 1:31.405 0.648 0.005 44 / 49  
12   LORENZO, Jorge Repsol Honda Team 1:31.584 0.827 0.179 40 / 46  
13   ESPARGARO, Pol Red Bull KTM Factory Racing 1:31.628 0.871 0.044 45 / 47  
14   MIR, Joan Team SUZUKI ECSTAR 1:31.714 0.957 0.086 42 / 56  
15   RABAT, Tito Reale Avintia Racing 1:31.940 1.183 0.226 49 / 59  
16   QUARTARARO, Fabio Petronas Yamaha SRT 1:32.091 1.334 0.151 61 / 63  
17   IANNONE, Andrea Aprilia Racing Team Gresini 1:32.124 1.367 0.033 31 / 32  
18   FOLGER, Jonas Yamaha Test Team 1:32.265 1.508 0.141 29 / 47  
19   PIRRO, Michele Ducati Team 1:32.376 1.619 0.111 10 / 14  
20   ZARCO, Johann Red Bull KTM Factory Racing 1:32.509 1.752 0.133 38 / 50  
21   ABRAHAM, Karel Reale Avintia Racing 1:32.906 2.149 0.397 35 / 52  
22   SYAHRIN, Hafizh KTM Tech 3 Racing 1:33.008 2.251 0.102 31 / 43  
23   SMITH, Bradley Aprilia Racing Test Team 1:33.028 2.271 0.020 49 / 58  
24   OLIVEIRA, Miguel KTM Tech 3 Racing 1:33.798 3.041 0.770 45 / 46  
NC   BRADL, Stefan

LCR Honda

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje "feil" nasjonalitet? Kanskje vassere, men ikke helt stabil?

Siste nytt i utstyr ja. Petrucci sies å ha vært 'plaget' av å hele tiden måtte teste det fabrikksførerne lurte på om var bra. Blir ikke slik i 2019 for ham.  Jeg leste noe om at Ducati rullerer mekanikere/teknikkere mellom teamene slik at alle alltid er på topp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Da er WSBK 2019 i gang. Alvaro Bautista dominerer på V4R. Seier i debutløpet for både fører og sykkel er jo imponerende. Men er det Bautista som er så mye bedre enn de andre? Davies klarte kun en 10 plass så da må det være mer en en rask sykkel som gjør forskjellen? Det gir i alle fall håp om Ducati seier i årets WSBK serie 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testing i MotoGP

Yamaha har tilsynelatende funnet på noe?

Miller og Crutchlow litt bak skjema?

 

Pos   Rider Team Fastest lap Lead. Gap Prev. Gap Laps Last lap
1   VIÑALES, Maverick Monster Energy Yamaha MotoGP 1:55.051     48 / 50  
2   RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 1:55.159 0.108 0.108 45 / 48  
3   DOVIZIOSO, Andrea Mission Winnow Ducati 1:55.550 0.499 0.391 23 / 29  
4   PETRUCCI, Danilo Mission Winnow Ducati 1:55.594 0.543 0.044 25 / 37  
5   ROSSI, Valentino Monster Energy Yamaha MotoGP 1:55.604 0.553 0.010 42 / 47  
6   RABAT, Tito Reale Avintia Racing 1:55.694 0.643 0.090 44 / 44  
7   QUARTARARO, Fabio Petronas Yamaha SRT 1:55.772 0.721 0.078 42 / 49  
8   NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda IDEMITSU 1:55.943 0.892 0.171 28 / 45  
9   ESPARGARO, Pol Red Bull KTM Factory Racing 1:56.040 0.989 0.097 43 / 47  
10   MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:56.167 1.116 0.127 26 / 34  
11   MIR, Joan Team SUZUKI ECSTAR 1:56.264 1.213 0.097 47 / 52  
12   ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:56.358 1.307 0.094 24 / 34  
13   IANNONE, Andrea Aprilia Racing Team Gresini 1:56.447 1.396 0.089 28 / 30  
14   MORBIDELLI, Franco Petronas Yamaha SRT 1:56.511 1.460 0.064 45 / 47  
15   BAGNAIA, Francesco Alma Pramac Racing 1:56.738 1.687 0.227 27 / 45  
16   ZARCO, Johann Red Bull KTM Factory Racing 1:56.770 1.719 0.032 24 / 53  
17   OLIVEIRA, Miguel Red Bull KTM Tech 3 1:56.891 1.840 0.121 28 / 42  
18   CRUTCHLOW, Cal LCR Honda CASTROL 1:56.921 1.870 0.030 23 / 43  
19   MILLER, Jack Alma Pramac Racing 1:56.932 1.881 0.011 33 / 46  
20   ABRAHAM, Karel Reale Avintia Racing 1:57.053 2.002 0.121 22 / 39  
21   LORENZO, Jorge Repsol Honda Team 1:57.090 2.039 0.037 31 / 38  
22   SMITH, Bradley Aprilia Factory Racing 1:57.137 2.086 0.047 29 / 48  
23   SYAHRIN, Hafizh Red Bull KTM Tech 3 1:57.459 2.408 0.322 30 / 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dagen:

Men nesten viktigere enn resultatene fra testingen, de høye herrer presenterte en ny "penalty zone", en straffesving som alternativ til å bli tvunget til en ride-through? Blir interessant å se den løsningen bli brukt i race...

 

Pos   Rider Team Fastest lap Lead. Gap Prev. Gap Laps Last lap
1   VIÑALES, Maverick Monster Energy Yamaha MotoGP 1:54.208     25 / 50  
2   QUARTARARO, Fabio Petronas Yamaha SRT 1:54.441 0.233 0.233 28 / 48  
3   MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:54.613 0.405 0.172 30 / 53  
4   ROSSI, Valentino Monster Energy Yamaha MotoGP 1:54.651 0.443 0.038 35 / 38  
5   LORENZO, Jorge Repsol Honda Team 1:54.653 0.445 0.002 26 / 33  
6   MORBIDELLI, Franco Petronas Yamaha SRT 1:54.660 0.452 0.007 42 / 61  
7   ESPARGARO, Pol Red Bull KTM Factory Racing 1:54.770 0.562 0.110 27 / 37  
8   NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda IDEMITSU 1:54.789 0.581 0.019 48 / 50  
9   PETRUCCI, Danilo Mission Winnow Ducati 1:54.818 0.610 0.029 19 / 43  
10   MILLER, Jack Alma Pramac Racing 1:54.851 0.643 0.033 47 / 47  
11   RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 1:54.852 0.644 0.001 28 / 41  
12   MIR, Joan Team SUZUKI ECSTAR 1:54.997 0.789 0.145 37 / 38  
13   BAGNAIA, Francesco Alma Pramac Racing 1:55.074 0.866 0.077 30 / 47  
14   RABAT, Tito Reale Avintia Racing 1:55.229 1.021 0.155 52 / 66  
15   DOVIZIOSO, Andrea Mission Winnow Ducati 1:55.233 1.025 0.004 32 / 50  
16   IANNONE, Andrea Aprilia Racing Team Gresini 1:55.343 1.135 0.110 21 / 39  
17   CRUTCHLOW, Cal LCR Honda CASTROL 1:55.690 1.482 0.347 25 / 39  
18   OLIVEIRA, Miguel Red Bull KTM Tech 3 1:55.773 1.565 0.083 28 / 28  
19   ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:55.814 1.606 0.041 28 / 54  
20   SMITH, Bradley Aprilia Factory Racing 1:56.072 1.864 0.258 37 / 38  
21   ABRAHAM, Karel Reale Avintia Racing 1:56.121 1.913 0.049 26 / 50  
22   ZARCO, Johann Red Bull KTM Factory Racing 1:56.162 1.954 0.041 32 / 42  
23   SYAHRIN, Hafizh Red Bull KTM Tech 3 1:56.371 2.163 0.209
25 / 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Årets første, Quatar

 

Q2

Maverick Viñales ESP Monster Yamaha (YZR-M1) 1m 53.546s [Lap 6/7] 329km/h (Top Speed)
Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP19) 1m 53.744s +0.198s [Lap 6/7] 342k
Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 53.745s +0.199s [Lap 7/7] 346k
Jack Miller AUS Pramac Ducati (Desmosedici GP19) 1m 53.809s +0.263s [Lap 6/6] 345k
Fabio Quartararo FRA Petronas Yamaha SRT (YZR-M1)* 1m 53.946s +0.400s [Lap 6/7] 335k
Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 54.095s +0.549s [Lap 7/7] 346k
Danilo Petrucci ITA Ducati Team (Desmosedici GP19) 1m 54.200s +0.654s [Lap 7/7] 339k
Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha SRT (YZR-M1) 1m 54.236s +0.690s [Lap 7/7] 332k
Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 1m 54.239s +0.693s [Lap 3/7] 337k
Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 54.257s +0.711s [Lap 7/7] 336k
Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 54.390s +0.844s [Lap 7/7] 339k
Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 54.917s +1.371s [Lap 3/7] 342k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ganske rått å se på Bautista. Jeg tror ikke det nødvendigvis er bare sykkelen. I hvert fall ikke i en slik grad at det er riktig å begrense motoren....  Hvis Ducati klarer å bygge en motor som klarer OG tåler drøye 1.000 omdreininger mer enn alle de andre, så fortjener de kanskje en premie eller tre?

https://www.roadracingworld.com/news/world-superbike-fim-lowers-maximum-rpm-limit-for-ducati-panigale-v4-r/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 5 uker senere...
6 timer siden, Skolberg skrev:

Da er årets WSBK serie i gang. Redding infrir forventningene på Philip Island men hva er det som gjør at Davies ikke finner ut V4R ?

Først vil jeg på dypeste alvor be Eurosport om å gjøre noe upassende med seg selv 🤬 ... og takk til en forbipasserende youtube-gangster

Jeg synes synd på Davies. Forandret til listefyll etter Ducati-vi-vet-best-arroganse. Ducati har litt push på rettstrekkene, men Redding trenger mer enn det når Rea står på pole og unngår uhell. Yamaha-gutta ser lovende ut.... Var det ikke et par Honda'er langt fremme også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
    • Hei  Har ett sett liggende , kjøpt av Plassen Racing, som er helt strøkne. De passer Monster 1200 17> og Diavel 2018>, og mulig flere modeller. Se bilder. Har Evotech eksos brakett og blendedeksel for motsatt side ubrukt, passer Monster 1200 17> Se bilde  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer