Gå til innhold

Banedager - omtrent slik ser det ut og foregår hos oss


Anbefalte innlegg

Det kommer av og til noen spørsmål om hvordan arrangementene foregår. De fleste vet at man kjører rundt og rundt på en trygg bane, men det er ikke like åpenlyst hvordan ting & tang i praksis fortoner seg.

Miljøet er preget av lave skuldre og lite kjekkaseri - alle prøver å være hjelpsomme og de frivillige står på knallhardt for å lage opplevelser medlemmene kan ha glede og nytte av. De frivillige bruker masse tid før/etter og ofrer på rundgang hele dagen uten å kjøre selv - for at medlemmene skal få utøve favoritthobbyen sin. Banedagene er svært populære og det er ikke så vanskelig å forstå når man ser på alle smilene og registrerer hva folket lærer og presterer.

Her følger bilder og små forklaringer på noe av det som foregår på en typisk banedag. Nybegynnere og viderekomne - inndelt i grupper etter erfaringsnivå - alle koser og morer vi oss, lærer motorsykkelkjøring, utveksler kunnskap og knytter vennskapsbånd - alt sammen bygget rundt felles interesse for Ducati.

 

Bilder: 1)Man registrerer seg i sekretariatet 2)Teknisk kontroll 3) Intervju for å sikre riktig musikknivå 4)Gruppen som skal utpå samles 5)Alt styres og overvåkes fra Race Control 6)Instruktør leder an i grønn gruppe 

post-102-0-32836500-1427144154_thumb.jpg

post-102-0-50382200-1427144290_thumb.jpg

post-102-0-25305500-1427144393_thumb.jpg

post-102-0-59312700-1427144777_thumb.jpg

post-102-0-43625200-1427144881_thumb.jpg

post-102-0-22324600-1427145066_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre måtte vi starte turen fredag morgen i regnvær, men etter Enebakk var det fint. Vi kjørte rundt 450km den første dagen på superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktøy og en booster på hotellet, og vi klarte å få sykkelen i gang. Men på grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt på  ferge hvis du ikke kan slå av sykkelen.   Til tross for noen problemer på dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vær og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle være bedre enn forgjengeren på ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg får omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkøren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt økte prisen fra M7RR Det bidrar positivt å kjøre så mykt man kan/gidder/klarer, aktivt på bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) på bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnærmet null flate felt og null trapping.
    • Tidlig en søndags morgen, mer konkret denne søndags morgenen kjører jeg så gode svinger på kryss og tvers som mulig fra litt syd for Drammen til Sandefjord - se på utsikten fra Flautangen, inspisere gamle hytta "vår", kaffe på torget, ytre-veien til Tønsberg, svippe ut på Verdens ende og så kystveien forbi Åsgårdstrand kanskje kanskje. Slå følge?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer