Gå til innhold

Hvilke Ducati passer meg?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg fikk min 796 frastjålet denne helga. Likte den veldig godt, men når den først er borte og jeg må kjøpe ny sykkel kan jeg like så godt ta en runde på hva jeg bør kjøpe meg. Jeg er 190cm og jeg satt litt ubehagelig på det lille monsteret. J

eg prøvekjørte en GSX 600 av en kamerat og satt mye mer komfortabelt på den. Hvordan er sportssyklene til Ducati sammenlignet med monster, og andre sportssykkel?

Drømmen min er en Panigale 899, men om den oppleves liten og ubehagelig å sitte på må jeg vurdere noe annet.

Setter veldig pris på tips :) er det normalt å få prøvekjøre sykler hos MC-forhandler+

 

Mvh

 

Ulrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykkelen godt sikret? Alarm? Kjetting rundt fast objekt? Selvfølgelig for sent å gruble på nå, men fornuftig å oppgradere tiltakene før neste sykkel... (sjekk Scorpio alarm)

 

Jeg er samme høyde som deg, men har ikke samme opplevelse av ubehag. Det er nok veldig individuelt og ikke minst avhengig av typen bruk - aktiv/cruising/racing...

 

De fleste nye modeller er ganske 'åpne' i kne- og hoftevinkler, men med varierende grad av foroverlening. Jeg synes Panigaler også er innafor, men mest komfort er det kanskje på Multistrada, Hypermotard og kanskje Scrambler. Du kan forske litt her http://cycle-ergo.com/

 

Forhandlerne har vanligvis de fleste modeller tilgjengelig for prøvekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykkelen godt sikret? Alarm? Kjetting rundt fast objekt? Selvfølgelig for sent å gruble på nå, men fornuftig å oppgradere tiltakene før neste sykkel... (sjekk Scorpio alarm)

 

Jeg er samme høyde som deg, men har ikke samme opplevelse av ubehag. Det er nok veldig individuelt og ikke minst avhengig av typen bruk - aktiv/cruising/racing...

 

De fleste nye modeller er ganske 'åpne' i kne- og hoftevinkler, men med varierende grad av foroverlening. Jeg synes Panigaler også er innafor, men mest komfort er det kanskje på Multistrada, Hypermotard og kanskje Scrambler. Du kan forske litt her http://cycle-ergo.com/

 

Forhandlerne har vanligvis de fleste modeller tilgjengelig for prøvekjøring.

Tusen takk for svar. Sykkelen var låst med skivebrems og rattlås. Skal deffinitivt sjekke ut bedre lås/alarmsystem til neste sykkel.

 

Jeg er ganske tiltrukket av en sportslig sykkel. Var hos en forhandler i dag og satt meg på en 1198 S. Syns den sittestillinga var mer komfortabel enn monstern. Den opplevedes som om den er laget for større personer. Knærne var godt plassert i tanken, mens på monsteret var beina så store at de var på utsiden av "spora" + at jeg glei fram på setet.

 

Jeg ser nå på en 1098S på finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med å kjøpe en 2008 1098S og er strålende fornøyd!

Kan jeg spørre hvordan dere låser syklene? I følge det jeg ser på nett er Abus best. Er det stor forskjell på de ulike lås-typene, med og uten alarm for eksempel.

Vil ha en så liten lås at det ikke blir for mye drass å ha den i lomma når jeg kjører, men viktigst er det jo at sykkelen ikke blir stjålet.

Denne ser jo liten og nett ut: https://www.xlmoto.no/bremseskivelas-oxford-patriot-lp#?p

Men denne har alarm og ser mest solid ut: https://www.xlmoto.no/bremseskivelas-abus-granit-detecto-x-plus-8077#?p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abus er bra. Oxford også.

 

Skivelåser hindrer brukstyveri (halvdopa kjeltringer som ikke har fått med seg at det er startsperre). Alarm skremmer barn og fulle folk og gjør det litt hektisk for proffe tyver.

 

Den vanligste tyverimetoden er nok at sykkelen blir løftet inn i en varebil - da må man til med kjetting og heftig låsing rundt solide objekter. Almax har de beste kjettingene, men de beste produktene til Abus og Oxford er også ok. Viktig å få kjettingen opp fra bakken slik at bruk av store boltekuttere blir vanskelig.

 

Gratulerer med ny sykkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer