Gå til innhold

Sprekk i topp Streetfighter


Anbefalte innlegg

Eg har fått ein sprekk i bakre toppen på min 2012 Streetfighter 848. Det heile starta med at eg merka litt fusking rett etter oppstart og deretter ei litt søt lukt av eksosen. Etter ein dag eller to med korte turar vart problemet verre og det kom no synlig kvit røyk ut av pottene som lukta kjølevæske. Etter den eine turen kunne eg faktisk høyre dråpene som fordampa inne i eksosrøret, klarte på denne måten å lokalisere problemet til den bakre sylinderen. Demonterte så eksosanlegget og trykksatte kjølesystemet, såg da tydelig at det kom ut kjølevæske rett ut ved siden av den eine eksosventilen.

 

Er dette noko andre har hørt om/opplevd? Eg rekner med at det er vel berre å bestille ein ny topp og ikkje forsøke seg på ein reprasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha søkt litt på nettet har eg funnet flere som har opplevd akkurat det samme i andre land og, en liten lekkasje rett ved den ene eksosventilen. Spørst om dette er en serie topper der det har skjedd noko i støpeprosessen.

Takk for lenker til alternativer, eg har sendt mail til begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Sveisingen varte akkurat to dager, da begynte det å lekke igjen..... driver på og skrur på ny topp. Fin aktivitet i romjula når skiføret er dritt.

Ikkje lett å få tatt bilder da hullet er langt inne i eksoskanalen og en klarer egentlig ikkje å sjå det uten at en setter trykk på kjølesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer