Gå til innhold

Sprekk i topp Streetfighter


Anbefalte innlegg

Eg har fått ein sprekk i bakre toppen på min 2012 Streetfighter 848. Det heile starta med at eg merka litt fusking rett etter oppstart og deretter ei litt søt lukt av eksosen. Etter ein dag eller to med korte turar vart problemet verre og det kom no synlig kvit røyk ut av pottene som lukta kjølevæske. Etter den eine turen kunne eg faktisk høyre dråpene som fordampa inne i eksosrøret, klarte på denne måten å lokalisere problemet til den bakre sylinderen. Demonterte så eksosanlegget og trykksatte kjølesystemet, såg da tydelig at det kom ut kjølevæske rett ut ved siden av den eine eksosventilen.

 

Er dette noko andre har hørt om/opplevd? Eg rekner med at det er vel berre å bestille ein ny topp og ikkje forsøke seg på ein reprasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha søkt litt på nettet har eg funnet flere som har opplevd akkurat det samme i andre land og, en liten lekkasje rett ved den ene eksosventilen. Spørst om dette er en serie topper der det har skjedd noko i støpeprosessen.

Takk for lenker til alternativer, eg har sendt mail til begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Sveisingen varte akkurat to dager, da begynte det å lekke igjen..... driver på og skrur på ny topp. Fin aktivitet i romjula når skiføret er dritt.

Ikkje lett å få tatt bilder da hullet er langt inne i eksoskanalen og en klarer egentlig ikkje å sjå det uten at en setter trykk på kjølesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer