Takk for hyggelig gjensyn đ€©
-
Program
Ingen kommende hendelser funnet -
Aktive TrÄder
-
Av Morten Evensen · Skrevet
Godt nytt Ă„r til alle Desmodromer og takk for det gamle. 2026 mĂ„lsetting er Ă„ kjĂžre mer enn i fjor i Norge, samt reise med sykkelen til Isle of Man i august for Ă„ se Classic/Manx GP som hĂžydepunkt. Og som nylig pensjonist sĂ„ er i hvertfall alt mer fleksibelt med tanke pĂ„ planlegging osv. For se om muligheten for Ă„ fĂ„ seg Ducati fra 90 eller tidlig 2000 tallet er mulig. 2 ventiler og luft/oljekjĂžlt er greia, men den mĂ„ vĂŠre mest mulig original. Tidlig pĂ„ Ă„ret ennĂ„, sĂ„ mye og tenke pĂ„ Ă„ se frem til forhĂ„pentligvis. đźđčđ -
Av Thor Ribland · Skrevet
Tusen takk for at du tok deg tiden til dette svaret og for en imponerende kunnskap. Setter veldig pris pĂ„ det đ -
Av stoppitide · Skrevet
Flere innspill; noen av mine rÄd kommer av erfaring med bl.a. varmen man gjerne opplever, spesielt syd for alpene. Litt mindre ille i Äsene du har sett pÄ, men likevel... Bologna; hvis dere er pÄ museet, sÄ ta med fabrikksbesÞk ogsÄ. Begge deler mÄ bestilles tidlig. AngÄende; R1 fÞr avreise - fÄ med SP44 ved Cattolica (en av Rossis treningslÞyper i ungdomsÄrene) R2 + R3 ser bra ut, men notÚr og vurdér nÞkkelpunkter; Mugello, Scarperia, Giogo (betyr vel egentlig bare "topp", men passet heter det), Raticosa, Futa og gjÞr seriÞst forsÞk pÄ Ä fÄ med SS65, SP116, SP60, SP503, SP610, SP32. Overnatt gjerne i "min" landsby Castel del Rio (Albergo Gallo & Galletti) R4 litt hakk i plata? Lucca er i samme nabolag dere nettopp var i? Jeg foreslÄr Ä droppe den og heller kjÞre nordover til kjÞligere Alper/Dolomitter. Transport pÄ A22, ta av ved Lavis og fÄ med SS612 forbi Cavalese pÄ veien til Cortina. Overnatt f.eks. i Cavalese hvis nÊrmere 40 varme mil helt frem til Cortina blir for mye denne dagen. R5 kjÞre rundt i Dolomittene fra base i Cortina. Kun ett ord Ä huske; SELLA RONDE. R6 via sjÞen Misurina, oppom Tre Cime di Lavaredo, Grossglockner Hochalpenstrasse og kanskje overnatte i Zell am See. R7 sov lenge, pust ut og vink farvel til fjellene. Transport til et eller annet luksuriÞst sted med spa og massasje i nÊrheten av Munchen. R8 gangfart til pick up point -
Av Thor Ribland · Skrevet
Mange takk for et detaljert svar og spesielt dette med Ă„ sikre seg garasje đ Vi reiser ned med MC transport og turen som skissert fra meg er med stor hjelp fra min buddy ChatGPT. Den beskriver etappe og / HĂžydepunkt for dagen, men skal helt klart se nĂŠrmere pĂ„ kartene AI har gitt meg i GPX opp mot dine ruteforslag. Vi har en hel uke for retur til MĂŒnchen og tenkte oss innom Ducati Museum pĂ„ returen hvor forelĂžpig rute ser slik ut, igjen fra ChatGPT men er var pĂ„ at den antakelig ikke ser hvordan turen virkelig arter seg pĂ„ sykkel i forhold til om den er krevende eller ikke..: Dag R1 â SĂžndag 05.07 (kort dag) Misano â Urbino-Ă„sene / San Marino-omrĂ„det đ ca. 120â150 km | 2,5â3 t Avreise: ca. kl. 14 etter WDW Rolig, vakker ânedkjĂžlingsdagâ. Misano â Tavullia â Urbino â Ă„sene sĂžr for San Marino Overnatting: Urbino / San Marino / Montefeltro Dag R2 â Mandag 06.07 Urbino â Appenninene â Bologna-Ă„sene đ ca. 230 km Mer MC-fokusert dag. Overnatting: SĂžr for Bologna / Imola Dag R3 â Tirsdag 07.07 Bologna â Ducati Borgo Panigale â Modena â Parma-Ă„sene đ ca. 200 km Morgen: Ducati museum/fabrikk Ettermiddag: Passo della Cisa / Cerreto Overnatting: Parma / Appenninene nord Dag R4 â Onsdag 08.07 Parma â Apuan-alpene â Lucca / nord-Toscana đ ca. 220 km Teknisk, morsom kjĂžring. Dag R5 â Torsdag 09.07 Lucca â Brenner-alternativ â Ăst-Dolomittene đ ca. 320 km Transport + belĂžnning. Overnatting: Cortina / Auronzo Dag R6 â Fredag 10.07 Ăst-Dolomittene runde đ ca. 180 km Falzarego, Valparola, Giau, Tre Cime. Dag R7 â LĂžrdag 11.07 Dolomittene â GroĂglockner â Tirol â Bayern đ ca. 260 km Alpin finale. Dag R8 â SĂžndag 12.07 Kort etappe â MĂŒnchen lufthavn đ 30â50 km  -
Av stoppitide · Skrevet
Kjempebra!!! Blant oss i styre & stell er EgilJo den som er nĂŠrmest til Ă„ bestemme seg for tur til WDW. Tror jeg. Han gir sikkert lyd fra seg etter hvert. Det sitter ogsĂ„ folk i Ăstfold og klĂžr. Jeg skal pĂ„ tur sannsynligvis, men tviler pĂ„ at det blir innom WDW. Mest sannsynlig flere km i fjell og litt senere i juli. Vi fĂ„r se. Kan du skrive litt mer om reisemĂ„te til og fra? McTransport? Fly og leie i Munchen? Tog t/r? Du behĂžver ikke dele detaljer, men for Ă„ gi best mulig rĂ„d er det f.eks. greit Ă„ vite om dere har flere dager til disposisjon etter WDW. Jeg skjĂžnte ikke rytmen i planen din, men ser konturene av moderate ambisjoner for hvor lange dagsetapper dere vil ha(?) Generelt for hotellvalg i Misano eller der omkring: Velg trygt! Det vil si; du spĂžr om de har parkering, de svarer ja og nĂ„r dere kommer ned peker de ut pĂ„ gaten. Dere spĂžr klok av andres skade om de har "indoor parking", de svarer ja og nĂ„r dere kommer ned viser de frem et kart og peker pĂ„ et garasjeanlegg "i nĂŠrheten". Man mĂ„ allerede fĂžr bookingen rette seg opp i ryggen og spĂžrre konkret om de har egen, lĂ„st parkering i EGEN BYGNING - takk, flott, fĂ„ tilsendt bilder og fĂ„ det skriftlig at dere har reservert plass akkurat der. Dette omrĂ„det er dessverre overstrĂžmmet av kjeltringer nĂ„r de vet at det er noen titusen sykler pĂ„ besĂžk - fantastisk business opportunity. Ikke gjĂžr rookie tabber. De andre stedene er mye tryggere, men pass likevel pĂ„ sykler og folk. Hvis dere har tid hjemover, sĂ„ kjĂžr forbi/innom Venezia pĂ„ vei til Cortina. Man kan ha det veldig bra I Cortina noen dager. Grossglockner, Zell am See er naturlige punkter pĂ„ siste biten til Munchen. Kjapt alternativt forslag for de dagene dere nevner. 27. Sölden 28. over Timmelsjoch, Merano, Stelvio (enten Tibet Hutte pĂ„ selve passet eller Umbrail pass ned til Livigno. 29. Bormio, Gavia pass, Tonnale pass, Madonna di campiglio, GardasjĂžen eller deromkring 30. KjĂžre/hvile/mekke/vaske/bade ved GardasjĂžen 1. Bologna, fabrikkbesĂžk (vĂŠr tidlig ute med Ă„ bestille) og hotell litt opp i Ă„sene (Apeninnene) syd for Bologna. 2. Svinge-dag i omrĂ„det mellom Bologna og Firenze (godt beskrevet i flere trĂ„der) 3. 4. 5. WDW med hĂžy party-, stress- og sjarmfaktor. SpektakulĂŠrt og imponerende.
-

Anbefalte innlegg