Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Scrambler versjoner - god butikk for Ducati med nye 400 kubikkere.

Pikes Peak - stilig! Noen som skal oppgradere?

959 - fornuftige oppgraderinger og kanskje greit med den eksosen....

Hyper - økt slaglengde gir mer moment.

1200 Enduro - potent og enda mer direkte GS-konkurrent.

XDiavel - tar enda større 'cruiser'markedsandeler. Beltedrift!


World Ducati Week 1. - 3. juli B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at ny Multistrada Pikes Peak har fått Öhlins fjæring, men såvidt jeg forstår så har den ikke elektronisk demperjustering og det synes jeg er litt nedtur. Multistrada 1200 Enduro vil sikkert friste noen GS eiere.

 

Den eksosen til Panigale 959 er vel ikke Italiensk designs stolteste øyeblikk? Ser at USA utgaven fortsatt vil få "under belly" eksos som er lekkert etter min mening.

 

XDiavel gir nok enda større salgstall, spesielt i USA.

 

Gleder meg til å se de nye modellene live til våren!

 

Sven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på hvordan Ducati forhåndsblestet XDiavel og MTS Enduro så voldsomt. Det ligner litt på grisetaklende italienske fotballspillere som øyeblikkelig strekker hendene i været for å signalisere at de ikke har gjort noe galt, lenge før dommeren blåser - det er ofte den klareste indikasjonen på at de er 'skyldige' ;) Mon tro om Ducati følte behov for å 'unnskylde' seg for syklene beregnet på nye segmenter....

 

Begge ser overraskende stilige ut og vil selge bra, tror jeg.

 

EURO 4 og senere EURO 5 skaper problemer/utfordringer og eksosen på 959 er kanskje litt hastverksarbeid. Dog, jeg vet at Kämna fikk 15 hk og noe lignende Nm mer ut av en 1199 med kliss lik eksos for et par år siden - muligens funker denne eksosdesignen bedre enn den ser ut...

 

Internetten pleier å blomstre med harde nord-og-ned-beskrivelser av det meste som er nytt og uvant. Hverken Scrambler eller disse to nye har fått noe særlig juling, så kanskje treffer Ducati blink oftere enn de har pleid å gjøre i tidligere tider.

 

Det som var forventet, men ikke er besvart, er en klasseledende StreetFighter. Monster R joda javel, men ikke helt nok til å sette skapet ettertrykkelig på plass. Aprilia, KTM, BMW, Suzuki, Kawasaki og nå Yamaha har modeller som gjør at Ducati nesten 'må' gjøre noe synes jeg. En 1299 SuperFighter blir lekende lett klasseledende B)

 

Vel, vel, forventninger og spekulasjoner om en scooter, en SF1299 og firesylindret SuperBike kan holde interessen på topp enda noen år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre måtte vi starte turen fredag morgen i regnvær, men etter Enebakk var det fint. Vi kjørte rundt 450km den første dagen på superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktøy og en booster på hotellet, og vi klarte å få sykkelen i gang. Men på grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt på  ferge hvis du ikke kan slå av sykkelen.   Til tross for noen problemer på dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vær og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle være bedre enn forgjengeren på ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg får omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkøren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt økte prisen fra M7RR Det bidrar positivt å kjøre så mykt man kan/gidder/klarer, aktivt på bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) på bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnærmet null flate felt og null trapping.
    • Tidlig en søndags morgen, mer konkret denne søndags morgenen kjører jeg så gode svinger på kryss og tvers som mulig fra litt syd for Drammen til Sandefjord - se på utsikten fra Flautangen, inspisere gamle hytta "vår", kaffe på torget, ytre-veien til Tønsberg, svippe ut på Verdens ende og så kystveien forbi Åsgårdstrand kanskje kanskje. Slå følge?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer