Jump to content

Modifiserte potter, kontroll ved trafikkstasjon


Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har kjøpt meg en 2006 Monster 620 under et utenlandsopphold og har tatt med meg sykkelen hjem til Norge. Den har originale eksospotter som er kortet ned, og bråker litt mer enn normalt. Lyden er «pen», vil jeg si, høres kanskje ut som en større sykkel. Jeg har tenkt meg på den lokale trafikkstasjonen og få tatt kontroll på sykkelen ifm. import (før betaling av engangsavgift).

 

Har dere erfaringer med hvor strenge/observante de er på trafikkstasjoner? Er det noe vits å prøve med de pottene jeg har?

 

Er det evt. noen som kjenner en snill Ducatieier i nærheten av Gjøvik som kunne vært villig til å byttelåne potter??

 

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Er de kortet ned slik at teksten (hvis de er merket..) er ødelagt? Da blir de gjerne litt urolige for å godkjenne noe som ikke er etter boka.

Jeg fikk innført godkjennelse i vognkortet på et Termignoni anlegg som kontrolløren trakk på skuldrene og rynket på nesen av, men som jeg hadde papirer på fra produsenten og Trafikkstasjonen ikke har noen rett til å mene noe som helst om - EU har bestemt, så sånn ble det.

 

Hvis du må låne, så skal all eksos fra 600, 620(?) 750, 800, 900 passe.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar! Ja, godt poeng. Hele teksten/typebetegnelsen på pottene er med, så sånn sett har jeg kanskje gode sjanser for at det går gjennom. 

 

Oppdatering: Jeg var nok heldig på biltilsynet, for mannen som gjorde kontrollen oppdaget ganske lett at pottene var modifiserte men sa at "det skar jo læta litt i Ducatier, da, så je godkjente'n je". Imponert over at det fortsatt finnes slike. Tommel opp!

Edited by dalheim
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines