Gå til innhold

Justering/mapping av Powercomander


Anbefalte innlegg

Jeg tror Eker installerte benk 'nylig'.

Klev Tuning nevnes ofte.

Aner ikke hvor flinke disse er eller om de har nødvendig erfaring med din sykkel. Kanskje spørre Kämna og Biggelaar om de har spesifikk erfaring med ditt oppsett og kan selge deg en 'map'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan ikke garantere det nei.

går bra så lenge jeg har litt turtall, men så fort jeg har litt småkjøring så smeller det i Potter og går i rykk og napp. Merker aldri noe ved akselerasjon eller ved litt turtall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ujevn gange kan være der ved turtall også, men kamuflert av turtallet. Tviler på at PC'n skaper slike symptomer. Heller en av mange mange mange 'basics'. Slanger til, fra og i bensintank. Lekkasje innsugsgummibelger. Tennplugger. Bensinfilter. Innsprutsdyser. Ventiler. Har du elektronisk tomgangskontroll? Virker den? Rene innsugstrakter. Luftfilter. Eksosanlegg ok. En 996 kan, skal og fortjener å være et kontrollerbart villdyr - ikke en forkjølet ustabil pinlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, mulig det er noe der ved turtall også, men merker ikke noe til det. Usikker på hvordan Potter som satt på når PC´n ble montert, og har også endret drevinga i etterkant. Har kontroll på plugger, filtere, og trakter og belger. 

Har ikke kontroll på dyser og  tomgangskontroll. Ventilene ble justert ved stor service hos Eker sist den var der, men bør nok sjekkes også. 

Får gå over det jeg klarer selv, og evnt få noen med kunnskap til å sjekke hvis jeg ikke finner ut av det. 

Takk for gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer