Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen med anbefalte steder å få justert/ mappet  powercomander (PC3) !? 

Så nære Oslo som mulig, men kjører gjerne litt hvis kvalitet og pris tilsier det. 

Takknemmelig for gode tips. 

0EB52F3E-95BB-41F0-BFDA-0138942B5188.png

Posted

Jeg tror Eker installerte benk 'nylig'.

Klev Tuning nevnes ofte.

Aner ikke hvor flinke disse er eller om de har nødvendig erfaring med din sykkel. Kanskje spørre Kämna og Biggelaar om de har spesifikk erfaring med ditt oppsett og kan selge deg en 'map'.

Posted

Ok, takk for svar.

Har gått med denne noen år nå, men usikker på om jeg burde få sjekket om oppsettet er optimalt eller bør justeres?

Posted

Det er ikke godt å vite hva som trenger justering eller ikke. Jeg hadde ikke brukt penger på PC'n før jeg var helt sikker på at ALT det andre var på stell. Er det det?

Posted

Hehe, kan ikke garantere det nei.

går bra så lenge jeg har litt turtall, men så fort jeg har litt småkjøring så smeller det i Potter og går i rykk og napp. Merker aldri noe ved akselerasjon eller ved litt turtall

Posted

Ujevn gange kan være der ved turtall også, men kamuflert av turtallet. Tviler på at PC'n skaper slike symptomer. Heller en av mange mange mange 'basics'. Slanger til, fra og i bensintank. Lekkasje innsugsgummibelger. Tennplugger. Bensinfilter. Innsprutsdyser. Ventiler. Har du elektronisk tomgangskontroll? Virker den? Rene innsugstrakter. Luftfilter. Eksosanlegg ok. En 996 kan, skal og fortjener å være et kontrollerbart villdyr - ikke en forkjølet ustabil pinlighet.

Posted

Joda, mulig det er noe der ved turtall også, men merker ikke noe til det. Usikker på hvordan Potter som satt på når PC´n ble montert, og har også endret drevinga i etterkant. Har kontroll på plugger, filtere, og trakter og belger. 

Har ikke kontroll på dyser og  tomgangskontroll. Ventilene ble justert ved stor service hos Eker sist den var der, men bør nok sjekkes også. 

Får gå over det jeg klarer selv, og evnt få noen med kunnskap til å sjekke hvis jeg ikke finner ut av det. 

Takk for gode råd

• Upcoming Events

No upcoming events found
  • Aktive Tråder

• Er med, rom bestilt og gleder meg til turen.   
    • Hva med å lage en føljetong-tråd med mekk & tull av denne og kommende sykler? "Evensen gjør noe greier" 😎 Øysteins tråd har 27.000 visninger. Min har 61.000. Temaet er åpenbart av interesse og jeg håper du hiver deg med.
    • Etter mye om og men i dag så ble det Multistrada på tur til Løvaas. Turen nedover fra Sundvollen ble kjørt på tørr asfalt, hjemover var det litt vått. Jeg ankom godtebutikken som enslig svale på DUCATI (det dukket opp et par til etter hvert). Noen venter på bestilt sykkel med forventet levering i løpet av april, så det ble bur på de🥵 7 DESMODROMER tok turen. Flere kunder og potensielle medlemmer var innom og det ble en hyggelig prat med noen av de. Salgssjef Plassen pratet om nye modeller og de fleste var i butikken. Multistrada V4 glimret med sitt fravær, det ble fortalt at nye bestillingsrutiner hos DUCATI gjør at den ikke er tilgjengelig for øyeblikket. Merkelig synes jeg da det er en av de mest populære modellene de siste årene 🧐 Butikken har blitt veldig fin etter oppussing, åpnere landskap og luftigere, men hvor er prøverommet? Ikke alle liker å skifte i fullt påsyn! Undertegnede er interessert i air bag vest og må få ut finger’n snart. Den «nye” modellen kjennes snasen ut, men jeg håper ikke at den blir testet skikkelig. Det blir nok en tur ned ganske snart.  Dette ble en av de få «rimelige» turene til Løvaas, ingen ting ble handlet denne gangen så jeg har nok litt til gode😬 Takk til dere som deltok og hyggelig å hilse på nye fjes😄 Jeg håper vi sees 1 mai og tur til Eker i Fredrikstad. Per        
    • Hei Jeg hadde behov for vannpolering av deler til min Sport 900 i forbindelse med reparasjon og oppgradering. Fikk utført dette hos Oslo Metallisering, fungerte perfekt. Så hvis du har behov for mekanisk bearbeiding så kan det være verdt å ta kontakt med han. Oslo Metallisering AS https://share.google/P1WcnuF1ZF9Ys5vQa
    • Yr har forandret mening igjen, nå ser det ut til å bli ubetydelig med regn de nærmeste timene. Jeg satser på å fyre opp Multistradaen og kjører ned til Løvaas😝
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines