Gå til innhold

Forsikre Ducati


Gary lauritzen

Anbefalte innlegg

Jeg er fornøyd med Tryg. Mener å huske at IF var noen hundrelapper billigere, men totalpakken var dårligere.

 

Bosted, alder, rabatter, type sykkel, innelåst, godkjent lås, osv osv gir så mange rare utslag at det blir vanskelig å konkludere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har god erfaring med å bytte ofte. Da blir jeg alltid oppringt av noen der jeg har sagt opp, og ofte klarer de å presse prisen lenger ned. Dette er nok dels fordi jeg ikke har hatt skader på lenge, og at alder begynner å nærme seg 50...

If har egne folk som kun jobber med å få atraktive kunder tilbake. De har lov til å gi større rabatter enn vanlige selgere... Vet at ikke alle selskap har denne ordningen. Når jeg snakker med vanlige selgere hos If, kjenner de ikke til denne ordningen. Men når jeg sier opp forsikringen tar det mellom en og to uker, så får jeg en telefon :)

Multistradaen min er billigst hos If. Der er Gjensidige dobbelt så dyr. 999-en ble i år billigst hos Gjensidige.

Men i år kom If med en ny regel, etter at jeg presset dem en del på pris. De ville gi meg full rabatt også på sykkel nummer to. Altså opprykk til 75% 1. år fordi jeg hadde en annen sykkel der med full bonus... Men likevel ble 999-en billigere med 50% bonus hos Gjensidige. Men dette var også etter at jeg presser dem litt og forteller om hvilket tilbud jeg har et annet sted....

Krever litt jobb, men er absolutt verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Uttalelsen er ikke så gal. Den stemmer ok overens med det som står i vedlagte artikkel fra FEMAtoppene   https://www.femamotorcycling.eu/sound/  Jeg har lest om et krav om å teste i BÅDE andre og tredje gir. Full gass!!! Full gass skal gjøre eksosspjeld-triksene meningsløse.  Artige kommentar om hvordan enkelte land/produsenter synes å finne smutthull like store som VAG-skandalen. 
    • Jeg driver å skrur samme kåpe tank, sete og slikt, samt bytter bremse og kløtsj væsker. Og motoren starter latt og går veldig fint. Bestillte skilt i dag. jeg har ikke kjørt dn en meter enda (det blir kanskje i morgen) Men nå vurdrer jeg å feire "gjennombruddet" ved å melde meg på til banedag 16 mai😀 Co'n bør være ca 3.5% fikk jeg opplydt av løvaas i dag, så da kan jeg øke yttligere litt. Bare ikke tombangen blir for høy. Får jo ikke noen mulighet til å justere den, nå som jeg ikke borra det hullet☹️ Men etter jeg monterte litt (for) tette db killere i går går den vel allerde feitere, en det jeg innstillte (2.5%) ?
    • Anng. mapping av ECU, om til åpnere eksos: Er ikke det bare snakk om litt feitere blanding da? Det gjøres jo i såfall lett med et diagnoseprogram, og noen overgangskabler....
    • Det er mulig jeg tar feil med tanke på når katalysator kom. Min hadde ikke når jeg kjøpte. Foreløpig har ikke biltilsynet reagert når jeg har sagt det, så sitter stille i den båten enn så lenge.  Drømmen nå er å klare seg med en eksos, med mulighet for å ta ut noe på en eller annen måte. ECU har mulighet for flere mappinger. Skal være mulig å bytte mapping enkelt ved hjelp av knapper på styret, har bare ikke satt meg helt inn i det enda.  Firmaet som måler støy heter Oslofjorden HD senter AS, og holder til i Lommedalen. Jeg tok en telefon for å høre hvordan de foretar målingene. Ble møtt av en person som ikke akkurat gnistret av energi, som fortalte at: «vi kjører den i tredje gir, i 50-60 km/h, og måler.»  «Jaha» - sa jeg og lurte på om ikke de hadde et bestemt turtall, og omtrent hvor de sto og målte i forhold til sykkelen. »Nja - sånn ca ………………………. Hmm………………… tja ………………. 7-8 meter unna kanskje……..?!» Ikke noe spesielt turtall. Jeg kommenterte at å ligge på tredjegir i 50 er jo ganske snilt i forhold til støy. Joda - han var enig i det… Så nå har jeg tro på at det skal la seg gjøre. Men det er en lang vei før jeg kommer dit. Fikk hjelp av Kramek i Horten til å sveise litt på ramma. Hyggelig service og passe stort familiedrevet verksted. Har fortsatt noe som må lages til på ramma, så ikke helt ferdig enda. Må lage festeanordning til tanken, og festemulighet på innsiden av noen rammerør, til å feste ledninger til. Vil ikke ha ledningene festet med noe som går rundt rørene. Og takker for bidrag til min interne debatt om farger 🙂 
    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer