Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 1 år senere...
  • Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Tusen takk for at du tok deg tiden til dette svaret og for en imponerende kunnskap. Setter veldig pris på det 🙂
    • Flere innspill;  noen av mine råd kommer av erfaring med bl.a. varmen man gjerne opplever, spesielt syd for alpene. Litt mindre ille i åsene du har sett på, men likevel... Bologna; hvis dere er på museet, så ta med fabrikksbesøk også. Begge deler må bestilles tidlig. Angående; R1 før avreise - få med SP44 ved Cattolica (en av Rossis treningsløyper i ungdomsårene) R2 + R3 ser bra ut, men notèr og vurdér nøkkelpunkter; Mugello, Scarperia, Giogo (betyr vel egentlig bare "topp", men passet heter det), Raticosa, Futa og gjør seriøst forsøk på å få med SS65, SP116, SP60, SP503, SP610, SP32. Overnatt gjerne i "min" landsby Castel del Rio (Albergo Gallo & Galletti) R4 litt hakk i plata? Lucca er i samme nabolag dere nettopp var i? Jeg foreslår å droppe den og heller kjøre nordover til kjøligere Alper/Dolomitter. Transport på A22, ta av ved Lavis og få med SS612 forbi Cavalese på veien til Cortina. Overnatt f.eks. i Cavalese hvis nærmere 40 varme mil helt frem til Cortina blir for mye denne dagen.  R5 kjøre rundt i Dolomittene fra base i Cortina. Kun ett ord å huske; SELLA RONDE. R6 via sjøen Misurina, oppom Tre Cime di Lavaredo, Grossglockner Hochalpenstrasse og kanskje overnatte i Zell am See. R7 sov lenge, pust ut og vink farvel til fjellene. Transport til et eller annet luksuriøst sted med spa og massasje i nærheten av Munchen. R8 gangfart til pick up point
    • Mange takk for et detaljert svar og spesielt dette med å sikre seg garasje 🙂  Vi reiser ned med MC transport og turen som skissert fra meg er med stor hjelp fra min buddy ChatGPT. Den beskriver etappe og / Høydepunkt for dagen, men skal helt klart se nærmere på kartene AI har gitt meg i GPX opp mot dine ruteforslag. Vi har en hel uke for retur til München og tenkte oss innom Ducati Museum på returen hvor foreløpig rute ser slik ut, igjen fra ChatGPT men er var på at den antakelig ikke ser hvordan turen virkelig arter seg på sykkel i forhold til om den er krevende eller ikke..: Dag R1 – Søndag 05.07 (kort dag) Misano → Urbino-åsene / San Marino-området 📍 ca. 120–150 km | 2,5–3 t Avreise: ca. kl. 14 etter WDW Rolig, vakker “nedkjølingsdag”. Misano → Tavullia → Urbino → åsene sør for San Marino Overnatting: Urbino / San Marino / Montefeltro Dag R2 – Mandag 06.07 Urbino → Appenninene → Bologna-åsene 📍 ca. 230 km Mer MC-fokusert dag. Overnatting: Sør for Bologna / Imola Dag R3 – Tirsdag 07.07 Bologna → Ducati Borgo Panigale → Modena → Parma-åsene 📍 ca. 200 km Morgen: Ducati museum/fabrikk Ettermiddag: Passo della Cisa / Cerreto Overnatting: Parma / Appenninene nord Dag R4 – Onsdag 08.07 Parma → Apuan-alpene → Lucca / nord-Toscana 📍 ca. 220 km Teknisk, morsom kjøring. Dag R5 – Torsdag 09.07 Lucca → Brenner-alternativ → Øst-Dolomittene 📍 ca. 320 km Transport + belønning. Overnatting: Cortina / Auronzo Dag R6 – Fredag 10.07 Øst-Dolomittene runde 📍 ca. 180 km Falzarego, Valparola, Giau, Tre Cime. Dag R7 – Lørdag 11.07 Dolomittene → Großglockner → Tirol → Bayern 📍 ca. 260 km Alpin finale. Dag R8 – Søndag 12.07 Kort etappe → München lufthavn 📍 30–50 km  
    • Kjempebra!!! Blant oss i styre & stell er EgilJo den som er nærmest til å bestemme seg for tur til WDW. Tror jeg. Han gir sikkert lyd fra seg etter hvert. Det sitter også folk i Østfold og klør. Jeg skal på tur sannsynligvis, men tviler på at det blir innom WDW. Mest sannsynlig flere km i fjell og litt senere i juli. Vi får se. Kan du skrive litt mer om reisemåte til og fra? McTransport? Fly og leie i Munchen? Tog t/r? Du behøver ikke dele detaljer, men for å gi best mulig råd er det f.eks. greit å vite om dere har flere dager til disposisjon etter WDW. Jeg skjønte ikke rytmen i planen din, men ser konturene av moderate ambisjoner for hvor lange dagsetapper dere vil ha(?)  Generelt for hotellvalg i Misano eller der omkring: Velg trygt! Det vil si; du spør om de har parkering, de svarer ja og når dere kommer ned peker de ut på gaten. Dere spør klok av andres skade om de har "indoor parking", de svarer ja og når dere kommer ned viser de frem et kart og peker på et garasjeanlegg "i nærheten". Man må allerede før bookingen rette seg opp i ryggen og spørre konkret om de har egen, låst parkering i EGEN BYGNING - takk, flott, få tilsendt bilder og få det skriftlig at dere har reservert plass akkurat der. Dette området er dessverre overstrømmet av kjeltringer når de vet at det er noen titusen sykler på besøk - fantastisk business opportunity. Ikke gjør rookie tabber. De andre stedene er mye tryggere, men pass likevel på sykler og folk. Hvis dere har tid hjemover, så kjør forbi/innom Venezia på vei til Cortina. Man kan ha det veldig bra I Cortina noen dager. Grossglockner, Zell am See er naturlige punkter på siste biten til Munchen. Kjapt alternativt forslag for de dagene dere nevner.  27. Sölden 28. over Timmelsjoch, Merano, Stelvio (enten Tibet Hutte på selve passet eller Umbrail pass ned til Livigno. 29. Bormio, Gavia pass, Tonnale pass, Madonna di campiglio, Gardasjøen eller deromkring 30. Kjøre/hvile/mekke/vaske/bade ved Gardasjøen 1. Bologna, fabrikkbesøk (vær tidlig ute med å bestille) og hotell litt opp i åsene (Apeninnene) syd for Bologna. 2. Svinge-dag i området mellom Bologna og Firenze (godt beskrevet i flere tråder) 3. 4. 5.  WDW med høy party-, stress- og sjarmfaktor. Spektakulært og imponerende.
    • Hei og Godt Nyttår! Kona og jeg har planlagt å reise nedover og lurer på forslag til hotell mulighet fra fredag 03.07 - søndag 05.07 om det er noen som har noen hete tips eller kontakter 🙂  Vi reiser fra München 27.06 og har planlagt som følger, men tar gjerne råd fra mer erfarne da vi bare har vært på Alpetur en gang tidligere. Etappe / Høydepunkt 1 München – Imst / Leutasch 2 Imst – Merano / Timmelsjoch 3 Merano – Livigno / Stelvio 4 Livigno – Iseo / Gavia 5 Iseo – Trentino / Crocedomini, Maniva 6 Trentino – Marche / Appenninene 7 Marche – Misano / Urbino, Tavulli Mvh -Thor-
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer