Gå til innhold

Panigale 1199S 2012-modell (SOLGT)


robertm

Anbefalte innlegg

Sykkelen er solgt.

Panigale 1199S 2012-modell selges (18 200 km) har hatt kun 2 eiere inklusiv undertegnede. Sykkelen er kjøpt ny på Løvaas Motor. Første eier kjørte 6000km, hvorav stordelen var et par turer til Ringen i Tyskland fra Sandnes. Nåværende eier er voksen, og har alltid sørget for varm motor før pådrag og hyppige oljeskift. Ellers er servicer fulgt. 
Dekkene er tilnærmet nye (Pirelli Diablo Rosso III). Bremseklosser ble skiftet i fjor. Løvaas skiftet oljepumpe, olje, oljefilter og kjølevæske, luftet clutch og bakbrems, og byttet simring i venstre gaffelbein i vinter.

Siden dette er en S-modell (1199s) har sykkelen følgende utstyr som ikke finnes på standard modellen 1199:
- Öhlins TTX36 bakdemper med elektronisk justering
- Öhlins NIX30 gafler med elektronisk justering
- Öhlins styredemper med elektronisk justering
- Marchesini smidde alu-felger (rundt 2.1 kg lettere enn på 1199)
- DES (Ducati Electronic Suspension control)
- LED frontlys
- Karbon forskjerm 
- Aero kit/kåpe(består av en litt bredere toppdel på frontkåpa for bedre aerodynamikk).

Utover dette er sykkelen utstyrt med:
- Full titan Termignoni-anlegg med ECU fra Ducati (montert av Løvaas, nypris 25 000,-)
- DDA+GPS logging (nypris 5 000,-)
- Karbon bakskjerm
- Karbondeksel for eksos
- Litium batteri
- Evotech tail tidy

Orginalt eksosanlegg og skiltoppheng følger med, det gjør også orginal depotstøtte bak.
Jeg har også en printet versjon av offisiell service manual i en perm samt elektronisk form som følger med.

Ved rask handel kan også Ducati veskesett (tankbag og bag for hale) følge med:
- Soft tank bag (96780231A) + Passenger seat soft bag (96780241A)

DDA+ GPS-loggeren plugges i PC via USB, må aktiveres fra display, og viser sporvalg, hastighet, DTC (innslag traction control), RPM, temperatur,  gasspådrag, distanse, girvalg og høyde. Nyttig om du skal prøve sykkelen litt på bane eller om du er glad i gadgets.

Panigalen må slippes litt fri på bane. Undertegnede har hatt 1-2 to ganger årlig på Rudskogen med Desmodromene, den har da fått noen runder i RACE-modus ellers er sykkelen til daglig kjørt i Sport-modus. 

Sykkelen skal teknisk sett være strøken, men kan trenge en polering og en puss av eksosanlegget. Ta gjerne kontakt for å ta en kikk på sykkelen. Kan til en viss grad diskutere prisen på 195' eller fjerne deler fra pakka for å komme fram til en bra pris for oss begge. 

04_Øhlins TTX bakdemper.jpg

Bike-Review-Ducati-DDA-GPS-Analyser-1299-Panigale-2.jpg

01_Forside1.jpg

11_Nytt_bakdekk.jpg

Bike-Review-Ducati-DDA-GPS-Analyser-1299-Panigale-1.jpg

03_Forside3.jpg

DDA-graphic-analyzer.PNG

18_GPS+DDA3-race-mode.jpg

09_deksel for eksos og bakskjerm i karbon.jpg

02_Forside2.jpg

05_Brembo og Øhlins.jpg

13_instrument.jpg

10_Karbon forskjerm.jpg

08_LEDlys.jpg

07_marchesini felger.jpg

12_Nytt framdekk.jpg

17_DDA+GPS1.jpg

14_innstillinger meny.jpg

06_Øhlins styredemper.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre måtte vi starte turen fredag morgen i regnvær, men etter Enebakk var det fint. Vi kjørte rundt 450km den første dagen på superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktøy og en booster på hotellet, og vi klarte å få sykkelen i gang. Men på grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt på  ferge hvis du ikke kan slå av sykkelen.   Til tross for noen problemer på dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vær og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle være bedre enn forgjengeren på ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg får omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkøren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt økte prisen fra M7RR Det bidrar positivt å kjøre så mykt man kan/gidder/klarer, aktivt på bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) på bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnærmet null flate felt og null trapping.
    • Tidlig en søndags morgen, mer konkret denne søndags morgenen kjører jeg så gode svinger på kryss og tvers som mulig fra litt syd for Drammen til Sandefjord - se på utsikten fra Flautangen, inspisere gamle hytta "vår", kaffe på torget, ytre-veien til Tønsberg, svippe ut på Verdens ende og så kystveien forbi Åsgårdstrand kanskje kanskje. Slå følge?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer