Gå til innhold

Panigale 1199S 2012-modell (SOLGT)


robertm

Anbefalte innlegg

Sykkelen er solgt.

Panigale 1199S 2012-modell selges (18 200 km) har hatt kun 2 eiere inklusiv undertegnede. Sykkelen er kjøpt ny på Løvaas Motor. Første eier kjørte 6000km, hvorav stordelen var et par turer til Ringen i Tyskland fra Sandnes. Nåværende eier er voksen, og har alltid sørget for varm motor før pådrag og hyppige oljeskift. Ellers er servicer fulgt. 
Dekkene er tilnærmet nye (Pirelli Diablo Rosso III). Bremseklosser ble skiftet i fjor. Løvaas skiftet oljepumpe, olje, oljefilter og kjølevæske, luftet clutch og bakbrems, og byttet simring i venstre gaffelbein i vinter.

Siden dette er en S-modell (1199s) har sykkelen følgende utstyr som ikke finnes på standard modellen 1199:
- Öhlins TTX36 bakdemper med elektronisk justering
- Öhlins NIX30 gafler med elektronisk justering
- Öhlins styredemper med elektronisk justering
- Marchesini smidde alu-felger (rundt 2.1 kg lettere enn på 1199)
- DES (Ducati Electronic Suspension control)
- LED frontlys
- Karbon forskjerm 
- Aero kit/kåpe(består av en litt bredere toppdel på frontkåpa for bedre aerodynamikk).

Utover dette er sykkelen utstyrt med:
- Full titan Termignoni-anlegg med ECU fra Ducati (montert av Løvaas, nypris 25 000,-)
- DDA+GPS logging (nypris 5 000,-)
- Karbon bakskjerm
- Karbondeksel for eksos
- Litium batteri
- Evotech tail tidy

Orginalt eksosanlegg og skiltoppheng følger med, det gjør også orginal depotstøtte bak.
Jeg har også en printet versjon av offisiell service manual i en perm samt elektronisk form som følger med.

Ved rask handel kan også Ducati veskesett (tankbag og bag for hale) følge med:
- Soft tank bag (96780231A) + Passenger seat soft bag (96780241A)

DDA+ GPS-loggeren plugges i PC via USB, må aktiveres fra display, og viser sporvalg, hastighet, DTC (innslag traction control), RPM, temperatur,  gasspådrag, distanse, girvalg og høyde. Nyttig om du skal prøve sykkelen litt på bane eller om du er glad i gadgets.

Panigalen må slippes litt fri på bane. Undertegnede har hatt 1-2 to ganger årlig på Rudskogen med Desmodromene, den har da fått noen runder i RACE-modus ellers er sykkelen til daglig kjørt i Sport-modus. 

Sykkelen skal teknisk sett være strøken, men kan trenge en polering og en puss av eksosanlegget. Ta gjerne kontakt for å ta en kikk på sykkelen. Kan til en viss grad diskutere prisen på 195' eller fjerne deler fra pakka for å komme fram til en bra pris for oss begge. 

04_Øhlins TTX bakdemper.jpg

Bike-Review-Ducati-DDA-GPS-Analyser-1299-Panigale-2.jpg

01_Forside1.jpg

11_Nytt_bakdekk.jpg

Bike-Review-Ducati-DDA-GPS-Analyser-1299-Panigale-1.jpg

03_Forside3.jpg

DDA-graphic-analyzer.PNG

18_GPS+DDA3-race-mode.jpg

09_deksel for eksos og bakskjerm i karbon.jpg

02_Forside2.jpg

05_Brembo og Øhlins.jpg

13_instrument.jpg

10_Karbon forskjerm.jpg

08_LEDlys.jpg

07_marchesini felger.jpg

12_Nytt framdekk.jpg

17_DDA+GPS1.jpg

14_innstillinger meny.jpg

06_Øhlins styredemper.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
    • Hei  Har ett sett liggende , kjøpt av Plassen Racing, som er helt strøkne. De passer Monster 1200 17> og Diavel 2018>, og mulig flere modeller. Se bilder. Har Evotech eksos brakett og blendedeksel for motsatt side ubrukt, passer Monster 1200 17> Se bilde  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer