Jump to content

Panigale 1199S 2012-modell (SOLGT)


robertm

Recommended Posts

Sykkelen er solgt.

Panigale 1199S 2012-modell selges (18 200 km) har hatt kun 2 eiere inklusiv undertegnede. Sykkelen er kjøpt ny på Løvaas Motor. Første eier kjørte 6000km, hvorav stordelen var et par turer til Ringen i Tyskland fra Sandnes. Nåværende eier er voksen, og har alltid sørget for varm motor før pådrag og hyppige oljeskift. Ellers er servicer fulgt. 
Dekkene er tilnærmet nye (Pirelli Diablo Rosso III). Bremseklosser ble skiftet i fjor. Løvaas skiftet oljepumpe, olje, oljefilter og kjølevæske, luftet clutch og bakbrems, og byttet simring i venstre gaffelbein i vinter.

Siden dette er en S-modell (1199s) har sykkelen følgende utstyr som ikke finnes på standard modellen 1199:
- Öhlins TTX36 bakdemper med elektronisk justering
- Öhlins NIX30 gafler med elektronisk justering
- Öhlins styredemper med elektronisk justering
- Marchesini smidde alu-felger (rundt 2.1 kg lettere enn på 1199)
- DES (Ducati Electronic Suspension control)
- LED frontlys
- Karbon forskjerm 
- Aero kit/kåpe(består av en litt bredere toppdel på frontkåpa for bedre aerodynamikk).

Utover dette er sykkelen utstyrt med:
- Full titan Termignoni-anlegg med ECU fra Ducati (montert av Løvaas, nypris 25 000,-)
- DDA+GPS logging (nypris 5 000,-)
- Karbon bakskjerm
- Karbondeksel for eksos
- Litium batteri
- Evotech tail tidy

Orginalt eksosanlegg og skiltoppheng følger med, det gjør også orginal depotstøtte bak.
Jeg har også en printet versjon av offisiell service manual i en perm samt elektronisk form som følger med.

Ved rask handel kan også Ducati veskesett (tankbag og bag for hale) følge med:
- Soft tank bag (96780231A) + Passenger seat soft bag (96780241A)

DDA+ GPS-loggeren plugges i PC via USB, må aktiveres fra display, og viser sporvalg, hastighet, DTC (innslag traction control), RPM, temperatur,  gasspådrag, distanse, girvalg og høyde. Nyttig om du skal prøve sykkelen litt på bane eller om du er glad i gadgets.

Panigalen må slippes litt fri på bane. Undertegnede har hatt 1-2 to ganger årlig på Rudskogen med Desmodromene, den har da fått noen runder i RACE-modus ellers er sykkelen til daglig kjørt i Sport-modus. 

Sykkelen skal teknisk sett være strøken, men kan trenge en polering og en puss av eksosanlegget. Ta gjerne kontakt for å ta en kikk på sykkelen. Kan til en viss grad diskutere prisen på 195' eller fjerne deler fra pakka for å komme fram til en bra pris for oss begge. 

04_Øhlins TTX bakdemper.jpg

Bike-Review-Ducati-DDA-GPS-Analyser-1299-Panigale-2.jpg

01_Forside1.jpg

11_Nytt_bakdekk.jpg

Bike-Review-Ducati-DDA-GPS-Analyser-1299-Panigale-1.jpg

03_Forside3.jpg

DDA-graphic-analyzer.PNG

18_GPS+DDA3-race-mode.jpg

09_deksel for eksos og bakskjerm i karbon.jpg

02_Forside2.jpg

05_Brembo og Øhlins.jpg

13_instrument.jpg

10_Karbon forskjerm.jpg

08_LEDlys.jpg

07_marchesini felger.jpg

12_Nytt framdekk.jpg

17_DDA+GPS1.jpg

14_innstillinger meny.jpg

06_Øhlins styredemper.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines