Jump to content

Panigale 1199S 2012-modell (SOLGT)


robertm

Recommended Posts

Sykkelen er solgt.

Panigale 1199S 2012-modell selges (18 200 km) har hatt kun 2 eiere inklusiv undertegnede. Sykkelen er kjøpt ny på Løvaas Motor. Første eier kjørte 6000km, hvorav stordelen var et par turer til Ringen i Tyskland fra Sandnes. Nåværende eier er voksen, og har alltid sørget for varm motor før pådrag og hyppige oljeskift. Ellers er servicer fulgt. 
Dekkene er tilnærmet nye (Pirelli Diablo Rosso III). Bremseklosser ble skiftet i fjor. Løvaas skiftet oljepumpe, olje, oljefilter og kjølevæske, luftet clutch og bakbrems, og byttet simring i venstre gaffelbein i vinter.

Siden dette er en S-modell (1199s) har sykkelen følgende utstyr som ikke finnes på standard modellen 1199:
- Öhlins TTX36 bakdemper med elektronisk justering
- Öhlins NIX30 gafler med elektronisk justering
- Öhlins styredemper med elektronisk justering
- Marchesini smidde alu-felger (rundt 2.1 kg lettere enn på 1199)
- DES (Ducati Electronic Suspension control)
- LED frontlys
- Karbon forskjerm 
- Aero kit/kåpe(består av en litt bredere toppdel på frontkåpa for bedre aerodynamikk).

Utover dette er sykkelen utstyrt med:
- Full titan Termignoni-anlegg med ECU fra Ducati (montert av Løvaas, nypris 25 000,-)
- DDA+GPS logging (nypris 5 000,-)
- Karbon bakskjerm
- Karbondeksel for eksos
- Litium batteri
- Evotech tail tidy

Orginalt eksosanlegg og skiltoppheng følger med, det gjør også orginal depotstøtte bak.
Jeg har også en printet versjon av offisiell service manual i en perm samt elektronisk form som følger med.

Ved rask handel kan også Ducati veskesett (tankbag og bag for hale) følge med:
- Soft tank bag (96780231A) + Passenger seat soft bag (96780241A)

DDA+ GPS-loggeren plugges i PC via USB, må aktiveres fra display, og viser sporvalg, hastighet, DTC (innslag traction control), RPM, temperatur,  gasspådrag, distanse, girvalg og høyde. Nyttig om du skal prøve sykkelen litt på bane eller om du er glad i gadgets.

Panigalen må slippes litt fri på bane. Undertegnede har hatt 1-2 to ganger årlig på Rudskogen med Desmodromene, den har da fått noen runder i RACE-modus ellers er sykkelen til daglig kjørt i Sport-modus. 

Sykkelen skal teknisk sett være strøken, men kan trenge en polering og en puss av eksosanlegget. Ta gjerne kontakt for å ta en kikk på sykkelen. Kan til en viss grad diskutere prisen på 195' eller fjerne deler fra pakka for å komme fram til en bra pris for oss begge. 

04_Øhlins TTX bakdemper.jpg

Bike-Review-Ducati-DDA-GPS-Analyser-1299-Panigale-2.jpg

01_Forside1.jpg

11_Nytt_bakdekk.jpg

Bike-Review-Ducati-DDA-GPS-Analyser-1299-Panigale-1.jpg

03_Forside3.jpg

DDA-graphic-analyzer.PNG

18_GPS+DDA3-race-mode.jpg

09_deksel for eksos og bakskjerm i karbon.jpg

02_Forside2.jpg

05_Brembo og Øhlins.jpg

13_instrument.jpg

10_Karbon forskjerm.jpg

08_LEDlys.jpg

07_marchesini felger.jpg

12_Nytt framdekk.jpg

17_DDA+GPS1.jpg

14_innstillinger meny.jpg

06_Øhlins styredemper.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Jeg kom over en "relativt billig" mono alu bakramme på ebay, fra Japan. Og håper på noe vektreduksjon, siden bakenden kun er konstruert for å holde potta (går jeg ut i fra), og ikke en passasjer på 90+ kg, som min orginale er. i tillegg er den i aluminium. Det ser ut som at monoløsningen også tillater setejustering fram/tilbake, håper det funker...Og jeg satser på at det hele bare blir plug and play🤔 Jeg regner med at dette er greit i forhold til veimyndigheter? Det er vel verre å øke antall sitteplasser en å redusere, i forhold til vognkortet. Er det noen som har fått gjort endringer i vognkortet til doningen i forbindelse med en slik ombygging? Jeg har også bestillt et ABS-plast kåpesett fra Kina, i mono versjon. Disse settene er temmelig dekorative, og jeg har lest både positivt og negativt om de. mest positivt. Da sparer jeg den dyre orginalkåpa ved ev. enda et uhell på banen. Legger ved et par bilder jeg fikk akkurat,  før delene skulle klarlakkeres. Jeg gjorde noen små endringer i designet, bla å endre logoen på bakstussen fra XEROX til DUCATI.
    • Fordekket var billigst hos Motorsykkeldekk.com (gratis frakt) Og bakdekket var billigst hos AGM. Så jeg var litt kynisk denne gangen og bestillte fra begge steder. Trengte også en krok for eksosfjører fra AGM.
    • Rettelse: Motorsykkeldekk.com inkl frakt er nå en femhundrelapp billigere enn AGM. Neste uke kanskje annerledes....
    • K1 er mykest, ja. Tilbudet hos AGM er bra 👍 såpass bra at det burde du bare slå til på. Kanskje jeg forter meg og kommer foran deg i køen...  For bare noen uker siden hadde Motoparts.no bedre pris, men ikke nå lenger. AGM er rimeligere enn Motorsykkeldekk.com også. Kjøp og legg dem mørkt og kjølig. Butikkene/importørene prøver sikkert å kvitte seg med lagervarer. Det betyr INGENTING om dekkene er et år eller to så lenge de er oppbevart riktig og det er de hos proffe aktører. 
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines