Ducati team 2021 launch
-
Program
Ingen kommende hendelser funnet -
Aktive Tråder
-
Av Aleksander · Skrevet
Førstereisen har landet godt hjemme, etter en lang og ikke så planlagt jobbtur til Tyskland rett etter vi kom hjem. Har fått litt tid til å fordøye inntrykkene fra turen, og omsider fått vasket sykkelen for en betydelig mengde flyvende søreuropeere. Dette var en LANG tur, mye på grunn av de første og siste dagene av den. Min trippteller viste rett over 4500km da jeg kom hjem. Opp mot 2000 av dem gikk i Tyskland, som ikke er noe inspirerende eller spennende land på motorsykkel i denne sammenhengen, (med unntak av Schwarzwald som er helt rått) men 2-3 dager med ren transport. Dager som jo kan løses på andre måter, men ikke uten at man ofrer på andre områder. Enten ved å bruker flere dager, skrangle seg gjennom en tognatt i hver ende, eller ved å droppe vesentlige deler. Prismessig ser det ikke ut til at det gjør stor forskjell om man kjører, toger eller flyr. For noen fantastiske fjell, veier, sjarmerende små landsbyer og områder vi har besøkt! Masse grom kjøring, og svinger som tidvis utfordrer både fører og sykkel. Jeg er veldig fornøyd med å få besøke så mange mytiske steder som jeg frem til nå kun har hatt vage ideer om hvor er og hvordan ser ut. Nå har jeg kjørt B500 gjennom Schwarzwald, overnattet oppe på selve Stelviopasset, opplevd Dolomittene, samlet flere alpepass enn jeg kjente navnet på for noen mnd. siden, og krysset Posletta i over 40 grader. 🥵 Det viser seg at det er en slags grense der lette kjørebukser isolerer så lite mot varmen fra sykkelen (som blir helt utrolig varm under lange etapper i 40+) at man like godt kan kjøre i skinn. Meshjakken min derimot var helt gull! Den holdt på hele turen, supplert med vindtette lag et par av dagene. En stor fordel er jo at den akkurat som Lars, ikke blir våt om det skulle finne på å regne. I hvert fall ikke verre enn at den er tørr igjen ved neste stopp, noen hundre kilometer senere 😉 Jeg brukte på forhånd mange timer med Google Maps, YouTube og andre kilder. Men var ikke helt forberedt på hvor drøye enkelte av fjellveiene er, eller på trafikken man møter. Som kombinert med det varme været jo gjør en del med temperaturen i hjelmen… Særlig deler av 8-talls passene var relativt tett trafikkerte og føltes tidvis ganske smale. Mellom de lokale bussene, 1000-vis av syklister med varierende grad av overlevelsesbehov, og en masse motorinteresserte rasafanter på 2, 3 og 4 hjul kan det fort bli litt trangt i hårnålene. Men jøsseball så gøy!! Jeg skal absolutt tilbake. Tusen takk til Lars som tok meg med! En opplevelse for livet. Det er spennende å leke med tanken på hvordan vi kan legge opp en tur som innebærer flere. For dette er opplevelser jeg virkelig unner alle som har en grad av lyst til å kjøre i disse områdene. Formen man kan ha som 2-3 er ikke gjennomførbar med særlig mange flere. Da må en del ting gjøres ganske annerledes, og som Lars skriver er det nok nødvendig å dele opp i små grupper som holder sammen. Så kan man møtes på gitte steder underveis ut fra reisemåter, ønsker om lengde på dagsetapper og så videre. -
En tungvinn løsning, må da skru av hele skiten for å ta med inn. Kriega har jeg og er en funksjonell og sikker patent. SW Motech har også fine bagger, men koster en del.
-
Av stoppitide · Skrevet
Skomakeren syr/nagler bagen fast i basen hvis den ellers er brukandes....
-

Anbefalte innlegg