Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt denne siden 2014. Ganske original i utgangspunktet, kun kort hekk og Termignoni potter + medfølgende komfortsete. 

IMG_0206.thumb.JPG.57b5b15473b46760ce6d5ba95131e7b7.JPG

 

IMG_0017.thumb.JPG.28c2e1d04d07ba52a45644f0549f8583.JPG

Med tiden har lysten til å endre "litt" på den kommet - og våren 2021 er den nesten klar for sesong igjen. Opp gjennom årene har det blitt skiftet speil, blinklys, håndtak, pegs... Den lille vindskjermen ligger på lager, og jeg har lakkert sykkelen hvit/svart etter noe inspirasjon jeg fant på internettet.....

 

 

I vinter har jeg fjernet servomotoren for spjeldet i eksosen, lakkert et par ekstra lag med klarlakk - og forsøkt å få tak i Evotech sin eksoshenger, for å få fjernet passasjerfothvilerne.  Pga produksjonstreghet er denne ennå ikke ankommet, men håper den er på plass til mai. I mellomtiden er provisorisk løsning på plass....

Siste forsøk på å tøffe meg litt er montering av clip-ons i stedet for originalstyret. Sikkert supersmart når man er godt oppe i 50-åra....??

Slik ser den ut nå:

    

58268548_MonsterApr2021-4.thumb.jpg.b4a19e46df554da037d13401c7ba7cb3.jpg860885786_MonsterApr2021-6.thumb.jpg.31f12d6d009baa5b298809a088ff7a58.jpg1306012296_MonsterApr2021-2.thumb.jpg.7b02f5b211623e11418d8206fd2015c0.jpg2074600246_MonsterApr2021-1.thumb.jpg.fccd7b88259235895a5d2adde15e719b.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig å se andre Monstere bli modda litt her og der.

Lakkjobben ser bra ut. Flippe tidligere speilholdere opp/ned? Er fronten senket nedover gaffelbena? Jeg spør fordi jeg lurer på om det førte til opplevd ustabilitet som igjen førte til (Scott?) styredemper.....

Det finnes mid-pipes som fjerner eksosventilen 😉 

Clip ons er tøft uansett alder - og som regel MYE bedre for håndleddsvinkler - selv om den fordelen blir borte hvis man tabber seg ut og lener seg for mye på styret. Noen ganger 'må' man flytte fotpinner bakover for å åpne hofteleddene litt, men det kjenner du kjapt om er nødvendig. Noen clip ons tilbys med 'risers' hvis et kompromiss tvinger seg frem.

Planter en tanke du ikke blir kvitt før den er ordnet: med mer foroverlent stilling får du bedre kontroll = høyere hastighet inn mot sving = behov for bedre gaffel og kanskje demper = uendelig moro 🙂 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stoppitide skrev:

Trivelig å se andre Monstere bli modda litt her og der.

Lakkjobben ser bra ut. Flippe tidligere speilholdere opp/ned? Er fronten senket nedover gaffelbena? Jeg spør fordi jeg lurer på om det førte til opplevd ustabilitet som igjen førte til (Scott?) styredemper.....

Takker for fine tilbakemeldinger Lars. Jeg tok av gaflene for å lakkere dem igjen, og monterte dem tilnærmet akkurat der hvor de originalt er montert. Clip-ons ble dermed montert under styrekronen. Jeg vurderte litt frem og tilbake - men fant ut at kjørestillingen ikke ble så uvettig mye lavere av å ha dem der. Fordelen slik jeg ser det er at jeg da ikke forandret geometrien på gaffel/vinkel. Styredemperen er kinavare og ebay - inspirasjonen til kineserne er nok Scott ja. Jeg har ikke prøvd Scott (eller øhlins), men den virker å ha en akseptabel innstillings-range. Jeg kjører jo som ei pingle, så jeg har ikke klart å provosere frem situasjoner hvor jeg merker at demperen griper inn.

Sitat

Det finnes mid-pipes som fjerner eksosventilen 😉 

Yess, oppdaget det - men da hadde jeg allerede fiklet av wiren og bestilt denne DUC-EE kanselleringsdingsen fra over dammen. Og den servomotoren med wire lettet biken med hele 600 gram. Merkbart!?! Nja.... 

Sitat

Clip ons er tøft uansett alder - og som regel MYE bedre for håndleddsvinkler - selv om den fordelen blir borte hvis man tabber seg ut og lener seg for mye på styret. Noen ganger 'må' man flytte fotpinner bakover for å åpne hofteleddene litt, men det kjenner du kjapt om er nødvendig. Noen clip ons tilbys med 'risers' hvis et kompromiss tvinger seg frem.

Planter en tanke du ikke blir kvitt før den er ordnet: med mer foroverlent stilling får du bedre kontroll = høyere hastighet inn mot sving = behov for bedre gaffel og kanskje demper = uendelig moro 🙂 

 

Har et par år tenkt på bedre demper foran, for den originale Showa demperen er mjuuuuk. Kikket litt på Øhlins-innmat-kit... Eller full Øhlins? Eller Esp1Tech kanskje.... Neste vinterprosjekt.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
    • To tombola-gevinster tas med. Det er hofte-/lårtasker vi har til overs etter den perioden vi brukte kjørende marshals med radio på hofta, i stedet for flaggvakter.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer