Gå til innhold

Ducati 1199/899, passasjersete, passasjer fotstøtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ønsker å kjøpe følgende til min 1199S:

- Passasjersete

- Fothvilere til passasjer (Hele sullamitten)

- Depotstøtte

- Rizoma tanklokk (+ verktøyet)

• Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Veldig hyggelig med en avskjedskomite på kaia i Oslo. Det må vi gjøre oftere 🙂  Overfarten ble ikke helt som forventet. Dette var en ferie-båt. Søkke full av skrikete barn og Indiske (?) familier fullstendig uten antenner for sosiale grenser. Selv med ørepropper med støydemping klarer mange å trenge godt gjennom der de roper inn i mobiltelefoner mens bråkete barn løper rundt og skriker.  «Just do it» står det, på ryggen til noen som definitivt ikke «gjør det». Åletrange kjoler forsøker å ikke revne rundt kvinner som «heller ikke gjør det». Andre stiller seg tett ved mitt bord og roper til en familie langt inne i restauranten, gjentatte ganger, uten tanke for at det kanskje generer meg. Ja ja. Jeg er vel ikke den enkleste å tilfredsstille heller 🙂 I dag begynner turen, og første tanke mens jeg er i gang med kjøringen er at dette var utrolig deilig. Endelig er vi på veien igjen, jeg og sykkelen. Nye horisonter og ny asfalt, temperaturer fra 17-25 og nesten bare fint vær. En følelse av sommer igjen (jeg trodde den var borte for i år). Det var såpass hyggelig at selv motorveien føltes bra - en stund. Det ble imidlertid en drøy etappe 610 km fra Kiel til Rotterdam. Til tider var det fryktelig mye trafikk, spesielt rundt de store byene. En blanding av veiarbeid, noen ulykker og rushtrafikk gjorde det ekstra ille. Hadde jeg kjørt bil ville jeg aldri rukket den neste båten. Til tross for mye fletting klarte en snittfart på 100 km/h, og etter ankomst Rotterdam havn kunne jeg kjøre rett ombord, stroppe fast sykkelen og finne lugaren. Utrolig deilig, ettersom jeg nå er sliten og sulten. Sitter med en pizza og nyter at den drøyeste dagen er vel overstått. Dette var eneste gang meg var nødt til å rekke fram til en tid som kunne bli problematisk. På returen blir det en overnatting på denne strekningen. Jeg er litt opptatt av variasjonen i dufter mens man kjører på tur, vi kommer jo tettere på mye rart. Dagens duft ble først og fremst - kumøkk, gjennom store deler av Tyskland. Det luktet også mer eksos enn hjemme. Jeg hadde glemt hvordan det var før elbilene kom. Mens jeg flettet forbi lange køer kunne jeg også kjenne en og annen parfyme, en var ganske god. En ekstra utfordring idag var at gps’en gikk tom for strøm midt i et trafikk-kaos rundt en større by. Den sluttet å vise vei, og viste heller at den ville lade. (Jeg har oppgradert fra Beeline v1 til v2, og kommer tilbake til den senere, men batteritiden var ikke som lovet…) Jeg fant en veiskulder, og hadde heldigvis en ladekabel og en plan klar. Jeg var begynt å få dårlig tid til fergen, og var ikke klar for å kjøre store omveier eller rote bort mye tid… En herlig bonus i dag var at Balder (min unge lovende) fikk lappen på lett sykkel. Han hadde oppkjøring mens jeg suste gjennom Tyskland. (Andre forsøk. Strøk første gang på at han lå for langt til høyre i venstresvinger. Ekstra fokus på det nå, som følge av ulykkene for tiden). Nå er jeg trygt plassert ombord, spiser mat og er spent på morgendagen. Får prøve å huske at de kjører på feil side i England. Skulle det skje noe brått eller uventet vil instinktene nesten garantert gi meg feil svar…    
    • Fantastisk vær på siste søndag i september. SF V4, Monster 1200 og Monster 1100 EVO. Vi møttes i bånn av Hanekleiva og kjørte småveier så mye som mulig. Hanekleiva- Hof- Lønskoll-Brufoss- Hvarnes- Andebu- Sandefjord-Melsomvik og tilbake til Hole og Jevnaker på Bjørn og Kent.  13 mil på meg og 30-35 på de andre. Et av målene var å kjøre Hvarnes- Nes, nærmeste man kommer hårnålssvinger ala alper/dolomitter. Gang nr 2 for meg i år og like morsom som forrige gang😁 En tur innom min nye heim, med kaffe og Ducati prat. Vestfold har mye å by på av herlige mc veier og Telemark er heller ikke langt unna. Det skal bli morsomt å ha kort avstand til et eldorado av svingete, morsomme og spennende strekninger.  Innflytting og ordning i heimen gjør nok at det blir få eller ingen flere turer i år, men gleder meg desto bedre til 2027.    Jeg legger nok ut noen turer neste år fra «mitt» lokal område.  Østsida av lågen hele veien mellom Brufoss til Hvarnes   Smal, svingete og brat står det på skiltet, det passer utmerket for en Ducati😎 Et deilig bilde på parkeringsplassen.   IMG_6690.mov      
    • Tidlig (?) oppe og dro ned på Hjortneskaia for å vifte Øystein god reise🏍👏😁 Sendte med ham noen foreningsklistremerker til skotsk dekorasjon. BON VOYAGE
    • I’m off. Be back in a couple of weeks 😀
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer