Gå til innhold

1098S indikatorlamper i dash forsvant.


Anbefalte innlegg

Hallo.

Noen som vet årsaken. Plutselig forsvant indikatorlampene i dashen under kjøring i dag. Blant annet blinklysindikator og fri gir indikator. Skjedde flere ganger på turen ,og var ok etter stopp og start igjen. Spenningen viste først HI og ved neste sjekk etter fail, 5.1 V.

Siste 40 km gikk helt ok og spenningen viser nå 14.2 V

Er det et hickup eller bør jeg parkere den frem til jeg har fikset den.

Hva kan være problemet? Kjent problem?

Roger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen er veldig lang og kan være frustrerende

I den dyre enden av skalaen finnes en stor regning for feilsøking og bytte av dyre deler (ecu, ledningsnett, instrumenter)

Mellomnivå kan være innplugging av diagnose (rimelig) og bruk av fagfolkets kompetanse og erfaring. Ofte treffer de raskt og erfaringsbasert.

Billigst er det som 'går over' eller fikses av deg selv. Rense og smøre flertallet av kontakter (du bruker vel ikke høytrykk?) Sjekket sikringer. Lete visuelt etter ødelagte ledninger. Batteri i god stand (ikke bare spenning som teller)? Regulator ok (se etter brente ledninger/kontakter)?(1098 har hatt problemer med hvor varm den blir)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket ladespenning og den er over 18V når den går i feil. Og det gjør den nesten hele tiden. Regner med det er spenningsregulatoren. Noen som er enig eller kan det være noe annet? Må få ordnet dette ASAP da været er fint og sykkelen må brukes så mye som mulig. Nå står den til jeg har ordnet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer