-
Fremtidige hendelser
Ingen kommende hendelser funnet -
Aktive Tråder
-
Av Jon Tangenes · Skrevet
Det er litt høyere oljeforbruk enn på mine sykler. Du lar vel motoren bli godt varm før du gasser på? Men så lenge den går bra og kompresjon er i orden, ville jeg latt det være. Ni år gammel sykkel, da har du nok ikke noen garanti lengre? Når det er sgt: Min bror fikk fiksa en boble i lakken på sin ti år gamle Volvo, på garantien, det er jo ganske bra service da... -
Av stoppitide · Skrevet
Hmm... ikke gjøre selv hvis man ikke har gjort det flere ganger før. Synes jeg. Dessuten skal det trente øyne/hender til å se/kjenne/måle evt feil OG så fikse det. Ta det ved neste service eller om noen år eller "aldri". Det er en type luksus de fleste sykler aldri får oppleve. -
Av Tom Slettebø · Skrevet
Det høres bra ut :). Er ikke mekaniker, men kan skru en bolt å to. Ta av toppene for inspeksjon er det noe en kan gjøre selv? Eller anbefales det å levere inn for en slik jobb? -
Av stoppitide · Skrevet
Nei, det er ikke så galt det.... De skal jo bruke litt - det passerer inn i forbrenningen der det er naturlig (hovedsaklig sylinder/stempel og ventilstammer/ventiltettinger). De samme stedene kan slippe forbi for mye olje, men gjør nok ikke det på din sykkel. Med så få km må man anta at sykkelen har stått stille i noen år. Uten veldig seriøs konservering blir det gjerne litt rust/oksydering i sylindrene og tørre pakninger/tettinger. Skulle det friste som langsiktig forebyggende tiltak; få av toppene og inspiser. Mange fine steder å vedlikeholde når de er av. Altså; tut & kjør, men fortsett å følge med - det er både gøy og lønnsomt. -
Av Tom Slettebø · Skrevet
Hei. Har en Ducati Hyperstrada 2015 modell som ikke er gått mer enn 11500km. Hadde den på service i vinter, da var den gått i underkant av 7000km. Men på litt over 4000km har den nå brukt 1 liter med olje. Dette er vel litt i overkant av hva som er normalt. Hvor mye skal de bruke? Hva kan evt være galt?
-
Anbefalte innlegg