Jump to content

Desmodromene blir elektrisk

Recommended Posts

Tjohei

Kanskje er fremtiden elektrisk. Kanskje hydrogen. Kanskje noe annet. 

Jeg synes det er bra at det er Ducati som leverer syklene til den elektriske toppserien i motorsykkelracing. Det betyr at Ducati kan bli ledende på elektriske gatesykler og dermed sette en standard som blir mindre kjedelig enn det de fleste andre produsenter kan klare. 

Skal vi bry oss?

Skal vi slutte med mc?

Skal vi endre foreningen på noen måte?

Skal vi bry oss? Det er bra å være positiv uansett om man foretrekker forbrenning eller ei.

Blir det som bil, får produsentene et Max gjennomsnittstak på CO2 utslipp de må holde seg til på tvers av modeller. Da er det flott å ha masse elektriske modeller slik at man kan prioritere spenst i forbrenningsmodellene.

For eksempel er det glimrende for Porsche å selge massevis av elbiler. Da kan man fortsette å lage noen 911-er som gir full bensinglede…

• Takk 1

Ja synes vi skal bry oss og følge med på all utvikling her, også  om man sverger til tradistradisjonelle og eldre mc,er

Slutte med mc?, ikke før jeg må👴😅

Vurdere endringer er alltid sunt, gode konkrete innspill fra medlemmene er viktig . Flere kan ta eierskap til endring/utvikling?

Basert på det solide fundamentet her trenges det kanskje bare justering(er). 

En ting sikkert, ny teknologi kommer på løpende bånd også i mc verden

Spoiler

• Takk 1

Hei, hei!
Jeg er helt enig med deg om at det er bra at Ducati er såpass fremme på elektriske sykler. Det lover bare bra.
Om vi skal bry oss? Ja, på en positiv og bra måte. På ett eller annet tidspunkt blir det satt ett punktum for forbrenningsmotorer. Vi kan være med og forme utviklingen til en viss grad.
Skal vi slutte med MC? Nei, overhode ikke. MC og bilinteresse har og er ofte relevant til lyd og lukt. Det brommer og bråker, lukter både svidd og harskt.. Men dette tankemønsteret må tilpasses og endres over tid. Sakte men sikkert går det over i en annen retning.
Skal vi endre foreningen? Overhode ikke spør du meg. Ducati er Ducati uansett. Alltid foran.

• Takk 1

• Upcoming Events

No upcoming events found
  • Aktive Tråder

• MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines