Gå til innhold

Desmodromene blir elektrisk


Anbefalte innlegg

Tjohei

Kanskje er fremtiden elektrisk. Kanskje hydrogen. Kanskje noe annet. 

Jeg synes det er bra at det er Ducati som leverer syklene til den elektriske toppserien i motorsykkelracing. Det betyr at Ducati kan bli ledende på elektriske gatesykler og dermed sette en standard som blir mindre kjedelig enn det de fleste andre produsenter kan klare. 

Skal vi bry oss?

Skal vi slutte med mc?

Skal vi endre foreningen på noen måte?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi bry oss? Det er bra å være positiv uansett om man foretrekker forbrenning eller ei.

Blir det som bil, får produsentene et Max gjennomsnittstak på CO2 utslipp de må holde seg til på tvers av modeller. Da er det flott å ha masse elektriske modeller slik at man kan prioritere spenst i forbrenningsmodellene.

For eksempel er det glimrende for Porsche å selge massevis av elbiler. Da kan man fortsette å lage noen 911-er som gir full bensinglede…

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes vi skal bry oss og følge med på all utvikling her, også  om man sverger til tradistradisjonelle og eldre mc,er

Slutte med mc?, ikke før jeg må👴😅

Vurdere endringer er alltid sunt, gode konkrete innspill fra medlemmene er viktig . Flere kan ta eierskap til endring/utvikling?

Basert på det solide fundamentet her trenges det kanskje bare justering(er). 

En ting sikkert, ny teknologi kommer på løpende bånd også i mc verden

Spoiler

 

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!
Jeg er helt enig med deg om at det er bra at Ducati er såpass fremme på elektriske sykler. Det lover bare bra.
Om vi skal bry oss? Ja, på en positiv og bra måte. På ett eller annet tidspunkt blir det satt ett punktum for forbrenningsmotorer. Vi kan være med og forme utviklingen til en viss grad.
Skal vi slutte med MC? Nei, overhode ikke. MC og bilinteresse har og er ofte relevant til lyd og lukt. Det brommer og bråker, lukter både svidd og harskt.. Men dette tankemønsteret må tilpasses og endres over tid. Sakte men sikkert går det over i en annen retning.
Skal vi endre foreningen? Overhode ikke spør du meg. Ducati er Ducati uansett. Alltid foran.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • stoppitide fjernet fremhevingen av denne emne
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer