GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velkommen, Olsen!

Dette er vel en ST det da?

Disse er vel generelt anerkjent som bombesikre. Jeg vet ikke, men tror det ryktet kanskje oppstÄr fordi mange ST-eiere har litt peiling og derfor er i bedre stand til Ä ta vare pÄ syklene sine (?). 

Gamle sykler er, selv om de ikke er kjÞrt langt, sÄrbare for elektriske feil fordi koblinger, ledninger og komponenter blir skadet av fukt (fortere ved bruk av hÞytrykk). Skaff elektro-rens pÄ spray. Skaff elektro-protect/kontaktbeskytter. Bruk dem! Underveis kartlegger du ledningsnettet og lÊrer deg hvor 'dine' kontakter er hen.

Pakninger, simmer-ringer og diverse tettinger blir tÞrre og sprukne. Kartlegg sÄ godt du kan hvor de er. FÞlg med hvordan det ser ut rundt omkring slik at du kan fikse lekkasjer tidligst mulig (ikke i mai mÄned nÄr verkstedene ikke har tid til overs)

Ventilklaringer skal sjekkes regelmessig. Det skal kam-beltene ogsÄ. Jo mer 'inspirert' man kjÞrer, jo hyppigere mÄ dette gjÞres. Fabrikken angir et antall km som er et kompromiss. Oljeskift er populÊrt blant Ducatimotorer.

Smurt kjede som er riktig strammet er ogsÄ populÊrt blant Ducatimotorer. Mindre rykk og napp. 

Overhale dempere? Gode dekk? Riktig lufttrykk? OljenivÄ? Fersk bremsevÊske? Rent luftfilter? 

Ofte lÞsner tungebÄndet pÄ Ducativennene dine nÄr man mÞtes ved cafebord, pÄ tur eller banedager. Bli med. Bli med.

• Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive TrĂ„der

• Er pĂ„ ferie med stisykkel i stedet for Ducati 🙂 Ville uansett ikke vĂŠrt ute og kjĂžrt kl 23-01, da hadde jeg bare bekymret meg for kryssende dyr pĂ„ veien.
    • Takker for oppdateringen, veldig leit at det ikke blir flere iĂ„r, men forstĂ„r grunnen. Takker for insatsen hos de som er med pĂ„ Ă„ arrangere og hĂ„per pĂ„ flere muligheter neste Ă„r 🙂
    • Takk for respons og hyggelig takknemlighet. FĂŠrre nye sykler og stadig kortere kjĂžrelengde indikerer at stemningen (eller andre mer spesifikke pĂ„virkninger) er annerledes nĂ„. Det er synd, men det er heldigvis ogsĂ„ slik at nĂ„r det snur sĂ„ er folk ikke vonde Ă„ be. Da blir det fulle hus igjen. PĂ„ alle mĂ„ter. Viktige begrunnelser er at august alltid har vanskeligere og at det var null pĂ„meldte.  Dersom rikets tilstand ikke blir vesentlig verre, sĂ„ er det bĂ„de mulig og Ăžnskelig Ă„ arrangere neste Ă„r ogsĂ„. Jeg kan ikke skjĂžnne annet enn at medlemmene Ăžnsker seg dette og kommer til Ă„ melde seg pĂ„.
    • Det var synd. Den forrige banedagen havnet i ferien og kunne derfor ikke komme, men hadde tenkt meg pĂ„ denne. Respekterer selvsagt styrets avgjĂžrelse, og forstĂ„r behovet for Ă„ beskytte klubbkassa, men stusser pĂ„ noe av begrunnelsen. Med denne logikken vil man jo kunne argumentere at neste Ă„rs banedager heller ikke kan arrangeres av frykt for dĂ„rlig fremmĂžte. De fleste deltagerne har jo ikke nye sykler, salgstall kan pĂ„virke pĂ„ sikt, men er neppe forklaringen pĂ„ forskjellen mellom mai og juni. Er det noen grunn til Ă„ tro at oppmĂžte i august ville vĂŠre dĂ„rligere enn i mai? Kanskje er det heller slik at siden mange ikke kunne i juni, sĂ„ ville de vĂŠre ekstra ivrige pĂ„ Ă„ komme i august. Vanskelig Ă„ spĂ„, sĂ„ forstĂ„r dere mĂ„ vĂŠre forsiktige. Det settes uansett stor pris pĂ„ innsatsen som gjĂžres for Ă„ arrangere disse banedagene.  🏁
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä benytte denne siden godtar du vÄre PersonvernvilkÄr og Retningslinjer