Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Velkommen, Olsen!

Dette er vel en ST det da?

Disse er vel generelt anerkjent som bombesikre. Jeg vet ikke, men tror det ryktet kanskje oppstår fordi mange ST-eiere har litt peiling og derfor er i bedre stand til å ta vare på syklene sine (?). 

Gamle sykler er, selv om de ikke er kjørt langt, sårbare for elektriske feil fordi koblinger, ledninger og komponenter blir skadet av fukt (fortere ved bruk av høytrykk). Skaff elektro-rens på spray. Skaff elektro-protect/kontaktbeskytter. Bruk dem! Underveis kartlegger du ledningsnettet og lærer deg hvor 'dine' kontakter er hen.

Pakninger, simmer-ringer og diverse tettinger blir tørre og sprukne. Kartlegg så godt du kan hvor de er. Følg med hvordan det ser ut rundt omkring slik at du kan fikse lekkasjer tidligst mulig (ikke i mai måned når verkstedene ikke har tid til overs)

Ventilklaringer skal sjekkes regelmessig. Det skal kam-beltene også. Jo mer 'inspirert' man kjører, jo hyppigere må dette gjøres. Fabrikken angir et antall km som er et kompromiss. Oljeskift er populært blant Ducatimotorer.

Smurt kjede som er riktig strammet er også populært blant Ducatimotorer. Mindre rykk og napp. 

Overhale dempere? Gode dekk? Riktig lufttrykk? Oljenivå? Fersk bremsevæske? Rent luftfilter? 

Ofte løsner tungebåndet på Ducativennene dine når man møtes ved cafebord, på tur eller banedager. Bli med. Bli med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Uttalelsen er ikke så gal. Den stemmer ok overens med det som står i vedlagte artikkel fra FEMAtoppene   https://www.femamotorcycling.eu/sound/  Jeg har lest om et krav om å teste i BÅDE andre og tredje gir. Full gass!!! Full gass skal gjøre eksosspjeld-triksene meningsløse.  Artige kommentar om hvordan enkelte land/produsenter synes å finne smutthull like store som VAG-skandalen. 
    • Jeg driver å skrur samme kåpe tank, sete og slikt, samt bytter bremse og kløtsj væsker. Og motoren starter latt og går veldig fint. Bestillte skilt i dag. jeg har ikke kjørt dn en meter enda (det blir kanskje i morgen) Men nå vurdrer jeg å feire "gjennombruddet" ved å melde meg på til banedag 16 mai😀 Co'n bør være ca 3.5% fikk jeg opplydt av løvaas i dag, så da kan jeg øke yttligere litt. Bare ikke tombangen blir for høy. Får jo ikke noen mulighet til å justere den, nå som jeg ikke borra det hullet☹️ Men etter jeg monterte litt (for) tette db killere i går går den vel allerde feitere, en det jeg innstillte (2.5%) ?
    • Anng. mapping av ECU, om til åpnere eksos: Er ikke det bare snakk om litt feitere blanding da? Det gjøres jo i såfall lett med et diagnoseprogram, og noen overgangskabler....
    • Det er mulig jeg tar feil med tanke på når katalysator kom. Min hadde ikke når jeg kjøpte. Foreløpig har ikke biltilsynet reagert når jeg har sagt det, så sitter stille i den båten enn så lenge.  Drømmen nå er å klare seg med en eksos, med mulighet for å ta ut noe på en eller annen måte. ECU har mulighet for flere mappinger. Skal være mulig å bytte mapping enkelt ved hjelp av knapper på styret, har bare ikke satt meg helt inn i det enda.  Firmaet som måler støy heter Oslofjorden HD senter AS, og holder til i Lommedalen. Jeg tok en telefon for å høre hvordan de foretar målingene. Ble møtt av en person som ikke akkurat gnistret av energi, som fortalte at: «vi kjører den i tredje gir, i 50-60 km/h, og måler.»  «Jaha» - sa jeg og lurte på om ikke de hadde et bestemt turtall, og omtrent hvor de sto og målte i forhold til sykkelen. »Nja - sånn ca ………………………. Hmm………………… tja ………………. 7-8 meter unna kanskje……..?!» Ikke noe spesielt turtall. Jeg kommenterte at å ligge på tredjegir i 50 er jo ganske snilt i forhold til støy. Joda - han var enig i det… Så nå har jeg tro på at det skal la seg gjøre. Men det er en lang vei før jeg kommer dit. Fikk hjelp av Kramek i Horten til å sveise litt på ramma. Hyggelig service og passe stort familiedrevet verksted. Har fortsatt noe som må lages til på ramma, så ikke helt ferdig enda. Må lage festeanordning til tanken, og festemulighet på innsiden av noen rammerør, til å feste ledninger til. Vil ikke ha ledningene festet med noe som går rundt rørene. Og takker for bidrag til min interne debatt om farger 🙂 
    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer