Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Velkommen, Olsen!

Dette er vel en ST det da?

Disse er vel generelt anerkjent som bombesikre. Jeg vet ikke, men tror det ryktet kanskje oppstår fordi mange ST-eiere har litt peiling og derfor er i bedre stand til å ta vare på syklene sine (?). 

Gamle sykler er, selv om de ikke er kjørt langt, sårbare for elektriske feil fordi koblinger, ledninger og komponenter blir skadet av fukt (fortere ved bruk av høytrykk). Skaff elektro-rens på spray. Skaff elektro-protect/kontaktbeskytter. Bruk dem! Underveis kartlegger du ledningsnettet og lærer deg hvor 'dine' kontakter er hen.

Pakninger, simmer-ringer og diverse tettinger blir tørre og sprukne. Kartlegg så godt du kan hvor de er. Følg med hvordan det ser ut rundt omkring slik at du kan fikse lekkasjer tidligst mulig (ikke i mai måned når verkstedene ikke har tid til overs)

Ventilklaringer skal sjekkes regelmessig. Det skal kam-beltene også. Jo mer 'inspirert' man kjører, jo hyppigere må dette gjøres. Fabrikken angir et antall km som er et kompromiss. Oljeskift er populært blant Ducatimotorer.

Smurt kjede som er riktig strammet er også populært blant Ducatimotorer. Mindre rykk og napp. 

Overhale dempere? Gode dekk? Riktig lufttrykk? Oljenivå? Fersk bremsevæske? Rent luftfilter? 

Ofte løsner tungebåndet på Ducativennene dine når man møtes ved cafebord, på tur eller banedager. Bli med. Bli med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer