Jump to content

Recommended Posts

Velkommen, Olsen!

Dette er vel en ST det da?

Disse er vel generelt anerkjent som bombesikre. Jeg vet ikke, men tror det ryktet kanskje oppstår fordi mange ST-eiere har litt peiling og derfor er i bedre stand til å ta vare på syklene sine (?). 

Gamle sykler er, selv om de ikke er kjørt langt, sårbare for elektriske feil fordi koblinger, ledninger og komponenter blir skadet av fukt (fortere ved bruk av høytrykk). Skaff elektro-rens på spray. Skaff elektro-protect/kontaktbeskytter. Bruk dem! Underveis kartlegger du ledningsnettet og lærer deg hvor 'dine' kontakter er hen.

Pakninger, simmer-ringer og diverse tettinger blir tørre og sprukne. Kartlegg så godt du kan hvor de er. Følg med hvordan det ser ut rundt omkring slik at du kan fikse lekkasjer tidligst mulig (ikke i mai måned når verkstedene ikke har tid til overs)

Ventilklaringer skal sjekkes regelmessig. Det skal kam-beltene også. Jo mer 'inspirert' man kjører, jo hyppigere må dette gjøres. Fabrikken angir et antall km som er et kompromiss. Oljeskift er populært blant Ducatimotorer.

Smurt kjede som er riktig strammet er også populært blant Ducatimotorer. Mindre rykk og napp. 

Overhale dempere? Gode dekk? Riktig lufttrykk? Oljenivå? Fersk bremsevæske? Rent luftfilter? 

Ofte løsner tungebåndet på Ducativennene dine når man møtes ved cafebord, på tur eller banedager. Bli med. Bli med.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines