trond stian borge Skrevet 13. juni 2024 Del Skrevet 13. juni 2024 Hei, Jeg har kommet over er tilbud på Dainese Sport Master støvler. Disse kommer med plast glidere, men de kan byttes til stål eller magnesium. Selv kjører jeg kun på vei, men unntak av en årlig tur på Rudskogen. Bør jeg bytte fra plast til stål eller magnesium? Hva er egentlig fordelen med magnesium kontra stål? Noen som har erfaring med disse støvlene? Jeg tenker at en fordel er at går under buksene. Takker for svar. / Trond Supersport SSS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 13. juni 2024 Del Skrevet 13. juni 2024 Jeg skvetter såpass av skotupp i asfalten at det fører til skjerping av fotposisjon og da blir det så sjelden at plastikken er bra nok. Bukser inni/utenpå støvlene blir vel en smakssak og litt avhengig av passform på buksa? Dainese er litt smale, men ikke problematisk hvis du ikke har (ellers) problematisk brede føtter. Magnesium? Ikke sikker, men lurer på om de gnistrer mot asfalten. Stilig for kidsa, men forstyrrende for de man kjører sammen med - så dropp det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
André Bergheim Skrevet 14. juni 2024 Del Skrevet 14. juni 2024 Jeg har slike i helsort utgave. Er godt fornøyd, og liker å slippe å stappe støvlene fulle av skinndress 🙂. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Scharrer Skrevet 14. juni 2024 Del Skrevet 14. juni 2024 Magnesium brukes fordi: det produserer IKKE gnister det blir ikke så varmt som stål (eller det krever mye mer friksjon for å få magnesium varmt) den er slitesterk og krever sjeldnere utskifting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg