stoppitide Skrevet 26. februar Skrevet 26. februar Avreise fra Shell UnoX ved Fetsund, over broen over Glomma, kl 10 - møt i god tid og med full tank. Grundig førermøte slik at alle er godt forberedt. Se gjerne "Stradaturer fra før om åra" for flere bilder og rutebekrivelse. Stikkord; gromt! Dette er en middels krevende tur med 40-50 mil lørdag og søndag. Vi kjører ikke grisete, men det går jevnt og pausene blir relativt korte slik at vi rekker frem i tide til en kjøredresspils og en god middag. Du skal være uthvilt og sykkelen skal være i god stand med gode dekk. Disse tingene nevnes fordi en slik tur er så mye mer givende og hyggelig når man er forberedt og når maskineri, hode og kropp fungerer. De siste årene har vi kuttet 10-12 mil slik at turen har blitt litt mildere (ikke helt opp til originalen Funäsdalen)("bare" til Idre). Fremdeles en krevende tur, men nå passer den for flere. Jeg regner med at vi bor på Pernilla Wiberg Hotel i Idre. Hvis de som blir med ønsker å variere hotell, så er Funäsdalen litt lenger å kjøre, men minst like trivelig. Rekk opp hånden hvis du er interessert slik at vi kan diskutere opplegget og hotellvalget. Detaljer og bookinginfo kommer plutselig
stoppitide Skrevet 14. august Forfatter Skrevet 14. august VEIEN nærmer seg og som alltid er det få eller ingen påmeldte 😄 , men slik har det alltid vært og bare naturlig at man avventer. Rekorden er åtte deltagere. Både Pernilla Wiberg Hotel og Funäsdalen Hotell (åtte mil lenger nord) har som regel plass og aksepterer sen avbestilling. Datoen styres vanligvis unna Idre Fjällmarathon, men det har jeg nok glemt å sjekke i år. Det kunne vi fikse ved å velge Funäsdalen som destinasjon, men så er det dette med værmelding da .... Jeg minner om at det svært ofte er mindre grunn til bekymring enn Yr skal ha det til, men uansett for tidlig å konkludere. Kanskje sikter vi på lørdag/søndag 29. - 30. i stedet Vi høres!
stoppitide Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Hei på dere 🙃 Førstkommende helg regner vel stort sett bort... Så kommer Espresso Tour 6. september og neste mulighet for VEIEN blir 12. september. Vi høres😎
Anbefalte innlegg