Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De tre høyeste veiene i Pinsen? Forutsatt at de er åpnet etter vinteren😎

Her og nå husker jeg ikke presise navn, men det er hytta oppunder Galdhøpiggen, Blåhøe fra Vågå og den som ligger i Alvdal omtrent.

Turen kan gjøres på to eller tre dager - skriv gjerne hva du foretrekker hvis du har lyst til å bli med. 

Kanskje Elveseter + "Galdhøpiggen" første dag, Blåhøe og Alvdal pluss overnatting Funäsdalen på dag to. Så den hele og stappfulle VEIEN-hjemturen på dag tre?

Rekk opp hånden hvis du vurderer deltagelse, kanskje vil påvirke turen og dessuten gjøre meg glad for respons😊 

20240720_123213.jpg

20240720_124208.jpg

20240720_124251.jpg

Skrevet

Flott 👍

Opp til sommerskisenteret er det asfaltert. Litt østover, Vågåmo, opp til Blåhøe, der er det grusvei av typen hardt underlag- Litt løs grus på veiskulder, men man tar det rolig nok til at man ikke blir brått nødt til å komme seg unna andre veifarende. Veien opp til Tronfjell er også hardpakket uten løs grus. 

Hva tror du? Mulig? VELDIG stor følelse å være så høyt😎

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Nærmer seg 😊 De oppdaterer tilsynelatende ikke informasjon om åpningsdatoer, så jeg har sendt spørsmål. 

Været ser tørt og pent ut. Omtrent syv-åtte-ni på selve toppene og opptil 24 nede i dalene.

Rekk gjerne opp hånden hvis du ønsker å delta. 

Vi kan enten kjøre slik jeg skisserer i første post ELLER Elveseter lørdag, alle tre toppene søndag, overnatting på Frichs Hotell i Alvdal og retur mandag. Tanker om disse alternativene? Andre forslag?

Skrevet

Neida - det ble en æresrunde for vinteren oppe i høyden. 

Jeg har fått førstehånds info om kjørbarhet/åpen/stengt. Noen decimeter nysnø og kjetting eller enkelt og greit stengt.

Turen er fremdeles en artig greie, men det må bli litt senere. 19. - 21. juni eller 20. - 22 for eksempel...

Vi høres😊

• Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Ok - Rudskogen bekrefter i dag, men legger til vanlige forbehold om at nesten ingenting her i verden er helt sikkert. Kortversjonen er at helligdager er "silent days" med begrenset passeringsstøy 95dB, et par timer kortere åpningstid pr uke og at vanlige dager (ikke race eller "festival") er som de har vært i nyere tid - 100dB i depot og 110dB passering ute på banen.  Rudskogen understreker at det KAN komme endringer. I forskjellige retninger. Rudskogen selv, støy-fagfolkene, nabokollektivet, brukerne, politikerne, byråkratene og advokatene driver fremdeles med tanker og diskusjoner. MC-Akademiet berøres av endringer av "silent days". De gjør en fantastisk jobb med kjøringene sine og har vært aktive med å understreke at de ønsker bedre rammevilkår for å gjøre sitt frivillige samfunnsoppdrag. https://www.r-a.no/frykter-at-viktige-kurs-forsvinner-95-desibel-er-fortsatt-umulig-a-overholde/s/80-41-1321 Mest sannsynlig at vi kan fortsette som før - samme gode musikk - kanskje med endringer ukedag/åpeningstider. Vedtaket: vedtak om tillatelse Rudskogen Motorsenter.pdf-1.pdf  
    • Metzeler M9RR imponerer. Pendling/tur/alper/autobahn/Rudskogen i fin miks OG med varierende dekktrykk for å unngå trapping og flat spots lengst mulig. Det funker!! Målt kaldt; 30psi/2bar på bane og i alpene. 40psi/2,8bar på autobahn og av og til pendling. Fantastisk grep og god forutsigbarhet. Trygg følelse. Kanskje 2 sek saktere runder enn Racetec K3. Pluss veldig bra holdbarhet!! 9.000 bak - uten flat spots. Nå 11.000 foran og først i dag bittelitt trapping, men 1.000(-1.500?) igjen. 
    • ... 96? Målt den tiden vi var i bevegelse? Kan vel ikke være inkludert pauser😲😲🫣
    • .......Glemte å nevne at maten på Pernilla Wiberg igjen var ekstremt god.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer