Jump to content

Några ögonblick från utvecklingen av RR i norsk Ducatimiljö


Recommended Posts

Guest Gammel hjemmeside
Posted

Vi närmar oss slutet av årets RR-säsong.  Några av oss har redan avslutat i år, andra har några få bandagar kvar innan vintern gör sitt intåg. Jag vill därför passa på att tacka för årets säsong. TACK för den formidabla insats som lagts ner från så många frivilliga så att jag och många andra har kunnat leka, träna, tävla och umgås. Det har varit en fin säsong och jag hoppas det blir många fler.

På IW i år var det 2 grupper enbart för skyltlösa hojar, + en extra BoTT-grupp. 37 startande i KM, vilket är ganska fantastiskt. Så har det inte alltid sett ut. Utvecklingen av RR och skyltlös körning i den norska Ducatimiljön har varit ett litet äventyr som har varit kul att följa med på, och vara en del av! 

Här är några ögonblick från tidigare år, som visar lite av utvecklingen vi har upplevt.

 

Italiensk Dag 2008, Vålerbanen

De flesta i dåtidens "blå" grupp hade fortfarande sidostöd (och skylt och lys och speglar).

3388.jpg

 

Thomas på 748R:

3593.jpg

3542.jpg

 

 

Per Janner, en av de första (eller den första?) i klubben med skyltlös Ducce:

3614.jpg

3591.jpg

3561.jpg

 

Men, NDFD kunde inte arrangera skyltlös körning på denna tiden, så prøveskilt satt fint placerad på häcken:

3449.jpg

 

Otto var tidigt ute med skyltlös hoj, men den kom först året efter. Detta året körde han sin 996 SPS:

3612.jpg

3539.jpg

3592.jpg

3415.jpg

 

Flera hade trotsat regnet och tagit sig till Vålerbanen:

3247.jpg

 

Den dyraste raden:

3238.jpg

 

Den vackraste raden :)

3228.jpg

 

 

Italiensk Dag 2009, Vålerbanen (där det alltid regnar?)

Antalet skyltlösa hojar växte sakta men säkert.

5379.jpg

5349.jpg

5340.jpg

5339.jpg

5335.jpg

5387.jpg

5331.jpg

5330.jpg

 

Redan året innan (och kanske året innan dess också?) hade Janner börjat sätta några trender (förutom att köra banriggad Ducce) som många senare har kopierat, nämligen bobil och "depåhund". :)

5341.jpg

 

 

Italiensk Weekend 2010, Rudskogen (äntligen sol!)

Camp på gocart-banan. Fler folk, god stämning och bättre väder...

5455.jpg

5453.jpg

 

...och fler skyltlösa hojar:

Janners "nya" 996R

5412-1.jpg

5433.jpg

 

Per och Odd hade med sig skyltlösa 1098'or

5448.jpg

 

Eigil hade köpt en 999R

5436.jpg

 

Otto med sin 1098

5434.jpg

5531.jpg

 

Nils 999

5426.jpg

 

Primus motor Dagfinn med 999

5425.jpg

5527.jpg

 

Leela med 1198S och full BoTT-satsning (det var väl detta året?)

5424.jpg

5560.jpg

 

Stein och Kai körde också skyltlöst

5422.jpg

 

Och Kai leker inte henger:

5420.jpg

 

Peggys 1198S

5417.jpg

 

Knut på 748R

5571.jpg

 

Charles hade en 748 med 999-motor

5562.jpg

 

 

Avslappnat i campen

5411.jpg

 

Helge och Camilla i sekriteriatet (som sålde feta skinnställ!)

5423.jpg

 

Och, paraplydamer!!! (M-B och Monica)

5533.jpg

5532.jpg

5513.jpg

 

Diverse

5603.jpg

5499.jpg

5602.jpg

 

Charles hade med sig flera generationer superbikes.

5418.jpg

5419.jpg

 

De efterföljande åren har antalet skyltlösa fortsatt att växa, med explosiv ökning 2013 och 2014. Hur ser det ut nästa år? Om 3 år? 5 år? 

Fler och fler av de som startade med RR hos NDFD har också börjat köra "riktig racing" i Norgescupen. Kanske ser vi ännu fler Duccar på startgriden i Rookie 1000 och C-klassen nästa år?



View the full article
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Husk Thomas; det regnet ikke, vi ble ikke våte og alt er i orden! 😆😆😆😲🫣
    • Hei, takk for nok en veldig hyggelig og godt organisert tur – like moro som alltid. Til tross for litt av og på regn innimellom var det en kjempefin tur for min del. Tindevegen og Espedalen i dag var høydepunktene for meg. Alt på hotellet var også bra, som alltid. Det var også veldig gøy å lede den lille asfaltgruppen vår. Gleder meg allerede til Kvitfjell. Hilsen, Thomas
    • Takk til alle deltagerne - hyggelig at dere blir med👍 Kommentér gjerne hvordan du hadde det underveis og på hotellet. Vi ønsker respons🙂 Herlig tur 😎 14 til bords etter samling fra Rogakand, Lampeland, Fagernes og fire som var i området allerede fredag. Søndag morgen forsvant to tidlig tilbake til Rogaland, to eget opplegg, nesten alle våget grusen på Peer Gyntvegen, én hoppet så av i retning Tretten, noen rake veien hjem like etterpå, vi fleste la til Vingrom+Dokka og rundet av med litt tortur (treg søndagstrafikk siste biten mot Oslo), men med dobbel espresso er nå alt bra. På gjensyn gamle og nye medlemmer👏 På toppen av Peer Gyntvegen: 20260607_120327.mp4  
    • Henger meg på og sier takk for en nydelig og hyggelig tur! Ble nesten 90 mil, og det kjennes i rompa 🙂 Minner samtidig alle som tok Peer Gynt vegen, om at det lønner seg å betale bommen innen 48 timer, for å slippe fakturagebyr.
    • 20260606_193412.mp4     Heisann! Fikk ikke sagt hadet da jeg brøt ut av feltet etter Peer Gynt-veien..  Takk for laget alle sammen! Som forventet ble det trivelig og artig også denne gang!😃 Vi ses plutselig! Mvh. Terje
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines