[email protected] Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 God kveld, Mulig dette er helt feil men søker råd om valg av sykkel, ettersom beslutningen er tatt - det skal kjøres motorsykkel igjen. Selvfølgelig Ducati. Hva skal man velge 848 eller 1098?? Hva skal man hensynta av KM stand etc etc...fallgruber?? Hilsen "Ducati frelst" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Velkommen om bord Begge skal vel være kurrante sykler. Servicer fulgt, god pleie, oljeskift helst litt oftere enn hovedservice er viktige saker. Det er få, hvis noen, superbikes til salgs med så høy km-stand at det er skummelt. Pluss med ferske dekk, ferske belter, fersk hydraulisk væske, overhalte demperkomponenter hvis over 30' km. Noen konkrete sykler å linke til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
[email protected] Skrevet 4. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2015 Takk for det, Ser på 2 ulike alternativer på 848 og en 1098, noen råd/anbefalinger? Vil gjerne høre hva man synes. Priser er jo tydelig diskuterbare. http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=58573727&make=1484&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=58575352&fks=58575352 http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=58694605&make=1484&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Det er ikke godt å si om det er vesentlige forskjeller på de tre - bortsett fra at større er bedre (?). Man kan sjelden vite om det blir noe ekstra som må gjøres på en brukt sykkel, men det er sikkert klokt å ha litt i reserve - både penger, tålmodighet og aksept for at brukt er brukt. Som nevnt er ferske dekk og belter et pluss. Forsikring er et tema som av og til overrasker ferske kjøpere. Kanskje greit å undersøke det først... Når det klør i kjøre- og kjøpehånden, så er det viktig å være 'fornuftig' - likevel: Ducati er jo engasjerende og av og til må man bare tråkke til og satse på at det meste blir tilfredsstillende selv om det ikke er 100% perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
[email protected] Skrevet 4. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2015 Nå er jeg en voksen mann, så forsikring og vett er i behold. Ene av forslagene delt er testet og ikke funnet verdig. Er en pertentlig kar, så blir å ha tålmodighet i kjøp. Vet du hva Termigoni og ECU Remo koster til en 1098? Takk for hjelp og innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoppitide Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Du må nesten spørre en forhandler for å høre hva som kan skaffes til 'din' sykkel og hva de skal ha for pakke med slip ons + filter + ECU. Grovtipper rundt kr 15.000,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
[email protected] Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Takk for innspill og hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullturduccen Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 1098 frister mer enn 848, men det er kanskje fordi kubikk frister. Sammenligent med min etterhvert gamle Ducc, er selv 848 et sprekt alternativ. 1098 eller 1098 S? Hvis sykkel er modifisert, er de originale delene med? Ellers er begge alternativ fristende. Vet ikke om dette svaret bidra med noe, men men. Snille priser på 848. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
[email protected] Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Takk for innspill, må innrømme 1098 evt 1098S frister mest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pablo Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg har hatt 2 stk 848 Evo/Corse på vei, èn 848 Evo på bane (gatesykkel ombygget til bane uten noen modifiseringer å snakke om) og sist en "hybrid" av en 848 "Evo" med 1098 ramme. I mine øyne har dette vært mer enn nok. I hvert fall på gate. Den er myk, smidig og har masse Power med 140 sultne gamper (Evo). En 1098 gir kanskje litt mer, men da har du fått mine "848" erfaringer. Jeg har akkurat solgt gatesykkelen og den ble hentet av kjøper i forrige uke. Lykke til med ditt valg og ny Ducati, uansett hvilken av dem du ender opp med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
[email protected] Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Heisann, Takk for mange gode innspill, skal sjekke ut en 1098 i Oslo imorgen. Står til 136' men det bør være noe prutningsmonn :-) Ellers er det jo også noen 848 tilgjengelig, det blir Ducati uansett :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinfrode Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 hei. var i tilsvarende sit som deg for en tid tilbake. hadde riktignok hatt mc i mange år, men ønsket noe annet enn japansk, dvs ønsket meg en ordentlig mc.... endte opp med 999s i 2005, hadde 3 supre sesonger og byttet til 1098 i 2008. den var da brukt 1 år, 2500km. etter 7 sesonger og 18000 km er det fortsatt bare lutter glede. er innom AMD i oslo en gang i året, de gjør det de skal og me all happy... de monterte bl.a termignoni - DA ble jeg fornøyd!! den 1098 du hadde link til så bra ut;) 3 eiere og kun 9350 km må dobbeltsjekkes...... 848 ville ikke vært mitt valg, selv om den i Skien nok kan forsvares ut fra stand, pris etc. Lykke til som Ducatist.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
[email protected] Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Som fersk Ducatist, hva bør jeg se etter ved kjøp av brukt sykkel? Er en 1098 til salgs, 2007 modell bruktimportert fra Italia med lav KM. Prøvekjørt denne, men synes det skrapet i bramser foran og slakk kjede, bar ikke preg av veldig godt vedlikehold. Er byttet olje, filtre og reg reimer på Ducati verksted i Italia. En tilstandsrapport er vel alltid lurt, uansett pris. Noen tips, anyone? Takk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg