Gå til innhold

Man skal vel modde Scrambler'n sin?


Anbefalte innlegg

Aftermarket og Ducati deler begynner å bli tilgjengelige til denne salgsuksessen. Mye er tilgjengelig fra forhandler, men også de kjente godteriprodusentene er på ballen.

F.eks. http://store.proitalia.com/motorcycle-parts/?find=2015-ducati-scrambler-icon-575948&utm_campaign=Scrambler+Aftermarket+Accessories&utm_content=Scrambler+Aftermarket+Accessories+CID_5f48b3a043cbb0efe18c2e5bea96ed20&utm_medium=email&utm_source=Email+marketing+software&utm_term=View+all+scrambler+accessories

Hva skal du gjøre med din Scrambler?

 

B)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det blir nok ikke noe modds her med det første, må bare nyte sykkelen som den er. 
Merker meg dog at det kunne vært fint med en vindskjerm og vurderer derfor denne for øyeblikket , men avventer litt fordi det stadig kommer nye orginalprodukter fra Ducati.

 

http://www.barracudamoto.com/moto/ducati/scrambler/

 

Ser gjerne på alternativer om noen har noen forslag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fjæring både foran og bak er det første som blir gjort på min men jeg venter til våren. Setekomfort er heller ikke noe å skryte av, jeg blir sittende midt oppå "kulen" eller ukomfortabelt langt fremme, men noe fullgodt alternativ for meg har ikke kommet. Eksosen er vel helt grei men noe lavmælt og lyddemperen er alt for stor. Styret (på Icon) er i overkant høyt, og skal jeg bytte styre blir det nok også ny sidespeil, håndtak og hendler.. så dette blir dyrt!

 

Tror jeg kommer til å lakkere eller få vinyltrekk på dekslene, de ser riktignok penere ut i virkeligheten enn på bilde men jeg skjønner ikke hvorfor de har fått matt aluminium til å se ut som billig plast. 

 

Dart har en bra vindskjerm som ikke koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Heisann

 

Ble ikke de helt store modifiseringene i år heller men var innom Løvås og fikk på ny vinskjerm og varmehåndtak.
Det kan absolutt anbefales, pendling på kalde dager ble langt mer overkommelig og det som før føltes som ubehagelig fart pga luftmotstand ble økt med ca 20km/t.

 

Jeg er fremdeles på veien nå 25 oktober så det ble en lang og finfin sesong i år (ca 10 000 km), sliter litt med vaffelabstinenser etter at Tyrigrava la opp for i år.
 

Håper vi ses i 2017, god vinter.

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjæring både foran og bak er det første som blir gjort på min men jeg venter til våren. Setekomfort er heller ikke noe å skryte av, jeg blir sittende midt oppå "kulen" eller ukomfortabelt langt fremme, men noe fullgodt alternativ for meg har ikke kommet. Eksosen er vel helt grei men noe lavmælt og lyddemperen er alt for stor. Styret (på Icon) er i overkant høyt, og skal jeg bytte styre blir det nok også ny sidespeil, håndtak og hendler.. så dette blir dyrt!

 

Tror jeg kommer til å lakkere eller få vinyltrekk på dekslene, de ser riktignok penere ut i virkeligheten enn på bilde men jeg skjønner ikke hvorfor de har fått matt aluminium til å se ut som billig plast. 

 

Dart har en bra vindskjerm som ikke koster skjorta.

Fikk du gjennomfør noen av punktene du ramset opp?

 

Jeg tenker også på å bytte styre og eksospotte neste år,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du gjennomfør noen av punktene du ramset opp?

 

Jeg tenker også på å bytte styre og eksospotte neste år,

 

Det skal jeg love deg, hehe. Det sto lenge mellom å kjøpe en annen sykkel eller oppgradere, men jeg tror jeg valgte riktig. Byttet til styre fra Full Throttle, Ohlins demper og Andreani innmat i gaflene i vinter. Kolliderte i vår slik at gaffelbena ble skjeve og da oppgraderte jeg til Ohlins gafler. Gaflene var totalt overkill, fine å se på men i retrospekt: bortkastede penger.. Andreani holder lenge. Byttet til Sargent sete og monterte Dart vindskjerm litt senere.

 

Lavere styre gjør sykkelen bedre på motorvei, følte meg ikke lenger som et seil, etter byttet.

 

Det blir nye potte til våren og jeg jobber fortsatt med å bestemme meg - men det finnes mange andre alternativer enn Termignioni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre måtte vi starte turen fredag morgen i regnvær, men etter Enebakk var det fint. Vi kjørte rundt 450km den første dagen på superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktøy og en booster på hotellet, og vi klarte å få sykkelen i gang. Men på grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt på  ferge hvis du ikke kan slå av sykkelen.   Til tross for noen problemer på dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vær og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle være bedre enn forgjengeren på ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg får omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkøren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt økte prisen fra M7RR Det bidrar positivt å kjøre så mykt man kan/gidder/klarer, aktivt på bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) på bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnærmet null flate felt og null trapping.
    • Tidlig en søndags morgen, mer konkret denne søndags morgenen kjører jeg så gode svinger på kryss og tvers som mulig fra litt syd for Drammen til Sandefjord - se på utsikten fra Flautangen, inspisere gamle hytta "vår", kaffe på torget, ytre-veien til Tønsberg, svippe ut på Verdens ende og så kystveien forbi Åsgårdstrand kanskje kanskje. Slå følge?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer