Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ducati 749S , Tips og råd ?


Kenny

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Jeg har fått meg lappen på sykkel i sommer og er ute etter drømme motorsyklen en Ducati 749S. :-)

 

Jeg har sett litt på finn.no men der ser jeg at det ikke er noe ute til salg akkurat nå. Har tenkt litt på tanken og importere sykkel fra Sverige eller fra Tyskland. Jeg har aldri gjort dette før så vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram og om det lønner seg å gjøre det siden euroen er høy og kr er lav. kanskje dette bare blir et tap prosjekt ?

 

Har vært inne på mobile24.no og blokket.se og sett litt, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter på sykkelen som kan være positivt eller negativt med dem. Jeg har lyst på den 749S med rød ramme og at det skal ha terminologi anlegg :-) men det er kanskje ikke noe som er standard på dem ?

Kanskje noen her inne kan hjelpe meg med og finn en på mobile24 eller i Sverige og legge ut linker ?

Hva burde man og gi for en sånn type 749S  i dag  ?

Hvis noen har en til salg  her inne så si ifra eller vet om noen som skal selge en  :-D

 

Takker for svar

 

Mvh

Kenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for linken. skal sjekke det ut :D

Jeg har funnet en sykkel jeg har lyst på. Denne står i England. Jeg prøvde og gå inn på linken jeg fikk , men siden fungerer ikke lenger. Noen her som vet om et firma som kan hente denne i England  og kanskje ikke er alt for dyre i pris  , eventuelt ta kontakt med selger og høre at alt er ok med den   ? 

 

 

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201507295607789?search-target=usedbikes&make=ducati&model=749&channel=bikes&channel=bikes&quicksearch=true&radius=1500&page=2&sort=default&postcode=sw1a2aa&logcode=p

 

Ganske strøken  synes jeg :-D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle hjemmesiden åpnes når jeg klikker på linken - evt gjør samme søket der som jeg gjorde.

 

Fikk åpnet den igjen. pcen her som lever i sin egen verden noen ganger.  Jeg leste meg igjennom her, men var ikke så mye ang import fra England. Jeg har sendt e-mail til det ene firma som eventuelt kunne gjøre dette som sto på siden.

 

Har også sendt mail til noen speditør firmaer jeg søkte opp, om dem kan hjelpe meg eller vet om noen . Har fått en del svar, men blir bare videresendt til andre som dem tror gjør det, men ser ikke ut som det er så lett.  :huh:  :huh:

 

Noen andre her inne  som vet om noen  firmaer som kan hjelpe til med kjøpet og frakt ?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
    • Hei  Har ett sett liggende , kjøpt av Plassen Racing, som er helt strøkne. De passer Monster 1200 17> og Diavel 2018>, og mulig flere modeller. Se bilder. Har Evotech eksos brakett og blendedeksel for motsatt side ubrukt, passer Monster 1200 17> Se bilde  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer