Jump to content

848 EVO 2012/2013 m/1098 ramme - selges i deler


Pablo

Recommended Posts

Dette kjøretøyet ble importert fra Italia, ferdig racerigget og registrert i NMF sitt kjøretøyregister. Tatt inn til Norge i mars 2014 og ble benyttet 4 dager i Spania og på 5 banedager på Rudskogen. Motoren "bongla" etter første banedag i 2015:
 
Selges i deler og her er det masse gromme deler både til 1098 og 848. Her nevnes noe:

  • Termignoni full race anlegg, 70 mm, siste versjon
  • 1098 ramme
  • Slipperclutch
  • Helt nye (2015 modell) slicks på Marchesinifelger, med skive
  • Brembo M50 calippere (fra Panigale)
  • Øhlins styredemper
  • Øhlins gaffel med Mupo cartridge
  • Øhlins TTX 36 bakdemper
  • Veltesensor
  • Traction control
  • 2 batterier (ett kliss nytt, men må testes)
  • Bakstøtte
  • Frontstøtte
  • Racing switch
  • Nyere kjede
  • Pakke med hurtigdrev
  • Svingarm med carbonbeskyttelse
  • Ledningsnett
  • ++++

Dessverre har motoren fått seg en liten karamell etter at tennpluggen brant av, defekt ventil, øvre sylinder og litt til. Kun svar på PM eller ved visning. Bilder blir lagt ut etter hvert. Se vedlagte liste for spesifikasjoner. Listen kommer fra selger og kjøretøyet er nøyaktig slik utstyrt som jeg kjøpte den med unntak av at kåper er solgt.

Det er deler for en formue og priser blir vi enig om.
 
Motor er utmerket som delemotor

848 Evo 2013 Spesifikasjon racer.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines