Gå til innhold

Skifte av lager til reimdrift av ventiler på ducati 999


Anbefalte innlegg

Hei har hatt service på min ducati 999 2003 mod, (gått 41 000) og da har jeg fått beskjed om at et tannhjulslager som sitter på veivakselen er gåent.

For å skifte dette måtte man visst ta ut hele motoren og dele den i to for å skifte dette lageret.

 

Problemet er at dette koster min 20 000kr på verkstedet.

Lurer på om noen veit om noe billigere alternativ? Er det kansje en en mekke klubb eller et eller annet sted der man kunne fått noe veiledning så man kunne

gjort jobben selv? Er ganske god på å skru da jeg jobber som mekaniker og har tilgang på verksted på jobben og hele vinteren på meg.

Har skrudd litt på motorsykkel før, men aldri åpnet en motor før.

 

Legger ved et illustrasjonsfoto jeg fant på nettet av lageret.

 

Håper noen kan hjelpe meg her inne hilsen en ulykkelig Ducati eier.

post-0-0-45482100-1441735761_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har sirklet inn er ikke bærelageret for veiva, men det er vel mager trøst - forutsatt at diagnosen er korrekt.

 

Skifte av bærelager er i seg selv kjapt gjort, men arbeidet før og spesielt etter splitting er omfattende. Selv om du kanskje kunne fått det til selv er det så mange andre ting som må stemme overens ved sammensetting etterpå (klaringer, shimsing, sjekk av andre berørte deler) at det knapt er noe man anbefaler som første store egenjobb.

 

Kr 20.000,- er ikke helt på jordet - selv om du skrur ut motor selv. Bonusen er at alt annet blir sjekket/fikset og du har dermed en overhalt motor til trygg glede etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider