Gå til innhold

Nytt fra EU, EURO 4 og 5


Anbefalte innlegg

Euro 4 fra i år og Euro 5 fra 2020 - følges opp med forordringer som regulerer typegodkjenning m.m. NMCU via FEMA og FIM Europe har bidratt til noen viktige forbrukerrettigheter. http://nmcu.org/nye-eu-regler-typegodkjenning-av-motorsykler

 

Det er likevel ikke til å komme unna at nye krav fører til elektronisk mikk makk og struping av eksos i en slik grad at morofaktoren får seg ytterligere nesestyvere. Dette behøver ikke være krise, men....

 

Når du likevel er innom NMCU og leser - meld deg gjerne solidarisk inn og støtt det arbeidet NMCU gjør for oss alle. Svært mye positivt de gjør og får til, og helt naturlig at hver enkelt av oss støtter opp ;)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Alle de store MC-fabrikkene har forpliktet seg til å stoppe salg av sykler med forbrenningsmotor innen 2050, så dere får nyte de neste to tiåra. Så er det slutt....

Hvaaaa  :wacko:  Noe sted vi kan lese om dette?

 

Forsåvidt ingen krise for oss som er i vår beste alder, men trist for de neste generasjonene - basert på det "faktum" at elektriske motorsykler  er triste. Etter 2050 blir det en fin utfordring å holde gamle sykler i kjørbar stand - hvis det da ikke blir gjort umulig/ulovlig å fortsette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en link om at bl.a Tyskland og Norge vil forby alt annet enn nullutslips-kjøretøyer innen 2050.

http://www.motor1.com/news/60006/germany-wants-to-ban-petrol-diesel-models-by-2050/

 

Miljøpartiet De Gærne har forslag om bilfritt Oslo sentrum innen 2019. Antar dette vil bli type "nullutslip" som også vil gjelde MC/scooter osv. Dieseltaxi slik at Gærningene kan komme seg hjem blir dog helt sikkert tillatt. Kolletivtrafikk er for bærmen....

 

Søk på ZEV Allliance osv. Blandt annet Harley har gått ut og sagt at de støtter forbud mot IC-kjøretøyer (internal combustion), og alle merkene som skal selge i US og EU vil måtte forholde seg til samme forbud/påbud etc. Så dette kommer..

 

Så får vi etterhvert se om vi fremdeles får lov til å kjøre bensinmotorer når den tid kommer. Mulig guttungene mine bare får lov til å samle på syklene mine når jeg har ruslet, ikke kjøre dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer